Dagens tips: Kutt det opp, og dander det pent!

Jeg ønsker med dette innlegget å vise at det trenger ikke være så vanskelig å lage delikat, sunn og fargerik snacks som virkelig frister. I dag er det mandag, og en god stund til helg, jeg tenkte derfor at dette kunne passe fint i dag. Jeg tipser dere ofte om sunnere snacks, men jeg får utrolig mye spørsmål om det så da durer jeg på med litt mer inspirasjon på dette.

Neste gang du er ute å handler så plukk med deg et par fargerike sugerør, og noen små muffinsformer. Ikke fordi du skal lage barnebursdag, men kun for å ha dem liggende, til en dag du har lyst på noe godt. Det er nemlig slik at hvis noe er visuelt pent og delikat, så frister det automatisk mye mer. Så hvis frukten kuttes oss, bær og nøtter danderes pent, og smoothien har sterke farger med morsomme sugerør så vil det automatisk gjøre det mer attraktivt og fristende. 

Ta en venninnekveld for eksempel. Dere har lyst å kose dere, men samtidig ønsker alle å holde en litt sunn linje nå mot vår og sommer. Det er ingenting å skamme seg over, det er helt ok å ha lyst å være litt sunn, men det som ikke er ok er å nekte seg selv god mat. Så da kan løsningen være noe sånn som dette. Små pent danderte snacksskåler, fargefest på et fat og delikat anrettet juice eller smoothie. 

Hadde du likt å få dette servert på jentekveld hos en venninne? 

 

Smiiiil Maren


11 kommentarer

Siste innlegg