En innholdsrik tirsdag

Denne dagen ble så anderledes enn jeg hadde sett for meg, og jeg sitter nå godt plantet i sofaen med et stort smil om munnen.  Det ble ingen trening i dag morges, istede dro jeg litt tidligere enn planlagt på jobb, og satt meg på en koselig cafe like ved Miinto. Der satt jeg i godt over en time og fikk unna masse jobb som har ligget å stresset meg. Så godt å få slike ting unna. Videre var det en finfin dag på Miinto. Effektiv dag, men samtidig en latterlig fantastisk energi i studio. Jeg ler, ler og ler av de herlige kollegene mine der, og kjenner jeg må trekke på smilebåndet her jeg sitter nå bare ved tanken på dem. For noen sjarmtroll. 

Jeg hadde en tight arbeidsdag foran meg i dag, og gruet meg litt til å ha en så hektisk dag nesten uten pusterom – men slik ble det ikke. Jeg fikk to avbestillinger av kunder som desverre var blitt syke, og dermed åpnet det seg opp litt ledig tid. Den tiden benyttet jeg til trening. Jeg fikk en sponsorpakke fra min fantastiske sponsor PROTEINFAKRIKKEN.NO i går, og der lå en ny topp fra Better Bodies i den fineste fargen. Toppen ble testet ut på dagens økt, og jeg elsker den allerede.


 
I dag kjørte jeg rygg, og følgende øvelser stod på planen:

  • Nedtrekk bredt grep
  • Nedtrekk smalt-nøytralt grep
  • Stående roing med stang
  • Omvendt flies
  • En arm roing i kabel

 

Fine kolleger på Sats var hjelpsomme med å knipse et bilde av den nye toppen (og ny fresh shaker i machende farge) Hva synes dere? Er orange en farge dere liker? Den finnes HER.

Etter økten var det fullt kjør med PTkunder, og her må jeg bare ta et steg tilbake og bøye meg i støvet. Fy søren for noen fantastiske damer jeg får lov å jobbe med. I dag presterte de på et nivå jeg aldri før har sett maken til. Min siste kunde startet økten med sprint-intervaller, og avsluttet med 15 sett med knebøy. nei jeg tuller ikke. Vi kjørte en knebøyfest uten like! Masse deilig energi og et herlig fokus på hele timen, og jeg er så ufattelig stolt over prestasjonene til samtidlige av mine kunder i dag. Jeg ble så inspirert av knebøyfesten til min siste kunde at jeg kastet på meg treningsklærne igjen etterpå, og kjørte en mini benøkt selv også! Dere som har lest bloggen en stund vet at jeg HATER å trene bein, så da forstår dere kanskje hvor motivert og inspirert jeg faktisk ble. Jeg kjørte favorittøvelsen min med min nye ankelreim, og et par øvelser til.

Totalt så økten slik ut:

  • Kickback i kabel
  • Leg extentions
  • Etbens strakmark med kettlebells

 

En kort øky som var over på drøye 20 min, men det var deilig å utfordre bena mine litt, det er som sagt så alt for sjeldent. Nå er jeg godt plassert i sofaen og har akkurat inntatt tidenes tacomiddag. Her snakker vi en hel pakke med kyllingkjøttdeig, masse deilig salat, kesam, salsa, ost og en hel pakke med spelltlomper. – ja jeg var veldig sulten etter en lang arbeidsdag og to treningsøkter. Jeg synes det er rått med en muskluløs og markert kropp, og jeg vil være sterk, fit, vital og energisk – det krever at man trener hardt, hviler nok, og sist men aller aller viktigst spiser rett og NOK. Så ønsker du en markert, stram kropp så for all del – spis opp maten din! Yes, det var dagens lille preken fra meg. 

Nyt tirsdagskvelden hjerter, jeg skal ligge langflat på sofaen med Ungkaren på opptak.  Etterhvert skal jeg lage meg en liten dessert/kveldsmat med friske bringebær, og mager vanilje kesam.*hverdagslykke*

 

Smiiiiil Maren

17 kommentarer
    1. Jeg elsker å trene bein, men tror det fordi jeg kan flere øvelser, og vet hvordan de gjøres enn når det gjelder overkropp. Begynner å bli flink på å huske forskjellige øvelser nå da, så snart blir styrke på overkropp morsommere også, men bein vil nok alltid være en favoritt 🙂

    2. Liker så godt livsstilen din og hvordan du fremmer sunnhet og viktigheten av nok mat og god næring til kroppen, via bloggen :)) Du er virkelig inspirerende! En glede å følge med her inne. Så håper du fortsetter å inspirere med denne i minst et par år til 😀

    3. Steker du kyllingkjøttdeigen i tacokrydder? Og evt. hvordan tacokrydder; ferdigpose fra butikk, eller lager du selv? 🙂

    4. Først av alt; du ser fantastisk ut! Jeg har et spørsmål til deg angående kosthold; hvor mye kcal ligger du ca på daglig for å holde deg både muskuløs og fit? Jeg trener selv mye styrke og bygger muskler, men vil også ned litt i fett% og synes det er vanskelig å vite hvordan dette kan gjøres mtp kosthold på en best mulig måte. Setter stor pris på svar! 🙂

    5. Hilde: Tusen takk for fine ord:) Jeg teller ikke kalorier, og anbefaler heller ingen å gjøre det. En kollega regnet over mitt inntak ila en vanlig dag, og da lå jeg på rett i overkant av 3000kcal om dagen. Det er høyt, men jeg trener mye og har en relativt høy forbrenning. Jeg ønsker også å øke muskelmassen min, og med høyt aktivitetsnivå og den målsetningen må det mye mat til 🙂

    6. Wow, det var en tankevekker. Har alltid trodd at kalorioverskudd vil øke fettmassen selv om man trener mye, men det er jo du et levende eksempel på at ikke alltid stemmer. Tusen takk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg