Tilbakeblikk

Endelig er jeg hjemme, fått pakket ut, ryddet leiligheten, kjøpt friske nye blomster og fyllt opp kjøleskapet. Nå kan helgen bare komme. Jeg har akkurat laget meg en stor tacotallerken med speltlomper til, og et digert fruktfat til dessert – i kjent Maren stil. Jeg her i myke koseklær, ser på serier og tenker på alt som har skjedd de siste dagene. Årets treningsblogg dere – jeg kan nesten ikke tro det! Jeg har sett gjennom litt bilder, og det er jo faktisk en god del bilder her jeg ikke har vist dere fra Oslodagene.

Slik ble jeg møtt når jeg ankom hotellet på onsdag. Et stort fruktfat, og en søt hilsen. Snakk om service! Jeg elsker at de har fått med seg at jeg bruker #marenmat på alle matbildene mine på instagram. Herligfred så koselig! Rommet var digert, og utrolig fint. Dette oppholdet var ikke sponset, men jeg tenker at det må jo være lov å vise dere hvor jeg har bodd likevel. 

Det er ingen hemmelighet at jeg ikke kan noe som helst om hår og sminke. Det er liksom ikke helt mitt interessefelt. Jeg følte derfor et lite snev av panikk når jeg skulle fikse meg til Vixen Blog Awards. Heldigvis var det hjelp å få. Nydelig Trude Desire Gustavsen er utdannet MakeUp-artist, og hun er virkelig en tryllekunstner med de kostene sine. Plutselig var alle urenheter tryllet bort, og huden var helt jevn, og full av glød. Øyene ble markert, brynene perfeksjonert og skygger lagt over øynene. Jeg ble så fasinert over å se hvordan hun jobbet. Hun brukte sikkert 10 ulike koster, og kombinerte så mange ulike farger. Jeg forstår ikke hvordan det er mulig. Vi hadde en koselig liten time sammen, med skavling og sminking før jeg løp videre til prisudelingen. Tusen tusen takk for at du stillte opp Trude – jeg vet virkelig ikke hva jeg skulle gjort uten deg! 

Hva synes dere? Uvant å se meg med så mye sminke sant?

Jeg har så lyst å lære meg litt mer om sminke, og håper å få tatt et lite kurs hos Trude en dag. Jeg har ikke behov for å lære festsminke, da det er veldig sjeldet jeg sminker meg sånn. men det hadde vært helt supert å lære litt mer om de ulike produktene hun bruker, hvilke fargetoner jeg kler, og ulike tenkikker for å legge sminken riktig. 

Jeg har ikke så mye bilder fra selve prisutdelingen, men det ligger det så mye av ute på nettet, at jeg tenker at de fleste som ønsker det, har fått sett masse bilder av kjediser i lekre antrekk, festglade toppbloggere og bilder fra hele Vixen-showet. Det jeg derimot har bilde av, er denne fine lille saken. Den har fått hedersplass på hyllen her hjemme, og jeg tar meg selv i å sniktitte bort på den innimellom. 

Nå er jeg som sagt trygt hjemme igjen, og det føles godt. Hadde jeg derimot blitt i Oslo, så hadde dere sett meg på Nyhetskanalen i morgen tidlig. Jeg fikk nemlig en forespørsel om å stille opp der, i forbindelse med at jeg vant denne prisen. Det hadde nok blitt vært en opplevelse av de sjeldne, men tanken på å hoppe på et fly tilbake til Oslo, når jeg akkurat hadde landet her i Kristiansand fristet lite. Så da ble det ingen nyhetskanalen-besøk på denne frøkna. Hvis jeg skal være litt ærlig med dere, så er det egentlig helt ok – jeg er nemlig livredd for slike ting. 

Nå skal jeg kose meg med litt godt i skålene, og noe godt i glasset før jeg stuper i seng. Jeg er helt utslitt, og kjenner at det skal bli så magisk med en natt i egen seng. Jeg trenger alt jeg kan få av skjønnhetssøvn i natt, for i morgen skal jeg nemlig på en spennende fotoshoot, med noen dyktige mennesker jeg håper å få jobbe masse med fremover. Mer om dette i morgen. Nå skal macen bort, og fredagskvelden nytes. God helg dere! 

 

Smiiiiil Maren


8 kommentarer
    1. Hei Maren.
      Jeg må bare si at de siste dagene har jeg sjekket bloggen din opptil flere ganger daglig, fordi jeg håper på oppdateringer. Jeg håper at du kanskje kan begynne å få til 3 innlegg noen ganger, og fortsette med de trofaste 2 innleggene om dagene! du er så inspirerende at jeg vet nesten ikke hva jeg skal gjøre :O ønsker å få et liv akkurat som deg, men det blir dessverre litt vanskelig fordi jeg er syk… 🙁

    2. Fantastisk, gratulerer så mye med pris! Jeg følger med på bloggen din og du er så naturlig og jordnær! Du inspirerer meg til å bli en bedre blogger og ikke minst ha lyst til å trene mer og bedre + spise masse deilig frukt 🙂 Kikk gjerne innom min blogg også og kom gjerne med råd tips eller bare en kommentar:)
      Ha en fantastisk helg
      Eirin

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg