Ukens spørsmål

Jeg spurte dere hvor dere helst ville ha svar på spørsmålsrunde, og da har det over 85% som ønsket svarene på instagram. Derfor ble det slik denne gangen, men det var noen spørsmål jeg ikke rakk å svare på der, som jeg tenkte jeg kunne ta her. Så blir det litt begge plasser:

Hva trenger du et vennskap? 

Jeg trenger at man unner hverandre det beste, alltid er ærlige, også setter jeg lojalitet ekstremt høyt. Man må kunne le og ha det fantastisk gøy sammen, men også dele ting som absolutt ikke er gøye, og være sammen om ting som er utfordrende. I et vennskap så trenger jeg at det er høyt under taket, i den forstand at man må kunne snakke om alt. Gjensidig tillit og trygghet er så ufattelig viktig. Et godt vennskap for meg er ekte, trygt og ærlig, fylt med enormt mye omsorg, latter, kjærlighet og raushet.

Dine beste hudpleietips? 

Rens huden hver eneste dag, aldri legg deg med sminke, bruk gode produkter for din hud, drikk rikelig med vann. Jeg tester nå Elixir sine produkter (kjøpes på salongen ByQuist her i Kristiansand), og de er himmelske!!! Jeg gleder meg til å dele mer om dem med dere. #reklame

Hva gjør du for å kose deg ekstra i desember? 

Jeg liker å gjøre det koselig rundt meg, med dempet belysning, masse tente lys, julegodt i skålene, gjerne julemusikk eller en julefilm på. Duftlys med jule-lukt er magisk, og fast hos meg hvert eneste år. Så koselig og stemningsfylt. Ut i frisk luft, gjerne på ski hvis det er mulig. Også klementiner da, det både smaker og lukter såååå godt❤️

Hvordan legger du opp treningsuka, har du noe plan? 

Ingen plan, jeg bare trener og koser meg. Jeg har 5 faste gruppetimer pr uke, 3 harde intervall-løpetimer, en Bootcamp og en metcon. I tillegg har jeg ofte 1 langtur løping utenom (typ 10km) og 2-3 crossfit-inspirerte økter.

Hva er favorittmaten din? 

Dette føler jeg at jeg svarer på hver gang, hehe. men jeg gjentar gjerne: Taco, tynn italiensk pizza, kyllingsalat og sushi.

Er du sjalu? hvorfor/hvorfor ikke? 

Hm, både ja og nei. Jeg er nok litt sjalu, men ikke hvis jeg føler meg helt 100% trygg. I det forholdet jeg er nå for eksempel, så har jeg ikke kjent på sjalusi, og det er så ubeskrivelig godt. Jeg tenker at sjalusi springer ut fra usikkerhet, og min kjæreste gir meg aldri noen som helst grunn til å være usikker på han, på noen som helst måte❤️ Så derfor kjenner jeg ikke på noe sjalusi, men jeg har nok absolutt evnen til å være litt sjalu, det tror jeg vi alle har (i større og mindre grad) med mennesker vi bryr oss ekstremt mye om.

3 ønsker for desember? 

Snø, julestemning og bakekveld med flokken min❤️

Kan hjemmetrening uten vekter opprettholde styrken mens senteret er stengt? 

Yes, her er nøkkelordet opprettholde. Det kan nok være litt vanskelig å øke styrke uten noen ytre belastning, men vedlikeholde – ja så absolutt!! Jobb gjerne unilateralt om du kan ( på ett og ett ben feks utval varianter, ett bens knebøy, ett bens hoftelølft osv) jobb med moment og tempo. Det finnes så mye man kan gjøre hjemme med kun egen kroppsvekt.

Kanskje har du enn tunge bøker som kan brukes? eller kanskje kan du investere i en kettlebell eller en manual? Det hjelper veldig på😊💪🏼

Spiser du noen gang sjokolade og usunne ting? 

Hehe, oh yes! Hver helg 🙈😍

Hva er dine 10 beste tips til å ta vare på seg selv i en tøff tid? 

  • Sørg for å sove nok. Uten tilstrekkelig søvn blir alt verre!!
  • Snakk med noen! Problemer blir mindre av å deles, snakk med noen nær deg. Alt blir bedre når man ikke sitter med det alene.
  • Mat og drikke! Sørg for å få i deg næringsrik mat, og nok mat. Man funker absolutt ikke, når de grunnleggende behovene ikke er dekket.
  • Gjør det hyggelig rundt deg, rydd, tenn lys og lag det koselig der du er.
  • Se serier eller filmer som gjør deg glad og underholder deg.
  • Hør på musikk
  • Dagslys er et must!!! kom deg ut på dagtid og NYT dagslyset, og aller helst sol hvis mulig.
  • Fysisk aktivitet hjelper alltid, det er kanskje en av de viktigste faktorene for meg. Jeg skrive bevisst fysisk aktivitet og gikk trening, for det MÅ ikke være trening. En god tur kan gjøre underverker.
  • Unn deg selv litt velvære, ta en lang god dusj, kjøp en litt ekslusiv og god dusjsåpe, eller hårkur. NYT litt velvære i hjemmet.
  • Skriv en takknemlighets-liste med ting i livet ditt du er takknemlig for. Rams opp alt du har i livet ditt som får deg til å smile. Det hjelper mer enn du tror❤️

 

Takk for alle spørsmål denne runden, jeg gleder meg allerede til neste 😊😊

 

Smiiil, Maren 

 

24 kommentarer
    1. Hei!

      Kan du ikke publisere spørsmålsrunden begge steder? Det er den morsomste spalten og det er ikke alle som er på instagram 🙂

      1. Skal prøve å få gjort litt begge steder 😊😊 Det er ikke samme måte å gjøre det på, så det må gjøres hver for seg, og kan ikke dobbel publiseres. men skal få lagt ut litt begge steder😊🙏🏻

    2. Hei😊 Nå har eg scrolla ned på instagram din men finner ikkje spørsmål og svar. Har aldri sett det der, så eg skjønner ingenting😅
      God helg❤❤

      1. Nei det er sjeldent 😊 Men har ofte en 5×5 med pullups og tunge knebøy / markløft. Men utenom det er det sjeldent tung styrke med lange pauser her.

      1. Dette svarte jeg også på i forrige spørsmålsrunde ❤️❤️
        Knebøy, Strakmark, utfall varianter, hipthrust, glutebridge, diverse øvelser med strikk (side-walk, kamskjell, hofteløft osv)

    3. Hva tenker du er det viktigste fokuset når det kommer til trening? (16-17 år) Føler det er så mange anbefalinger her og der om hva som er best og hva man ikke bør gjøre. Jeg liker best økter med kondisjon og styrke som løping og metcon etc men kan man få muskelvekst av det? Kan man få gode resultater og bra muskler av det? Har fram til nå gjort tung styrke med baseøvelser – men synes det er så kjedelig😅. Hva ville du gjort da? Skal jeg gjøre det som jeg liker og synes er gøy? Eller det som er tidkrevende altså tung styrke på gymmen over timen uten at jeg får den gleden og mestringsfølelsen av det? Tips? Råd?

    4. Hei Maren☺️ Kan du dele din favoritt tunge styrkeøkt med baseøvelser som er din «go to» for de dagene du ikke trener metcon, løping og gruppetimer?

      1. Trener så og si aldri tunge baseløft. men har én som jeg av og til kjører med en venninne.
        KNEBØY
        MARKLØFT
        SKULDERPRESS MED STANG
        PULLUPS (eller stående roing med stang / nedtrekk)
        BENKPRESS
        HIPTHRUST / UTFALL

        Kjører 5-8 rep x 3 sett 😊😊

    5. Hei!
      For et par innlegg siden hadde jeg noen spørsmål om halvmaratonen du løp. Siden du ikke har svart kan du kanskje ha med spørsmålene i neste spørsmålsrunde på bloggen?
      Ha en fin helg 🙂

    6. Ja, enig med AC 😊 Er en veldig morsom spalte! Jeg for eksempel er ikke på Instagram, og synes det selvfølgelig hadde vært gøy å lese svaret på de spørsmålene kanskje jeg selv har stilt. Men så kom de ikke med her, selvom de ble spurt her på blogg 🙁

      Et høydepunkt iløpet av dagen å stikke innom bloggen din❤️
      Klem

    7. Hvilken størrelse har du i Holzweiler joggedresser din? Og synes du den utvides over tid? Klarer ikke bestemme meg jeg, synes de var veldig store i størrelsen🤷🏽‍♀️
      Klem!💛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg