Jentekveld

I går hadde jeg som sagt besøk av en god venninne. Jeg skrev at vi koste oss med sunn snacks. Flere av dere etterlyste bilder av hva jeg mente med sunn snacks, og hvordan man kan kose seg midt i uken uten å spise godteri. Jeg liker å holde ukedagene mine relativt sunne, også har jeg det helt fritt i helgen. Så på en venninnekveld på en vanlig hverdag går det som regel i store fruktfat, usaltede nøtter, tørkede frukt og bær og grønnsaker med sunn dipp, laget på mager kesam. Ja det er enkelt, og ja dere har hørt det før, men en god ting kan aldri nevnes for mange ganger. Jeg knipset et par bilder i går, og da tenkte jeg at jeg likegodt kunne dele det med dere. Hvem vet, kanskje noen kan bli litt inspirert til å gjøre kveldskosen litt sunnere. 

Vi koste oss med melon, gule epler, appelsiner, druer, dadler og tørkede fiken. Jeg varierer fruktfatene mine etter hva jeg har tilgjengelig, og i går var det dette jeg hadde i kjøleskapet. For at fatet skulle vært optimalt skulle jeg helst hatt sharon, og kiwi også. 

I kveld har jeg ikke besøk, men jeg koser meg likevel med frukt. Jeg er helt unormalt glad i frukt, og spiser nok mellom 8 og 10 enheter frukt om dagen. Det har jeg gjort i mange år, og aldri merket noen negativ effekt av det. Jeg blir litt lei meg når jeg får mail fra jenter som sier at de ikke tørr å spise frukt fordi det er så mye fruktsukker i det, og dermed usunt. Kjære vene, en ting er helt sikkert, og det er at det er ikke frukten som er problemet!! Så spis frukt med god samvittighet. Frukt er friskt, og smakfullt, lavt på kalorier, og inneholder masse viktige vitaminer og mineraler. Frukt er perfekt som en erstatter for søtsug, spesielt nå etter julen vil frukt være en super løsning for mange. Kutt opp i biter, og dander på et fat så blir det med en gang mye mer fristende. 

 

Smiiiiil Maren


8 kommentarer
    1. Så godt ut 😀 Skulle ønske jeg spiste mer frukt… Er så kresen på at det skal være helt ferskt, og synes det er så kjedelig å skjære opp alt, tar tid å handle… men godt er det!

    2. IZZIEBELLE: Hehe, men kjære deg da. Handle må man uansett og da kan du like gjerne slenge med litt frukt. Kutte opp tar under 5 minutter og frukten er alltid fersk og fin på fr store matbutikkene.

    3. Må bare få rose deg igjen, for en inspirerende og motiverende blogg!! Synes du fronter så sunne og gode holdninger- en god balanse på en sunn gylden middelvei. Føler det er der mange kanskje trår litt feil i dag, og sliter seg ut på å strebe etter perfeksjonisme og feilfrihet. Livet blir så snevert, smalt og trist dersom man skal utelukke (så og si) alt mulig! Farlig tankegang, og like usunt som ekstreme valg den andre veien. Takk for god inspirasjon! Liker veldig godt å lese bloggen din! Nyttårshilsen fra Kjersti

    4. Frukt er så godt 🙂 Vil gjerne komme med litt konstruktiv kritikk til deg, jeg føler de fleste innlegg i de siste månedene har stort sett vært om det samme, fruktfat, treningstøy, fruktfat igjen, favorittfrokosten (mange innelgg om den skåla) osv. Hadde vært så inspirerende med lit andre type innlegg i forhld til mat, koshold og trening. Kanskje hvordan komme igang, tips til hvordan man kan lage treningsporgram selv osv. 🙂

    5. Frukt er godt og slettes ikke usunt! Dessverre reagerer min mage på mange frukter, og spesielt om det blir spist mye! Så her må jeg rett og slett unngå noe, spesielt epler, mango, vann melon og sharon! Druer og banan går fint så blir disse to om jeg skal ha frukt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg