Søvn, havregrøt og vinner av konkurransen

Bak skjermen finner dere i dag en uthvilt og fornøyd frøken, på tross av at jeg stod opp før klokken var 07, så har jeg sovet i nesten ti timer i natt. Jeg satt her i går kveld og kjempet for å holde øyene åpne. Klokken var kun 21, og jeg tenkte at man kan jo ikke legge seg så tidlig. Så kom en ny tanke, hvorfor i all verden kan jeg ikke det? Hvis jeg er trøtt og vil legge meg, så er det da kun meg som bestemmer hvilket tidspunkt som passer best for meg. Vips var jeg i seng, og sov godt før klokka hadde passert kvart over ni. Fantastisk! Er det et tips jeg skal gi dere for å bedre livskvalitet og helse, så må det være å få nok søvn. Det betyr så enormt mye. Det er forskjellen på en god og en dårlig dag, hvertfall for min del. 

Er du flink til å prioritere søvn?


Vinneren av SKINS fra INDIVIDU.NO er trukket, og vinneren er *trommevirkel* GRY!

Det er viktig at dere fyller ut mailen i feltet hvor mail etterspørres, heldigvis hadde Gry gjort dette, og jeg kunne derfor kontakte henne uten problemer. Svært mange andre hadde glemt å legge ved mail, og da blir det litt verre. Så til neste konkurranse/ give-away må dere huske å legge ved kontaktinformasjon. 

I dag er det litt kjøligere ute, og jeg fikk derfor lyst på varm frokost. Hva er vel bedre enn å starte dagen med en deilig skål med havregrøt. Jeg lager min på følgende måte:

  • 80g havregryn
  • 20g vaniljeproteinpulver
  • Skummet melk
  • 1/2 ts kardemomme
  • 1 ss sukrin
  • 2 ts kanel
  • Banan

 

Jeg koker grynene sammen med melk og vann til fin konsistens, husk å rør godt slik at grøten ikke brenner seg i bunnen, eller koker over (skjer raskere enn du tror når du har melk i) Så tilsetter jeg proteinpulver kardemomme, kanel og sukrin. Rører godt om slik at alt blandes godt. Den ferdige grøten helles over i en skål, jeg er en søtmoms og strør gjerne litt surkin og kanel over til slutt også.  Som topping har jeg som regel banan, rosiner og/eller nøtter. I dag ble det bananskiver. Mmmmmm. 

Jeg vet at mange av dere spiser havregrøt til frokost, del gjerne din havregrøt i kommentarfeltet. Hvordan tilbereder du havregrynene, og hvilke ingredienser bruker du? 

 

Smiiiil Maren


26 kommentarer
    1. Jeg putter havregryn i kjele dagen før, blander oppi linfrø,rosiner,mandler , og heller oppi melk/kokosmelk. Settes i kjøleskapet til dagen etter, varmer den da opp i kjele og blander ut med sjokolade kasein proteinpulver :):) yummi

    2. Er så ufattelig avhengig av søvn og rekker som regel ikke å komme i seng før sent!:) men i går sovnet jeg rett over ni og våknet av meg selv kl 07.00, har aldri sovet så godt før! Føler meg så utvilt og fin!:)

    3. Nam, jeg spiser havregrøt til frokost hver dag! Jeg blander 30g havregryn og 15g havremel med 0,5 dl vann og 1 dl melk. Blander og setter i mikroen i 2 minutter. Raskt og enkelt da jeg spiser frokost før klokken 6. Havremelet gjør at grøten får en jevnere konsistens. På toppen har jeg en kiwi og noen frossne bringebær 🙂 Beste starten på dagen!

    4. Veksler min havregrøt mellom disse: 1. havregryn kokes på vann, samt litt kardemomme, har sjokoladeproteinpulver i etter koking har over frukt (eple/banan/nektarin eller det jeg har hjemme) eller bær av alle typer, kanel og salt. 2: forskjellig topping fra nr 1 bare. Topper med frukt, rosiner, hasselnøtter/cashewnøtter og gojibær 3: koker havregryn som i nr 1 og 2. tilsetter CC og kesam, litt proteinpulver, og stevia vanilje. topper med frukt, nøtter, rosiner og gresskarkjerner samt walden farms pancakesyrup. Gleder meg hver kveld til en av disse frokostene. =D

    5. Havregryn, vatn, melk og oppkok til konsistensen er rett, deretter masse sjokoladeproteinpulver:) serveres med masse peanøttsmør:-)

    6. Hvem stl bruker du i Skinns? Jeg bruker s i alle andre jeg prøver… Dvs. Røhnisch , nike ……;) og xs i reebok

    7. NAM havregrøt! Favoritten min er kokt på melk og vann blandet med stevia karamelldråper og en håndfull valnøtter og rosiner. Blir sulten bare jeg tenker på det!

    8. Jeg ELSKER havregrøt! Og min tipptopp oppskrift er havregryn og vann/skummetmelk i mikro ca. 1 min. Deretter blander du inn 2-3 ss cottage cheese, masse kanel og 1-2 dråper vaniljestevia. Rør alt godt sammen og sett i mikroen 10-15 sek til, Pass på så ikke cottage cheesen smelter(!). Topp grøten med sukrin gold <3 Jeg sier bare NAM!!!!!!!

    9. Topp blogg med masse inspirasjon! Fast leser – men må bare bli bedre til å kommentere 🙂
      Jeg spiser havregrøt så og si hver morgen, det er så utrolig godt og ikke minst mettende. Jeg koker havregryn og et par ss kruskakli/hvetekli (anbefales virkelig!) med melk og vann, litt kardemomme og kanel. Når det begynner å ligne riktig konsistens slår jeg av plata og tar oppi 1/2 ts guar gum (iHerb), et par ts sukrin og litt salt. Så lar jeg det stå til det slutter å koke og heller det i en stor skål og topper med cottage cheese, sukrin og kanel 🙂 Har også oppi vaniljeproteinpulver når jeg har det i skapet^^ For tiden venter jeg på ny leveranse.
      Elsker bloggen din, eller blir vel mer riktig å si at jeg elsker deg som vesen! Makan til et mer positivt menneske skal man lete lenge etter! Er selv fra Sørlandet, så det er jo litt ekstra stas 🙂 Liker også at du ikke er redd for å vise at du er “menneskelig”, imotsetning til mange andre toppbloggere som tydeligvis lever på rosa skyer.. MEn uansett – en stor inspirasjonskilde er du 🙂

    10. Havregryn med en dæsj vann, inn i micro 1.30min.blander så inn ei toppa ts.med cocosa, litt sukkerfri syltetøy, dryss linfrø+kokoschips avslutt med kanel, yum!

    11. Koker den enkelt og greit opp med ekstra lett melk og topper med kanel og sukrin 😛 ikke mer avansert enn det 😉

    12. Hei du! Er ikke 80 gram gryn litt mye? Før målte jeg bare med øyet, men etter at alle treningsbloggene blogget om at de brukte 40 maks 50 gram i grøten sin, så har ikke jeg turt å bruke noe mer enn 40 gram jeg heller. men jeg blir ikke mett av det heller.. Synes det er litt vanskelig jeg, så håper på svar! 🙂

    13. Marte: Jeg synes 80g er helt topp, det gjør meg god og mett 😀 Hva andre treningsbloggere og fitnessjenter spiser bryr jeg meg ikke om, jeg vet jo bare hva som funker for meg. Test ut hva du føler gjør deg god og mett, hvis 40g er for lite, så spis da for all del mer 🙂 Husk at flere av disse bloggerne er fitnessjenter som går på diett og følger en streng diett fordi de skal konkurrere. Det er ikke et kosthold vanlige folk bør sammenligne seg med. Spis til du blir mett, og ikke bry deg så mye om hvor mange gram det er i skålen din 🙂

    14. jeg varier veldig mellom toppinger å smaker på grøten min, idag ble det sjokoladegrøt med en litt stor ts lett bringebær syltetøy.. lager min grøt på samme måte som deg bare med at jeg i dette tilfelle bytter ut vanilje protein med sjokolade protein og stevia dråper istede for sukrin også ei ts kakao pulver for ekstra sjokoladesmak.. naam 😀

    15. Havregrøt er en av mine faste frokoster, men den varieres noe. Koker store havregryn med mest vann og litt melk, når den er ferdig rører jeg inn en del cottage cheese (elsker cc), topper det med hakkede mandler, kiwi, blåbær, kanel og litt melk 🙂 Nam!

    16. Bruker soyamelk og havregryn, spiser enten kaldt eller varmer 1,5-2 min i mikroen.
      Topper med litt blåbær eller bringerbær 😉 Soyamelk er søt nok som man trenger nesten ikke noe annet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg