Sykesøster Erdvik

Som flere av dere vet så holder jeg på med en bachelorgrad i sykepleie. Jeg går sykepleien for å lære enda mer om menneskekroppen. Jeg har jobbet i flere år som personlig trener for friske mennesker som ønsker å endre sin livsstil og bli en bedre utgave av seg selv. Det jeg ser i mitt yrke som personlig trener er at vi  som befolkning blir større og større, og desverre også sykere og sykere. Det er sjeldent jeg møter en kunde som ikke har vondt noe sted, eller sliter med en eller annen form for skade eller begrensning. Det er også desverre slik at flere og flere av befolkningen utvikler livsstilssykdommer som diabetes, fedme og høyt blodtrykk. Dette er frustrerende å se på, og jeg ønsker så sterkt å gjøre noe med det. Jeg har jobbet forebyggende som PT i lang tid, nå er det på tide å begynne å jobbe med de faktiske problemene. Jeg føler behovet for å styrke grunnmuren min i form av mer faglig tyngde rettet mot det syke mennesket. Jeg har lært enormt mye allerede, og det har vært spennende og ikke minst utfordrende for meg å snu fokuset fra rollen som “trener/coach/motivator”  til sykepleier. Jeg er nå midt i eksamensperioden, med mange store utfordringer foran meg. Dette er nytt og utfordrende, men jeg kjenner at jeg trives i læringsprosessen og gleder meg til tiden fremover. 

Her ser dere meg i aksjon på dagens eksamensøving. På bildet setter jeg en subcutan injeksjon på en medstudent. Hvem skulle tro at jeg for kun noen uker tilbake hadde en stor skrekk for sprøyter. Jeg liker fremdeles ikke å bli stukket, men det å sette injeksjoner er noe av det mest spennende jeg gjør. Nå har dere altså fått et lite innblikk i hva mine dager går ut på for tiden – øving på sykepleieprosedyrer, eksamenslesning og nervøse eksamensutbrudd. Godt det hele er over 12 desember. 

Nå skal jeg legge bort alle tanker om ekamen og kose meg med et digert fruktfat og Broen på opptak fra i går. 

 

Smiiiil Maren

16 kommentarer
    1. Åå så gøy at du endelig deler litt fra studiet. Jeg er så imponert over at du studerer fullt, trener så bra, jobber ved siden og får alt til å gå rundt samtidig som du er så blid og positiv. Jeg digger deg, og jeg drigger denne bloggen – den har liksom alt! Lov meg at du aldri slutter <3

    2. Liker så godt dine tanker omkring sykepkeien og hvorfor du tar denne utdannelsen. Du er så BRA vet du det? Flinke søte Maren

    3. Så gøy ! 🙂
      Jeg er selv sykepleier, og du kan bare glede deg til årene som kommer! Jeg stortrives i yrket 😀 Spennende, veldig utfordrende og utrolig lærerikt 🙂 En god følelse å kunne hjelpe og gjøre noe godt for andre mennesker som er syke og har det vondt.

    4. Jeg har det motsatt som deg.. er sykepleier, men har kjempelyst å bli PT!
      Kommer sikkert til å gjøre det en gang i tiden 🙂
      Jobber du på sykehus ved siden av studie?
      Det vil jeg anbefale på det sterkeste! Jeg gjorde ikke det, eller dvs.. jeg jobbet i psykiatrien, men
      det blir ikke helt det samme. Når jeg begynte å jobbe som sykepleier, så innså jeg hvor utrolig
      godt utbytte jeg ville hatt av å jobbe på sykehus ved siden av. Det er nemlig så utrolig mye enklere og motiverende å lese/forstå teorien, om du opplever det og må gjøre det i praksis også 🙂
      Lykke til videre!
      Klem fra søster ida 😉

    5. Utifra inntrykket jeg har av deg gjennom bloggen din, så tror jeg du passer veldig bra som sykepleier med din positive innstilling 🙂 Masse lykke til med eksamener!

    6. var voldsom vinkel på den sprøyten for å være subcutan! 😛 likevel kjekt at du skriver om studiene også i blandt! 😀 studerer selv sykepleie:) Stå på! du er flink! 🙂

    7. Mari: Denne er satt med 90 graders vinkel. Subcutan er 45, men vi testet begge vinklene for å kjenne på forskjellen selv. Morsomt at du observerte det :):)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg