Super-tirsdag

I dag hadde jeg store planer om å være enormt effektiv og få unna en haug av eksamenslesing, en super treningsøkt, starte å pakke til jeg flytter, vaske klær og bake brød. Jeg hadde klokken på 06.00 og så virkelig frem til en effektiv super-tirsdag. Vel – slik ble det ikke! Jeg slo av alarmen nesten ubevisst, og kom ikke til meg selv før klokken var nesten 10.00. For en ultra morgenfugl som meg selv så er det rimelig vilt. 11 timer søvn, og fremdeles føltes det som jeg kunne sovet mer – mye mer. Jeg kjenner så godt igjen slike dager, og jeg vet hva som gjelder da. Det er forskjell på trøtte dager fordi man er generelt morgentrøtt, og den typen trøtt man blir av for høyt tempo over lengre tid. Jeg avlyste super-tirsdagen, og starten dagen på en helt rolig og nærmest idyllisk måte. Akkurat i dag hadde jeg faktisk mulighet til det, da jeg ikke hadde avtaler med noen andre enn meg selv, pensumbøkene, treningssenteret og vaskemaskinen. Jeg stod opp og tok på meg mine nye myke deilige casall klær. Jeg elsker å rusle rundt i dette antrekket. Shortsen er så deilig! Jeg lagde meg en stor kopp kaffe med ekstra steamet melk, og vanilje stevia. Det er rart med det, men akkurat som kaffen smaker enda bedre når den drikkes fra mine nye søte M kopp. Jeg lagde meg deilig frokost, og koste meg med avisen, og God morgen Norge.

Topp fra Casall //  Shorts fra Casall 

Sakte men sikkert kom energien snikende, og jeg bestemte meg for å dra på trening. Der møtte jeg skjønneste Kristina min, og da ble alt straks så mye bedre. Maren Sofie var også med i dag, og ingenting er bere enn tre treningsglade jenter samlet for en morgentrening – formiddagstrening tror jeg heller det må kalles! Jentene løp 4×4 intervaller. Jjeg var med på de to første intervallene, men så måtte jeg hoppe av og gjøre det jeg egentig kom for, styrketrening for skuldre og triceps. Jeg kjørte følgende øvelser:

  • Skulderpress med hantler
  • Sidehev med hantler
  • Omvendt flies
  • Dips – fokus triceps.
  • Brede upright rows

 

Nå føler jeg meg som meg selv igjen. En rolig kosemorgen med deilig frokost og kaffe, en treningsøkt med positive jenter og en solid lunsj var det som skulle til. Nå ønsker jeg super-tirsdagen velkommen tilbake, og jeg er i gang med dagens gjøremål. Jeg er et par timer på etterskudd, men det gjør overhode ingenting. Nå skal jeg ut på kjøretur å få unna litt småting, og på vei hjem skal jeg stoppe innom Living, Ikea, skeidar og bohus. jeg har jo plutselig en diger leilighet å innrede. Fy søren så gøy det er med interiør, men samtidig veldig vanskelig. Så nå tar jeg kamera med meg, og drar ut på inspirasjonsrunde i diverse butikker. Tusen tusen takk for alle deres skjønne ord og gratulasjoner i forbindelse med leilighetskjøp – dere er virkelig bare verdens beste! 

 

Smiiiil maren

13 kommentarer
    1. Så du skrev “Garantert treningsfri imorgen” på instagram. Av nysgjerrighet lurer jeg på om du trener mer enn du kanskje gir uttrykk for? Ikke frekt ment bare lurer:)

    2. Viktig å være snill med kroppen sin og ta det litt rolig noen dager! Kos deg på shopping! Kjenner følelsen – vi skal på visning til torsdag, og det blir mye å pusse opp og innrede hvis vi får det. Gøy! Kanskje du kommer med litt inspirasjon på den kanten også? Ha en deilig kveld! Nå løper jeg på trening..

    3. Anne m: Hehe , det var mer et utrykk for å beskrive hvor tungt den økta var! Jeg følger en plan nå med styrkeøkter 4 dager i uka. Mandag, tirsdag, torsdag og fredag. Fri på onsdager og i helgen! Følger planen helt til punkt og prikke så trener nok ikke mer enn jeg gir utrykk for nei :):) Det er det som er så flott med å ha en plan å følge – da blir der verken for mye eller for lite

    4. Hei Maren!
      Jeg har et lite problem som jeg lurte på om du kunne hjelpe meg med? 🙂 jeg føler selv at jeg har skikkelig store lår og har trent mye tung styrke, hvordan kan jeg trene lårene mine mindre? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg