Kokostopper!

It’s begining to look a lot like christmas…. Dam di dam di dam. Michael Buble’s fantastiske stemme runger utover kjøkkenet, det er fyr i peisen og jeg er i full gang med bakingen. Kokostopper og mandelkjeks. Mandelkjeksene må jeg nok ha et forsøk til på da de ikke ble helt optimale synes jeg. Kokostoppene derimot, de ble helt nydelige!

Oppskrift:
6ss kokosmasse
35g vanilje protein
4ss sukrinmelis
4ss økologisk kokosmel
5 dråper stevia vanilje
5-6 ss kokosmelk

Rør alt godt sammen i en bolle og tilsett kokosmelk til du får en jevn klissete fast masse. Form små topper og sett dem til kjølig i frysen i 1 time.

Jeg spiste mine slik som dette, men dersom du ønsker en bountysjokokolade er det bare å smelte sjokolde i micro eller vannbad og dyppe kokostoppene i sjokoladen. Avkjøl og nyt! Mmmm:)

Nå er mamma og pappa på vei hjem med juletreet vårt. Så nå blir det, om mulig, enda mer julestemning her:)

Smiiiil Maren

11 kommentarer
    1. Nam, nam! De så gode ut selv om jeg ikke liker kokos 🙂 Flinke deg! Åå, Michael Bublé har den fineste stemmen som passer ypperlig til julesanger. Hører på cd´en hans hver jul! Den blir nok til slutt utslitt, haha. Kos deg så masse hos foreldrene dine, vakre Maren <3 Juleklemmer!

    2. Så herlig! Takk for oppskrift og ikke minst link til hvor man får kjøpt alle disse spenstige ingrediensene! 🙂

    3. En god oppskrift på mandel pinner, som er KJEMPE gode!
      250 g mandler som finmales, kan gjerne være litt grove biter også 🙂
      ca 100 g sukrin melis
      1-2 ss Sukrin GOLD
      1 eggehvitte
      bland sukrinmelis, Sukrin Gold og de malte mandlene, tilsett eggehvitten kna til det blir en røre, henger ikke helt sammen da, så klemmer du passende klumper sammen da 1 cm tykke og 3-4 cm lange, stekes i ovenen på 180 grader i 12-15 min – til de begynner å bli lett brune i kantene!
      kjempe gode, sunne og smaker som kransekake 🙂
      LOVE IT 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg