Når vinteren stjeler energien

I samarbeid med Good for me

Jeg har delt med dere at jeg har kjent litt på overgangen fra sommer til vinteren i år. Dette var en helt ny følelse for meg, da jeg aldri har blitt påvirket av den overgangen tidligere. For første gang har jeg nå følt litt på hvordan fravær av lys kan påvirke energinivå og humør. Jeg har fått så mange fine meldinger fra dere lesere, hvor det er helt tydelig at flere kjenner seg igjen. Jeg skal ikke komme her å si at jeg har funnet løsningen på problemet, men jeg har noe som hjelper for meg. Nemlig vitamin D. Jeg har delt med dere før at jeg tar noen få kosttilskudd, og vitamin D er ett av dem. I år kom jeg liksom aldri i gang med å ta dem, og jeg føler det har vært en medvirkene årsak til manglende energinivå. Nå har jeg fått påfyll fra Good for me, og er endelig i gang igjen. 

Vitamin D kalles for solvitaminet. det er fordi kroppen produserer vitdamin D når vi blir eksponert for sollys. Der ligger forklaringen i at vi kan få mangel på vitamin D på vinterstid. Vi kan klare oss en stund på reservene fra sommeren, men etterhvert vil flere merke det på energinivå, og humør. Forskning viser også at vitamin D er essensielt ift forebygging av benskjørhet, fordi vitaminet produserer ostekalsi, som bidrar til å binde sammen kalsium i benvevet. Sagt litt enklere så styrker vitamin D skjelettet ditt. 

Et annet kosttilskudd jeg tar er Omega 3. Jeg tar omega 3 året rundt, sommer som vinter. Det er desverre slik at jeg er alt for dårlig på å spise fet fisk, og da har omega 3 blitt et fast tilskudd for meg. Jeg har faktisk blitt overrasket over hvor ofte det nevnes viktigheten av omega 3 og sunne fettsyrer ift forebygging av ulike sykdommer i sykepleiepensum. Jeg har satt begge mine foreldre på Omega 3, og min mamma fortalte meg at hun faktisk kjenner forskjell i muskler og ledd i de periodene hun ikke er så flink til å ta det. 

Det finnes så mange kosttilskudd der ute, og vi har alle ulike behov. For min del er det kun omega 3 og vitamin D i vinterhalvåret jeg føler er nødvendig. Nå har Good For Me en super kampanje: Du får nemlig med vitamin D helt gratis ved bestilling av et annet kosttilskudd. Det er jo faktisk helt genialt!

Good for me er en norsk merkevare innen kosttilskudd, og det er et merke jeg selv har brukt i lang tid. De har ingen høyttravende og vanvittige lovnader om sine produkter, de sier det akkurat som det er. Deres motto er: “Ingen mirakelkurer. Bare kosttilskudd av god kvalitet”. Det er så mye enklere å forholde seg til når du vet akkurat hva du får, uten å føle deg lurt på noen som helst måte. De kaller blåbær for blåbær, og ikke et eller annet fancy navn som ingen forstår, som er funnet opp kun for å øke salget. 

Dette har hjulpet for meg, så hvem vet, kanskje det kan fungere for deg også? 

 

Smiiiiil Maren


 

3 kommentarer
    1. skjønner egentlig ikke hva omega3 hjelper for… trykket inn på siden for å se men skjønte ikke så mye av hva som sto på siden. Hjelper omega 3 med restitusjon og vedlikeholding av muskler og vev?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg