Delikat hverdagskos

I dag er det tirsdag, og veldig ofte er dette en dag jeg kan få litt lyst på noe ekstra godt. Jeg koser meg alltid med litt ekstra godt i helgene, og da kjenner jeg ofte på litt søgsug på mandagen grunnet alle godsakene i helgen. Jeg klarer som regel alltid å holde meg greit gjennom mandagen, det er noe med det at det er mandag, ukestart, ny uke med nye muligheter og hele den regla der. Tirsdagen derimot, da har jeg ikke min fine mandagsmotivasjon og søgsuget etter helgen henger fremdeles litt i. Det er lenge til helg, og jeg har ikke tenk å gå på noe godissmell før helgen. Det er da jeg steller i stand litt sunn hverdagskos. Min hverdagskos varierer veldig, det kan være alt fra nøtter, proteinbarer og diverse supefood, til noe så enkelt som frukt, og bær med vanilje kesam. 

I dag tenker jeg at det blir sistnevnte på menyen. Jeg elsker å kutte opp ulike typer frukt og ha dem i skåler sammen med ulike typer bær. Jeg synes det ser så delikat og fristende ut når man kutter det opp i små biter og spesielt hvis man legger det i søte små skåler. Jeg er utrolig glad i sånne skåler og har utallige varianter i ulike størrelser og varianter. Over ser dere noen av dem. Jeg liker spesielt godt de to små hvite “snacks” skålene, “godis” skålen og hjerteskålen blir også mye brukt. 

Jeg har som regel til enhver tid en haug av frukt i kjøleskapet, sjokolade, chips, is og annet digg handler jeg kun inn til helgen. Jeg er av den typen som spiser det jeg har foran meg, så hvis det er frukt i tilgjengelig så spiser jeg det, og hvis det plutselig skulle befinne seg sjokolade i skapene midt i uka – ja da spiser jeg det også. Hørte jeg noen si null viljestyrke? Løsningen er derfor å handle inn sunne fristende matvarer i uken og ha det lett tilgjengelig. Dersom du har en samboer, eller familie som spiser lite frukt og grønt så ta deg den lille tiden det tar å kutte det opp i biter og server på delikate fat eller søte skåler, vips skal du se av de sunne godsakene forsvinner fort som bare det. 

 

Smiiiil Maren


7 kommentarer
    1. Er veldig lik sånn der, har til tider viljestyrke men absolutt letteste å velge det som er foran en.. Er utrolig glad i frukt selv så må si du firster meg en del her, ellers pleier jeg ofte å kutte opp grønnsaker som agurk, selleri, paprika og gulrot som står i glass i kjøleskapet eller på benken

    2. Akkurat hva jeg trengte nå! mamma sitter foran meg med en boks dream-is, og med masse kvikklunsj i skapet var jeg sååå nære på å hive meg over;)) Nei, nå skal jeg heller ta meg en gåtur i sola med hunden, og hjem å spise frukt med kesam og nøtter etterpå! 😀 Tusen takk for inspirasjon, ønsker deg en flott dag videre spreka!

    3. Jeg har det på nøyaktig samme måte, kjenner meg igjen i alt du skriver her! Haha, nytter ikke å handle inn lørdagsgodtet på en torsdag, for å si det sånn.. Sunn hverdagssnacks er gull!

    4. Enig! Aldri skjønt meg på de som alltid har store lagere med sjokolade i hus… Da gjør man det vanskelig for seg selv.. :p Jeg kjøper sjokolade og sånn når jeg skal spise det og da spiser jeg med den beste samvittighet og! en mye bedre løsning for meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg