Prosjekt Sommerkropp!

OK dere, i dag mandag 11 mars setter jeg fokus mot sommer, sol, strand og bikini! Det betyr at jeg kommer til å endre litt på treningsøktene mine, og litt på kostholdet mitt. Nå er mitt spørsmål til dere, blir dere med? Jeg har den siste uken snakket en god del med min gode venninne Linn Eva. Jeg har blitt så motvert av det denne jenta har fått til at jeg har lyst å sette inn et ekstra lite gir selv, og gjøre det jeg kan for å optimalisere sommerformen. Sjekk gjerne ut siden hennes HER og bli inspirert av den enorme fremgangen hennes! Det blir ingen dramatiske endringer, da jeg har troen på en grei form åretrundt, uten ekstreme svigninger, men jeg vil bli litt mer bevisst omkring kostholdet, og jeg legger som sagt litt om på hvordan jeg gjennomfører treningen min. Jeg vil ha dere flotte lesere med meg! Det er så mange flotte, spreke, herlige jenter der ute, og jeg synes vi skal gå sammen om å komme i vårts livsform til sommeren 2013. For noen betyr dette kanskje vektreduksjon, endring av kroppssammensetningen, generelt bedre sin fysiske form eller rett og slett bare føle seg bedre. Uansett målsetning så kan vi hjelpe hverandre på vei! Vi har 3 måneder til juni er her! Jeg er ingen fan av raske løsninger og snarveier, så her har vi ingen tid å miste.


Jeg på min side kommer til å legge ut oppskrifter, treningsøkter og motivasjonsboost til dere her på bloggen. Tilbake fra dere vil ha ha, enkelt og greit – RESPONS! Jeg vil at dere legger igjen en kommentar her når du føler du har vært flink på trening, jeg vil at dere skal være stole og fornøyde og dele det med oss andre når du har gjort noe bra for deg selv. Jeg vil at vi heier på hverandre, og motiverer hverandre til å bli de beste versjonene av oss selv. Det er selvfølgelig også lov å skrive at i dag har vært en litt tung dag, eller i dag sliter du med motivasjonen. Hovedpoenget er at jeg vil at vi deler det! Det er lettere å komme seg på trening eller ta et smart matvalg hvis du har noen å “rapportere til” og skryte til etterpå.

Så hva sier dere jenter, skal vi kjøre på, og optimalisere sommerformen sammen? Det er ingen fasit på hva en super sommerform er, det viktigste er at DU skal være fornøyd denne sommeren, og du skal spankulere rundt i bikien din med et smil om munnen, fordi du har gjort jobben, og du er fornøyd med resultatet.

Jeg skal som sagt være flink til å legge ut mattips, treningstips, og motivere dere som best jeg bare kan! La oss starte allerede i dag, det er mandag og en perfekt mulighet til å starte på et nytt prosjekt. Mitt første tips vil komme allerede i morgen tidlig, det går ut på hvordan du smart, billig og enkelt kan lage sunne næringsrike og gode matpakker til en hektisk hverdag på farten. Med handleliste, bilder og fremgangsmåte.

ER DERE MED MEG JENTER?

 

Stooort smil fra Maren

129 kommentarer
    1. Jaaaa! 🙂
      For et motiverende innlegg 🙂 Jeg er klar til å gi god innsats frem til sommeren og gleder meg til å lese mer om dette 😀 Du gjør en utrolig bra jobb med bloggen din Maren 🙂

    2. Jeg er med! Begynte for en måneds tid siden, men ser allerede gode resultater 😀 Har ventet på noen som skulle starte noe sånt som dette! Utrolig gøy 😀

    3. Maren, du er fantastisk! For en god ide! Gleder meg til trening i kveld på grunn av dette innlegget 🙂

    4. Herlig Maren 🙂
      Jeg begynte forrige uke da jeg kom over bloggen til Linn Eva, for en motiverende jente! Gleder meg til innlegget ditt imorgen!! 😀

    5. Jaa, jeg er helt klart med deg!! Tusen takk for at du er så fantastisk motiverende:) Jeg er så klar for å legge inn ett lite ekstra gir før sommeren! gleder meg veldig til å følge deg på veien også!:)

    6. Dumt at du hele tiden har sagt hvor viktig det er å kose deg/spise mye mat. også nå skal du også på denne “sommerkropp” bølgen..huff

    7. Jeg er SÅ med!! Trener mye i hverdagene og spiser sunt, men vekten NEKTER å gå nedover. Jeg tenker at det må være pga. all fråtsingen i helgen, så for å få sommerkroppen må jeg vel slutte med det… I tillegg så vet jeg ikke om jeg trener riktig. Derfor håper jeg du legger ut masse fettforbrenningstips både både i matveien og på gymmen 😀

    8. Kjempe bra, gleder meg til å følge med fremover! Blir alltid så motivert og glad av bloggen din 😀

    9. sååå gøy, er sjølvsagt med! Men siden du legger ut oppskrifter, er det mulig å ta med noken utan kjøtt og egg i tillegg? Surfer jo rundt overalt og finne nesten berre meg kylling/kalkun, så mister litt sunnhetsmotivasjon, hehe:) fisk er jo supert!:)

    10. Hallo!
      Du har jo allerede sommerkroppen!
      Om du synes at DU trenger å komme i bedre form- da får du meg til å føle meg som den største og feiteste hvalrossen på jorda! 🙁
      Synes du skal være fornøyd jeg!

    11. Anne: Jeg er absolutt fornøyd, og jeg vil at du leser innlegget litt mer nøye! Det er ingen fasit på hva en sommerkropp er. Ingen har sagt noe om at jeg skal ned i vekt eller ned i fettprosent. Hovedgruppen av mine lesere (som sender meg mails osv) vil stramme opp og litt ned i vekt/ endre kroppssammensetningen. så derfor vil oppskriftene ha fokus mot dette, men jeg kan selvfølgelig også legge ved et alternativ til hva de som enten ønsker å opp i vekt eller vedlikeholde skal gjøre. Jeg vil gjerne gjøre alle fornøyd, men det er ikke så lett 🙂 Beklager hvis du følte deg støtet, dette var kun ment positivt i og med at jeg får så enormt mange henvendelser fra lesere som etterspør akkurat dette. Ønsker deg en fin dag. M

    12. Ej e med! 😀 Og det blir garantert bra når du legge ut gode tips og triks i tillegg! Ej tjuvstarta egentlig for tre veke sida da, men trenge jo alltids litt ekstra motivasjon for å holde det vedlike 🙂

    13. Hva er sommerkroppen for deg? For meg (og sannsynligvis de fleste) handler det om å gå ned i fett prosent, for å komme i bikiniformen uten at muffintoppen tar all fokus 😛 Så ja, hva er ditt mål? 🙂
      Jeg er forøvrig MED! Jeg sliter litt fordi jeg bor i utlandet, og jeg savner mine vanlige sunne matvarer feks kesam og skyr. Men jeg må bare skjerpe meg, det er tross alt ikke vanskelig å få tak i kjøtt og grønnsaker :)) Heldigvis sender iherb worldwide også 😉
      Har du tips til BCAA fra iherb forresten? Jeg er litt lost, vet ikke hva jeg skal se etter…

    14. Jeg er helt klart med! Er bare litt nervøs for russetiden.. 3 uker med festing er ikke akkurat det beste for kroppen. Jeg har likevel tenkt å prøve og opprettholde formen slik den er nå, altså få trent i hvertfall noen ganger i uken, og ikke drikke alt for mye. Vil virkelig ikke miste formen min, så håper ikke russetiden ødelegger. Har du noen gode tips med tanke på dette? 🙂

    15. Jeg er uten tvil med! Du inspirerer meg veldig til å trene mer og spise sunnere, så fortsett å legge ut forslag til treningsøkter og matoppskrifter 🙂 Håper du får en fin uke 😀

    16. Så gøy, jeg er med! Samboeren og jeg startet faktisk idag med å legge om kostholdet. Har spist relativt sunt og prøvd å holde godteri til helgene før. Nå har vi mer fokus på ren mat og prøve å holde oss unna godis så godt som mulig. Trening er planlagt for uken og maten kjøpt inn, så nå er det bare å gjennomføre:)

    17. åh, sommeren nærmer seg så fort! jeg er med i alle fall! 😀 du har allerede vært til stor hjelp og inspirasjon for meg de siste månedene etter at jeg fant bloggen din, håper bare jeg klarer å holde motivasjonen oppe videre 😀

    18. Jaa herlig!!! Jeg er med :D:D gleder meg til masse mattips! Du er en herlig blogger, tenkte på deg når jeg sprang gerilja-intervaller i sted, hvor flink og inspirerende du er. Du fikk meg til å pushe ekstra i dag!!

    19. Er veldig veldig med!! 🙂 Har lagt på meg en del muskler det siste året, men også en del fett. Fettet skal bort før jeg skal vise meg i bikini! 🙂 Kjempebra å skrive om dette nå, så kanskje leserne dine starter nå i mars istedenfor 1 uke før sommerferien som er ganske typisk.. haha

    20. Herlig! Dette trengte jeg å høre nå. Fravær av motivasjon kan jo være et problem for mange, inkludert meg selv. Men dine motiverende ord og tips hjelper MYE! Du er utrolig flott jente, og en inspirasjonskilde for oss alle! I´m on the team, sommerkroppen 2013 here we come 🙂 🙂

    21. Jeg er med! Har heldigvis ganske greit kosthold og flink til å trene, så det jeg vil bli flinkere på er å la være med småspisingen om kvelden osv.. Og ikke minst få frem musklene jeg har trent ihop i vinter 😀 Supert tiltak Maren!

    22. takk for motivasjon og inspirasjon! har to spørsmål som jeg håper du vil svare på:
      har du noen bra og effetkvie øvelser som kan styrke magemusklene, og få de til å vises?
      har du en god oppskrift på smoothie eller noe, som er sunn og som gjør at jeg ikke får lyst på godteri. MÅ ha godteri hver dag, fordi jeg har så utrolig søtsug, men da ødelegger jo det bare treningen….
      ha en fortsatt strålende mandag, Maren! <3

    23. Im in:) nå ble jeg enda mer motivert:) du sprer glede og motivasjon:) gleder meg til å se mat tipset i morgen:)

    24. Jeg er absolutt med!! Jeg har lyst til å droppe litt i fettprosent og få større armer før sommeren. Gleder meg til å bli innspirert av matlagingen og treningen din 🙂
      Siden du sa du ville ha respons og skryt av oss lesere, vil jeg benytte anledningen til å skryte av kanonøkta jeg hadde i dag! Hihi.
      Klem fra J.

    25. Jeg er med!
      Dette innlegget kom som bestilt, da denne mandagen har vært ganske blå hittil for meg :/
      Nå sitter jeg er med et stort smil om munnen, så tusen takk! 🙂

    26. Ok! Første skryte-av-meg-selv-kommentar kommer her.. hater å skryte av meg selv, det er ubehagelig! Men men, hadde en knall økt på skuldre og triceps. Etter en laaaang periode med liten framgang og tegn på stagnering var det endelig godt å kunne øke litt i øvelsene! Knallert!
      Det er så deilig å kjenne at man bli sterkere, og å se resultatene både på løftene man gjør og det man ser i speilet! Og ikke minst vite at man “fortjener” resultatene, man har jobbet hardt for dem! Det går ikke an å jukse fram muskler.
      Har siden juli i fjor gått fra 12 reps med 4 kg på hver hantel i skulderpress – til 8 reps med 12 kg. Før klarte jeg ikke armhevinger, men nå, takket være benkpressen, går det lettere enn noen gang! Er så glad for at jeg begynte å lese denne bloggen for omtrent et års tid siden. MYE har skjedd siden da, takket være kunnskap og motivasjon jeg har fått herfra! Styrketreningen har revolusjonert treningen min, framgangen, fysikken, innstilingen og mentaliteten min generelt! Takk, Maren! Ha en kjempefin dag 🙂

    27. Jeg er med!
      Har slitt med bulimi siden høsten 2011, og gått ned litt for mange kilo på feil måte… Jeg er glad for å ha gått ned så mye som jeg har gjort, men jeg er over hodet ikke stolt over måten det skjedde på, og hvor mye jeg har ødelagt meg selv både psykisk og fysisk! Jeg takket ja til innleggelse 14. januar 2012, og har snart vært spy-fri i to måneder, noe jeg er veldig stolt over! Det har kommet noen kilo ekstra de siste måneden fordi jeg har begynt å spist igjen.. men nå ser jeg mere på de kiloene som en motivasjon til å greie å komme ned på en stabil og komfortabel vekt som er sunn, og hvor jeg er sunn, frisk og sterk! ikke tynn, trøtt og sliten… det er ikke et liv som er verdt å leve lengre, og du er en av mine største motivasjoner til at det faktisk er mulig å spise masse sunn mat, trene, være sterk, stram og flott!
      Så ja, jeg er uten tvil med! 😀

    28. Hurra, jeg er med! Hadde faktiskt allerede bestemt meg at jeg fra i dag må jeg sette mer fokus på spesielt kosthold, og trening om jeg skal ha mulighet til å kunne være litt selvsikker i bikini 🙂 Syns det er supert forslag fra deg! Skal nå straks på trening, detta blir bra! 😉

    29. Haha, så gøy. Jeg starter også veien mot sommerkroppen og et litt sunnere kosthold idag. Da må jeg starte å titte innom her litt oftere. Jeg er med, gleder meg:)

    30. Tuusen TAKK for suuupermotivasjon en tung, tung mandag! I skrivende stund hoppet jeg opp av sofaen, nå blir det løpeøkt på sats!
      Jeg er med:)

    31. Jeg er med! Gleder meg til masse inspirasjon. Jeg har allered gått ned 2 kg uten å miste styrke, så det er jo topp! Men mitt egentlige mål er at jeg vil gå i shorts og føle meg komfortabel med det! 🙂

    32. jaa, så spennende!! :)) Jeg er med! har gått ned 12 kg de siste to årene og vil nå bli kvitt de siste 5:)

    33. Hei!
      Har vært innom bloggen din et par ganger nå, og må si jeg liker den veldig godt! Tror nok du har skaffet deg en ny fast leser, fortjener litt skryt for den! 🙂

    34. Jeg er også SÅ meget med på idéen!
      Så en af dine dansker læser tager hermed indlægget som en kæmpe motivation. Ready, set, GO! 🙂

    35. Jeg er med!!:-D Ser frem til dette!
      Har allerede starta uka med både spinning og styrke!
      Veldig fin blogg! 😀

    36. Ja, jeg er med! Er ikke så flink til å legge igjen kommentarer, men skal prøve å bli flinkere til det! Jeg digger bloggen din! Blir alltid så inspirert av å lese innleggene dine 🙂

    37. Jeg er med! 🙂
      Har begynt med å trene mer kardio for å få ned fettprosenten litt mot sommeren! Slik at all styrketreningen skal syns litt bedre 😛 hehe! Kjempekult at du skriver om det her! Jeg skal følge med deg selv om jeg syns det ser ut som om at du er i sommerform allerede! 😛 hehe.. Du er RÅ! Stå på! 🙂

    38. Jeg er med! 🙂 Var flink lenge, men har mistet litt piffen. Sliter mest med kostholdet da. Spiser sunt, men gjerne alt for lite i løpet av en dag 🙁 Er ikke så flink til å planlegge så jeg trenger virkelig denne!

    39. Jeg er med! Trenger å få trent mer, for å rett og slett føle at kroppen blir sterkere 🙂 Ikke for å gå ned i vekt.

    40. Jeg er med Maren 😀 Klar for å vise frem en sterk og sunn kropp 😀 Du inspirerer 🙂 <3 Marteklem fra sørlandet

    41. Må si jeg kom på trening i dag, etter ti minutter på tredemøllen holdt jeg på å spy avkvalmhet, så jeg måtte avslytte og tok en pause på 20 minutter der jeg satt å tenkte om jeg skulle dra hjem eller hva. Etter en stund gikk jeg innpå bloggen din og las dette innlegget. Plutselig følte jeg meg MYE bedre og var full i motivasjon! De ente med hard mage og triceps + intervaller på tredemøllen! Ikke den aller hardeste treningen, men må si de var bedre enn å dra hjem!
      Men hvordan skal du stramme inn på kostholdet? Virker som du spiser ganske sunt, og har en sunn livstil + du har jo allerede den berømte “sommerkroppen”! Ikke missforstå meg, dette sier jeg for å motivere! Jeg er med på dette!!

    42. Er selvfølgelig med!! Dette blir gøy! Sliter egentlig ikke noe særlig med verken treningsmotivasjon eller det å spise sunt. Det har vært en del av hverdagen min i mange år nå. Det som MÅ forbedres på for min del er matpakker! Ser frem til en morsom periode der vi oppmuntrer hverandre når sofaen frister mer 😀 Skal selv jobbe for å få ned den fettprosenten igjen 😉 KLEM!

    43. Takk for at du vil dele! Jeg er med! Ungen er lagt, og nå venter jeg bare på at sambo skal komme hjem, så jeg får kicket ass på sats! Yeah!!!!!

    44. Veldig med 🙂 Satte startskuddet i dag jeg også! Har lagt opp ukene med ca 6 kondisjonsøkter, og fire styrkeøkter der jeg kjører 2-splitt. Her skal det reduseres i fettprosent, strammes opp og bli i den beste formen noensinne! I dag har jeg derfor hatt ei skikkelig god intervalløkt og fylt opp kjøleskapet og fryser med kyllingkjøttdeig, karbonadedeig, laks, kyllingfilet, biffstrimler, salatingredienser, speltlomper, skyr, cottage cheese, frukt, bær, også har jeg bakt lavkarboknekkebrød og brød. Bring it on! 🙂

    45. Jeg er med om du hiver ut en kostholdsplan som kan følges, fordi jeg kommer aldri i denne verden til å få en sommerkropp om jeg ikke har dagsplaner! Hadde satt utrolig pris på om du kunne gjort det, så kan vi evt. endre på den etter hvordan vi er 🙂

    46. I´m in! Nettopp gjort unna ei økt på hotellrommet. Ikke treningsrom på hotellet, så stoler og skrivebord har gjort nytten sin.

    47. Ja!! jeg begynte i januar, og trenger nok litt oppmuntring nå når jeg har holdt på en stund;) i dag har jeg fått trent styrke på beina og intervall økt på tredemøllen etterpå:) herlig start på uken!

    48. Er helt klart med! Motivasjonen min varierer så mye fra uke til uke! Forrige uke var dårlig både med trening og spising. Klarte å dra meg på trening i dag og fikk til en god kondisjonsøkt! Gleder meg til å følge med framover:D

    49. Jeg er også veldig med! Jeg trener “riktig” og spiser “riktig” -men lite skjer.. Begynte på nytt program idag hvor jeg legger inn to uker pr uke med kondisjon.. I tillegg kjøres 4 økter med styrke.. Så får vi se om kondisøktene hjelper litt på mot målet og sommerformen:) Gleder meg til å følge tipsene dine!
      Trente forside ben og skuldre idag.. imorra er det løping :/ Det er lenge siden 😉

    50. I’m in! 😀
      I dag løp jeg 4×4-intervaller og jeg overrasket meg selv ved å løpe raskere enn sist, når jeg trodde jeg ikke kunne. WOOP!

    51. Jeg er med! 🙂 Men jeg har et problem med å komme meg på trening liksom.. det er på en måte et ork :/ Men kanskje dette kan hjelpe meg 🙂

    52. For en motivasjonsboost!! Det var virkelig det støtet jeg trengte for og trene på “ordentlig”.
      Nå skal jeg også bli klar for sommeren, så jeg er med 🙂

    53. Jeg vil veldig gjerne være med!:D Mitt mål er å gå ned en god del kilo og jeg har allerede startet med å gå ned 8kilo. Det hadde vært helt toppers å kunne dele reisen mot sommeren med andre og få motivasjon til å fortsette!:D

    54. Superkult, jeg har dessverre hatt en treningspause på grunn av tre ukers fullpakket tur med forsvaret og en uke på restitusjon etterpå, men i morgen er det trening igjen! Og en ukes tur med kjæresten, bestevenninnen min og hennes kjæreste er bestilt, så jeg har virkelig noe å jobbe mot. Dette blir bra 🙂
      STÅ PÅ ALLE SAMMEN 😀

    55. Jeg er også med!! 😀 Er igrunn fornøyd med vekt, men vil ned i fettprosen og øke muskelmassen… Er ikke så lett det… Ble for tynn sist gang jeg forsøkte, men nå vil ikke muffintoppen bort… Ikke lett å finne riktig balanse mellom kost, kondisjon og styrketrening… :-/
      Og du har den perfekte sommerkropp, men det må alltid være lov til å sette nye mål! Var ikke du tidligere turner, hva m å ut i spagaten igjen!! 😉

    56. Flott og motiverende innlegg 🙂 Skal sette megt mer konkrete mål for treningen min slik at jeg er et skritt nærmere å bli den beste versjonen av meg selv 🙂 Stå på folkens 🙂

    57. I’m in!! 😀
      hvad er det du vil ende med kosten din? nogle matvarer du ikke vil spise nå eller hvordan?

    58. Så flott at du tar deg tid til å motivere. Jeg er på min 5 dag på Insanity. Deilig å trene beinhardt i snart 5 dager. Just do it funker for meg! Noen ganger kan vi tenke litt for mye… Jeg leser og ser treningsfilmer før jeg trener og får en ekstra boost av det. Jeg er selvfølgelig med og ønsker deg lykke til med dine resultater!!!! 😀
      Kaja Foss

    59. Wow! :)) Dette her er utrolig goy og jeg synes det hores helt fantastisk flott ut at du gjor dette og jeg er definitivt med! Maa nok vente i 2 uker for jeg faar startet fordi denne uken er kun eksamen som staar i huet paa meg og neste uke skal jeg paa en frivilligtur gjennom flere stater i USA, saa trening og bra og sunn mat blir det lite av – men etter det er jeg med! Maa si jeg synes dette er utrolig flott!

    60. Ja! Jeg er med!
      Mitt mål er å fortsette treningen slik jeg har gjort hittil i år, men bytte ut en av løpedagene med styrke. Det andre målet er å slutte med småspising og snacksing, og heller spise GODE, fullverdige måltider når jeg er ordentlig sulten!
      Vi skal klare det sammen! Takk for inspirasjonen Maren:)

    61. Jeg er selvfølgelig med! Målet mitt er egentlig å fortsette den gode trenden jeg er inne når det gjelder mat og trening. Det er jo mye takket være deg i utgangspunktet at jeg fikk noen aha-opplevelser i fjor sommer og utover høsten som har gjort at jeg er mye nærmere der jeg vil være nå! Stå på, Maren – du er en kjemperessurs og motivasjon for veldig mange 🙂

    62. Kjempebra 😉 Du vil ikke legge inn ukeplan for trenening? Det hadde jo vert kjempegreit for oss, for da kunne jo vi også planlagt uken, og lagt inn trening osv. :))c Super blogg 😀

    63. Hei! Jeg vil være med!! Skal to uker til Tyrkia i starten av juni, og vil gjerne være en bedre utgave av meg selv da! 🙂

    64. Tusen takk for alle gode tips! Du er min største inspiradjon når det gjelder trening og kosthold. Nå er jeg i full gang med styrketrening og ska si d er moro når man begynner å se resultater! Feilen jeg har gjort før er rett og slett å spise for lite. Nå som jeg har fått mye bra tips til sunn og god mat, kan jeg spise meg mett med god samvittighet og løfte tyngre og tyngre! Tenker at jeg fortsetter med styrke ett par måneder til før det blir mer fokus på kardio. Så jeg er med! 🙂

    65. For en strålende idé, Maren! 😀 Det er nok av jenter som skuler på hverandre, er misunnelige og ikke unner hverandre suksess, det er så trist å se! Utrolig bra at du tar tak i dette, og snur det om! 😀 Du er virkelig fantastisk som skaper så mye glede, gir så mye motivasjon og bruker så mye tid på oss lesere! Jeg er helt klart med ;D

    66. Mona: Jeg skal se på dette, en generell treningsplan skal jeg nok få ut 🙂 Jeg lager ikke spesikke trenings og kostholdsporgram som jeg legger ut, det er fordi jeg har masse kunder som betaler for å få dette, og det er faktisk jobben min og det jeg tjener penger til “melk og brød”. Men jeg vil komme med masse filmer, og inspirasjon, jeg legger også alltid ut mine egne treningsøkter til dere 🙂

    67. Definitivt med på dette 😉 Kjempeglad for mat og treningstips! Ser meg fort litt blind på det samme gamle, spesielt mat :p

    68. Først tenkte jeg: YEAH jeg er med! Men så kom jeg på at vi har feiret bursdagen til søstern i dag, og vi har noe godt igjen 🙁 Haha jeg er så teit, jeg er med uansett! Får spare det til helga, jeg kan vel unne meg bittelitt godt også? Hihi. Jeg vet hva jeg må kutte ut ihvertfall, og det er søtsaker i hverdagen. Jobber i matbutikk og det er så lett å bare kjøpe seg noe fordi det er så mye fristende. Men nå er det slutt!!! Og nå må jeg holde det, er jo tross alt med i “prosjekt sommerkropp”.
      Men en ting: Jeg er nitten og bor fortsatt hjemme. Mamma elsker kjøkkenet sitt og jeg får så vidt lov å spise der (neida). Det jeg lurer på er om du kan legge ut noen enkle mattips der man slipper å bruke ovn og alt det der. Kom til å tenke på at du sikkert har lagt ut masse godt før og alt jeg trenger er å bla i arkivet. Men nå har jeg skrevet det så like godt publisere det. Så kan du gjøre hva du vil. 🙂
      Ha en fiin kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg