Raindrops are falling on my head

Regnet øser ned utenfor vinduet mitt, og jeg kjenner at i dag har jeg mest lyst å bare bli hjemme å kose meg. Jeg har lyst å bake masse godt, og eksprimentere på kjøkkenet. Jeg har så mange spennende oppskfiter på lur som jeg enda ikke har fått testet ut, og i dag er det perfekt kose-seg-inne-vær! Men jeg har en fantastisk jobb og fine kunder som venter, så på med støvlene og ut i regnet må jeg! Hjemmekos og matlaging får vente! Speaking of matlaging, i går ble alle mine måltider både enkle og raske, men når jeg tittet gjennom bildene (en bloggershverdag – all mat tas bilder av) synes jeg i grunn det så ganske så deilikat ut. Det trenger ikke være komplisert og ta lang tid å lage smaksrik og sunn mat. Her er fire av mine totalt seks måltider i går. 1. En boks cottagecheese, en skyr mango, varme blåbær, et eple i biter, et par håndfuller go lean-frokostblanding og hampfrø. 2. Chilli-laks med stekt spinat og frisk salat 3. Speltlumper med kalkunskinke, kyllingskinke, philadelpia-light, ruccola og rødløk. 4. CC, vanilje kesam, yoplait 0,0% vanilje yogurt, varme bringebær og hampfrø.


Håper dere fikk litt inspirasjon til raske, sunne og smaksfulle måltider her! Hampfrø er en ny favoritt her i huset. De har en nydelig smak, er proppfulle av antioksidanter og er i tilegg bra for fordøyelsen, og huden. De små frøene er rike på proteiner, aminosyrer og omega 3,6 og 9. Jeg bruker dem både på salater, og på kesam/skyr/cc. Nydelig! Superfood for the win! Les mer om hampfrø på Super-Nature.

I ettermiddag skal jeg noe som er veldig uvant for meg. jeg er ikke en typisk girly-girl og sminke,hår,negler osv er ikke noe jeg er spesielt flink til, eller interresert i! Dette har jeg en plan om å prøve å endre litt på. Jeg kan jo ikke vandre rundt som en tomboy i treningsklær hele tiden. Så i ettermiddag skal Mette og meg ut til en herlig liten dame som skal prøve å fikse litt på neglene mine. jeg er veldig spent på resultatet, og holder dere oppdatert!

Jeg ønsker dere en fin tirsdag i regnværet, ikke la været påvirket humøret deres, snu det om til noe hyggelig og kos deg litt ekstra i dag. Dra hjem etter jobb/skole og bak noe godt, eller lei deg en god film på vei hjem, og kos deg med filmkveld med noen du er glad i! Tenn masse lys, og kos dere innendørs. Når jeg tenker meg om, så er det igrunn veldig koselig med regn og ruskevær.

Smiiil Maren

12 kommentarer
    1. Åååh, maten så god ut! Du har rett i at god mat ikke trenger å ta lang tid å lage 🙂 Her i Bergen skinner sola, og jeg har mest lyst til å gå ut og løpe. Men pga vind og forkjølelse kan jeg ikke 🙁
      Ha en suuper tirsdag søta!

    2. Hei! Her hvor jeg bor er det umulig å få tak i speltlomper noe jeg synes er utrolig dumt ! Har du tips til noe som kan erstatte disse ? Har tenkt på potetlomper? er det i samme kategori med tanke på næringsinnhold osv ?

    3. Mykje deilige matbiler. Eg har og 100 millioner atbilder på mac´n, alt blir fotografert 😉 Drittvær her også, gleder meg til å gå inn å trene for a change:) Ha ein nydeleg dag!

    4. Åh. Jeg har også fått dilla på hampfrø. De der er så gode Bruker de i hjemmelaget musli og i salater. Mmm! Fine bilder av god mat 🙂

    5. CC er vinner for meg hvis jeg har dårlig tid (eller god tid) Blir aldri lei rett og slett.
      Så gøy med Superfood. Det nå jeg teste ut. Digger at du kommer med sånne tips.
      Lykke til med negler, det blir sikkert utrolig fint 🙂

    6. Takk for flotte innspill og tips på raske matretter. Man går fort blindi egen gate liksom… Nå har jeg ideer å spinne videre på – hampfrø altså… 🙂

    7. Hvordan kosthold følger du? prøvde å finne fram litt enkelt men :p Fant ut det var like greit å spørre. Så et lavkarbo brød på et bilde her, så tenkte kanskje du kjørte i den retningen? ^^

    8. siwberg: Jeg følger ikke noe spesielt kosthold, jeg spiser ren, næringsrik mat i uken, og koser meg med akkuratt det jeg har lyst på i helgen:) Det går mye i laks, kylling, kjøtt, omelett, cottage cheese, skyr, frukt, masse grønnsaker, salat, fullkornris, speltlomper, søtpotet osv. I helgene blir det ofte hjemmelaget pizza, sushi, bakevarer, is eller andre godsaker jeg har lyst på:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg