Ut i naturen

I går hadde vi en deilig kveld med familien. Vi satt ute helt til solen gikk ned, og koste oss med ost og kjeks, samt god drikke og fruktfat. Som jeg skrev i går så hadde jeg en litt tung dag i går, kroppen var trøtt og motivasjonen var virkelig ikke tilstede. Jeg tok valget om å droppe alt av trening, og fylte godt på med mat jeg vanligvis ikke spiser så mye av  hverdagen. Søte kjeks, og fete deilige oster gikk ned på høykant. Et kraftig energioverskudd og overload av karbohydrater var akkuratt det kroppen trengte. Jeg sov som en baby i natt, og våknet uthvilt og med en herlig energi. Jeg våknet opp til treningslyst og overskud. På med joggesko og ut i skogen med meg. 


Nå om sommeren synes jeg det er deilig å bruke naturen som mitt treningssenter. Det frister overhode ikke å lukke seg inne på et svett gym når solen stråler og gradestokken viser 26 grader. Med litt kreativitet kan du få til en super treningsøkt utendørs. Alt du trenger er en benk, eller en stor sten/mur. Min treningsøkt i dag ble en rolig joggetur, etterfulgt av styrkeøvelser på benk. Jeg kjørte følgende øvelser, ti repetisjoner, tre runder:

  • Armhevninger
  • Dips
  • Bulgarsk utfall
  • Step up

 

Det er virkelig helt fantastisk å ha muligheten til å starte dagen på denne måten.  Treningsøkter som dette gir meg så mye glede og energi.  Her kommer dagens øvelser i bilder, navnet på øvelsen står under hvert bilde:


Armhevninger mot benk

 



Dips på benk

 



Bulgarsk utfall 

 



Step-up på benk

Legg inn en liten styrkeøkt i gå/joggeturen din, og kjenn hvor effektivt en slik styrkesekvens kan være! Hovedpoenget er å komme seg ut å nyte naturen og sommeren. Treningssenteret står der fremdeles når sommervarmen er borte og høsten sniker seg frem. 

Ha en nydelig dag kjære dere, og takk for alle spor dere legger igjen her på bloggen. Jeg var redd dere ville forsvinne alle sammen nå i sommerferien, så det er med glede jeg ser at dere fremdeles titter innom på tross av sommer og sol. Vit at det settes stor pris på <3

 

Smiiiiil Maren

14 kommentarer
    1. Utrolig fine tips, og du har helt rett. Man trenger ikke mye greier for å få til en god treningsøkt ute. Tok tipset ditt om trening på ferie, og fikk med familien på sirkeltrening ute I Spania med mange effective og ikke minst morsomme øvelser 🙂 Alle de andre ble støle og stive resten av ferien!

    2. Så deilig å se så fine sommerbilder fra det flotte sørlandet. Selv må jeg jobbe i Oslo – sku gitt mye for å kunne ha sommerjobb hjemme i kr.sand. Men den tida er over :/
      Ha ne nydelig dag <3

    3. Herlig treningsøkt da 🙂
      På bildene der du tar armhevinger ser det ut som du fører armene litt mye ut? husk at de skal bak, ikke ut til siden..
      Håper resten av dagen din blir like bra som begynnelsen, det fortjener DU 🙂
      Klem

    4. her nytes livet med late dager på rivieraen med vittig mykje feit mat og karbo:) nytes med godt samvit, men kjenner eg sakner normalkosten! har blitt ei økt ala den du skreiv i detta innlegget, med litt andre øvelser! kjempedeilig å jogge på promenaden og litt opp i fjellsidene! nyter livet! håper alt står bra til med deg og alle andre heime i norge:)

    5. åå du er så utrolig fantastisk og så siiinnsykt motiverende, innspirerende og full av energi!! hvordan får du det til?? jeg fatter det bare ikke.. har du noen tips til hvordan få mer energi, være glad, sprudlende og alt det der?.. jeg mener; jeg trener hver dag, men jeg har ofte perioder der treningen bare er et reint ORK OG SLIT. og da mener jeg hver eneste dag. hvordan klarer du det? har det noe med hva man spiser, hvilken tid av døgnet man sover på og alt det der? bruker du kosttilskudd osv? håper du kan svare.

    6. kan du ha en ”spørsmålsrunde”? det er bare såå mye jeg lurer på angående din livsstil, og det hadde vært fantastisk gøy å få svar på noen greie spørsmål :-)! jeg er 110 % sikker på at mange andre jenter der ute har mye å spørre deg om også :-)!! vær sååå snill , hehe

    7. Så bra du er tilbake igjen med formen da 🙂 Men det er som du sier: at noen dager orker bare ikke kroppen, og DA er det viktig og lytte til den! 🙂 Da lader man batteriene, og kan stå opp dagen etter med ny iver og energi! Så viktig! Må spørre om en ting også (litt nysgjerrig).. 😛 Hehe. Hvem tar bildene av deg som du legger ut? Som blant annet når du gjør armhevninger på benken. Har vel ikke med deg kamerastativ ut på tur? Og spør vel heller ikke randoms du møter? 😛 Hahahaha!

    8. Hei:) Jeg lurer på en ting..blir du ikke lei av å bo hjemme når du er vant til å bo for deg selv?:)eller har du et godt forhold til dine foreldre?tror jeg hadde gått på veggen om jeg skulle bodd med mine lengre enn en helg;)

    9. Christine: Hehe, tro meg – jeg går på veggen til tider jeg også. Det er veldig rart når jeg flyttet ut for 5 år siden, og plutselig være tilbake på pikerommet. Men nå jobber jeg utorlig mye, og det skjer mye sosial med venner, så det er ikke slik at vi går oppå hverandre her hjemme. Det er til tider litt slitsomt, men samtidig veldig koselig. Jeg har et utrolig godt forhold til familien min, og er uendelig glad i dem. Så svaret er vel at det er både koselig og til tider slitsomt, men at det går veldig fint 🙂 Morsomt spørsmål forresten! Smil M

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg