80 kg

Halleluja og kryss i taket!! Jeg føler at jeg overhode ikke får til noe som helst seriøst og bra på treningsfronten for tiden. Misforstå meg rett, det gjør overhode ingenting, for jeg trener og koser meg,  men alle treningsfolk ønsker å oppleve fremgang og progresjon. Det var derfor en vanvittig god følelse når jeg i dag lett tok 80 kg i markløft. 

Jeg vet det er mange jenter der ute som har passert 100kg-grensen i marken for lengst, men jeg har aldri vært spesielt sterk i markløft, så for meg er dette helt vilt gøy! Jeg tenker at man skal sammenligne seg med seg selv, og fokusere på sin egen fremgang. Så sammenlignet med meg selv er dette løftet på 80 kg helt supert, og jeg er kanon fornøyd! 

Nå er jeg vel hjemme etter en lang dag i praksis, etterfulgt av trening og cafebesøk. I kveld blir det en lang lang dusj, og en deilig middag. Jeg vet bare ikke helt hva den skal være enda. Så derfor spør jeg dere kjære lesere. Hva skal du ha til middag i dag? Jeg tenker å lage meg noe godt, inspirert av dere i dag. 

 

Smiiiiil Maren

 

20 kommentarer
    1. Gratulerer med 80 kg i mark!! Sliter selv med markløft, og klarte selv akkurat 80 kg! SUPER fornøyd da 🙂 80 kg er faktisk 80 HELE KILO! Det er mye ;);) hehe
      Her ble det taco til middag! Super godt- selvom det ikke er fredag! hehe 🙂
      Hadde faktisk litt søtpotet på siden- høres rart ut, men var faktisk veldig godt! Speltlompene var selvfølgelig også med 😉 En god fruktsalat med en kule iskrem var også på sin plass i dag!
      Ha en fin kveld videre søte deg 🙂

    2. For et år siden tok jeg 70 kg i markløft første gangen jeg prøvde, kanskje ikke beste teknikken, men det kom seg stadig og jeg klarte flere og flere repetisjoner. Så stagnerte det på 80 kg en liten periode, pluss at jeg slet litt med ryggen, også tok jeg en laaang pause fra markløft. Nå tar jeg 10 repetisjoner på 90 kg og persa i går 115 kg. I tillegg varierer jeg med sumo markløft og strakmark. Dette har jeg nok klart fordi jeg er forbi den mentale sperren i tillegg til at jeg har blitt sterkere. Jeg trente en venninne i forrige uke og hun trodde hun bare klarte 40-50 kg i markløft. Så motiverte jeg henne til å ta 60 kg, så 70 kg og til slutt 80 kg. Markløft kan for noen være teknisk vanskelig, men når man klarer å gjøre den riktig, la den gli helt inntil knærne og skinnleggene (samme hvor vondt det gjør, herdes du for hver gang), og du vil klare langt mer enn du tror du kan.
      Ta en liten pause fra den vanlige markløften, kjør litt lettere strakmark eller sumo markløft, så er jeg sikker på innen en-to uker at du snart bikker 90 kg ^^ Lykke til!

    3. i dag spiste jeg hjemmelagde kjøttkaker til middag, og banan med økologisk peanøttsmør til dessert! 😀

    4. Vi har spist grove pannekaker! Og i går spiste vi noe inspirert av deg! Den der gamle slagern med dolmiosaus, kjøttdeig og salat!

    5. Vi har nettopp spist bakt søtpotet! Søtpotet i mikroen på full guffe i 7 min, stekt karbonadedeig og ost oppi, og gratiner i ovnen. Server med salsa, rømme, salat, guacamole og lignende… NAM <3

    6. Hei Maren! DIGGER deg og bloggen din, fantastisk! 🙂 God, enkel og sunn middag kan være nettopp det jeg har spist: kalkun grillpølser og speltlomper 🙂 NAAAM! God middag;)

    7. Sweet! Det klarte jeg i dag også, hihi! Men ikke LETT da, Jeg klarte kun en 🙂 Uansett, jeg også følte jeg var “kylling” med det og synes nesten det er flaut å skryte av det, men for meg så er det jo stort! :-DDet er jo det de handler om, seg selv. Tvil ALDRI på deg selv, det er kun deg selv som er motspiller! Veldig viktig at vi man klarer å holde fokuset om seg selv og ikke holde på med all sammenligningen – Da blir man jo gaaaaaal! haha.

    8. Gratulerer så mye!!! 80 kg i mark er jo mye synes jeg!!
      Kjenner meg godt igjen når du sier de fleste jentene har passert 100kg i mark.
      Jeg sliter med styrke i både knebøy og har faktisk aldri kjørt markløft før. Noen ganger føler jeg at jeg burde faktisk ha passert 100 kg i begge…
      Men er det feil å ikke bruke de øvelsene om man bruker andre typer øvelser? 🙂

    9. jeg spiste svinefilet stekt i smør på panna , med ovnsbakte potetbåter, gulerøtter og sjarlottløk 😀 nam nam, et tårn med mat da 😉 uten mat og drikke duger jeg ikke (på trening og med eksamenslesing) 🙂 God kveld videre <3

    10. Gratulerer med imponerende pers😃👏
      Jeg laget kyllingburger idag;1pk kyllingkjøttdeig med 1egg, løk,purreløk,salt&pepper og chicken&steak(Santa Maria),med sopp og løk stekt med karri og salt&pepper(mmm),og blomkål/brokkolimos med litt hvitløk! Så enkelt,men såå godt😋hihi

    11. Så gøy 🙂 Er kun seg selv man skal bli bedre enn, i ditt tempo 🙂
      I dag ble det sushi, i morgen starter jeg på treningsprogram og kostplan og da blir det ikke så mye kosemat fremover.

    12. Har ikke prøvd det selv, men hjemmelagde vårruller skal være kjempegodt! Og gratulerer med ny pers 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg