Sunn middag i en fei

I dag kom jeg hjem fra jobb, sliten, trøtt og sulten som en ulv. jeg hadde lyst på en stor, god og sunn middag – med en gang! Hva gjør man da? Jo det skal jeg si dere. Da lager man ovnsbakt laks. Det er så enkelt! Forvarm ovnen til 180 grader. Legg to laksefileter i en ildfastform, krydrer godt. Inn i ovnen på 180 grader i 12-15 minutter. Mens fisken lager seg selv i ovnen kutter du opp grønnsaker. Fyll en kjele med litt vann i bunnen, oppi med grønnsakene og setter dem på full kok i et par minutter med lokk på. På den måten blir grønnsakene dampet. Tilbehøret kan du variere i det uendelige. I dag valgte jeg mager kesam som dressing, havsalt over grønnsakene og litt soyasaus (kikoman) over fisken for å sette et spicy preg på den. 

Jeg hadde ingen karbohydratkilde i denne middagen, og valgte derfor å legge det til desserten. Desserten ble spellomper med philadelfia sjokolade og et par med vanilje kesam, sukrin og kanel. Mmmmmm.


Hvem har sagt at man ikke kan ha dessert på en mandag. Hihi.

 

HVA HADDE DU TIL MIDDAG I DAG?

 

Smiiiiil Maren


6 kommentarer
    1. Grilla grønnsaker og soyakjøttboller + lune kvitløkspoteter ved sida vart middagen i dag!:-) dessert er ALLTID lov, kjørte heimelaga mango-is og jorbær i dag, alltid ein vinner på en så varm sommerdag! Ha en finfin kveld, skjønne deg:)

    2. Ragnhild: jo det stemmer, men dersom man trener og har et konkret mål med treningen så holder det overhode ikke kun med den lille karben som er i grønnsaker. Dette er kun min mening:) Vi er alle ulike, men hvis du spør meg så regner ikke jeg grønnsaker som nok karb for meg ift mine mål m treningen:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg