UKENS SPØRSMÅL

Da var det tid for å svare på spørsmålene deres igjen😊 Planen er jo at denne spalten skal ut på onsdager, men så rakk jeg å få ferdig vloggen og da ville jeg dele den først! Så her kommer ukens spørsmål og svar:

 

Gode rumpeøvelser å gjøre hjemme? 

Ett bens hipthrust, vanlig hipthrust, air squat, knebøy med hopp, alle ulike varianter av utfall (bakover, fremover, til siden, “neie utfall” sm går skrått bakover) step-ups på en stol, hopp opp på stol, og pistol squat.

Favoritt intervall? 

60/30, 40/20 og 30/10 tempo-intervaller, gjerne i en kombinasjon. Eller 30/30 i motbakke 💪🏼😅

Går du alltid tur eller gjør noe aktivt bevisst på hviledager? 

Nei det tar jeg helt som det kommer, ingenting er planlagt på hviledager.

Hvilke timer er du instruktør på ? og hvilke timer liker du best? 

Akkurat nå har jeg følgende faste timer: Bootcamp, Metcon (crossfit-inspirert time) og løpetimer. Jeg liker alle sykt godt, men Bootcamp er mitt hjerte nærmest og jeg føler det er veldig “meg”😊😊💪🏼🧡. Jeg elsker løpetimene også, energien på de intervall-øktene er helt magisk!!!

Tror du treningsenteret stenger igjen? 

Tror ikke det pr dags dato, men hvem vet 😕

Er det noe du angrer på i livet? 

Hmm, nei det tror jeg faktisk ikke. Garantert mange ting jeg kunne gjort annerledes, men summen av alt har ført meg dit jeg er i dag, så jeg angrer ikke på noe😊

Jeg så deg og Magnus på Eg forrige uke, dere leide hender og smilte. Er du gravid? 

Eg er området sykehuset i Kristiansand ligger på, men det er også et av de aller mest populære turområdene i Kristiansand, med inngang til både Bymarka og baneheia. Jeg alene, og vi sammen er der mye! Så bare fordi vi er observert i nærheten av Eg betyr det ikke automatisk at vi har vært på sykehuset og at jeg er gravid. Hjelpes🙈 Så nei, jeg er ikke gravid. Og hadde jeg vært det, så hadde jeg ikke delt det i en kommentar på denne måten her.

Spiser du brød? 

Ja, hver eneste dag😊

Drikker du mye energidrikk?  

Nei veldig lite, holder meg for det meste til kaffe 😊

Følger du/ blir du inspirert av noen andre bloggere / influencere? 

Ja jeg følger noen, mest treningsprofiler egentlig. Jørgine, Inger (Inger i Dubai), Camilla (treningsfrue), Jeanette Risberget, Katarina Sollid, Pia Seeberg, og treningskris synes jeg er spreke, flinke og inspirerende jenter alle sammen. Alle coachene i Strongbody gir meg masse motivasjon og inspirasjon.

Ellers har jeg flere jeg følger for inspo på klær, interiør, mat osv. Favorittene da er Camilla Pihl, Eirin Kristiansen, Andrea Sveinsdottir, Kristina Andersen, Ida Wulf, Hedda skoug, Casachicks, Lene Pedersen,Vita & Wanda, og Bianca Ingrosso for å nevne noen.

Hva mener du om proteinbarer? Noen favoritter? 

Fint påfyll på lange dager, når jeg har flere gruppetimer etter hverandre, på farten, eller som hverdagskos, men det er litt vanskelig å finne noen som er ordentlig gode, og ikke så kunstige på smak synes jeg. Jeg liker godt Maxim sine, og noen av dem fra Barebells.

Hvis du føler deg syk, fortetter du treningsuken? 

Nei, absolutt ikke! Spesielt ikke i disse tider!! og det er viktig at ingen andre gjør heller!!

Hvordan går det med Leo? 

Det går så fint😊 Han bor hos pappaen sin, og har det veldig fint der. Det har vært helt uutholdelig vanskelig å ta den avgjørelsen, men det viktigste er hva som er best for Leo og han har det så fint nå❤️

Hva er dine favoritt julefilmer? 

Åååå så koselig med sånn spørsmål! Nå nærmer det seg jul og årets koseligste måned😊 Mine favoritter er The Holiday, hjemme alene filmene, polareskpressen, Love actually, 3 nøtter til askepott på julaften, også synes jeg faktisk Harry potter er litt julestemning. Jeg har faktisk samlet alle de julefilmene jeg vet om i et eget blogginnlegg. Det heter 47 julefilmer til deg, og du finner det HER.

Hvordan blir PT og gruppetreningsinstruktør? 

Jeg tok min personlig trener utdannelse på AFPT og kan ikke få anbefalt dem sterkt nok. Utrolig dyktige forelesere, som virkelig er engasjerte og gi alt til elevene sine. Alltid helt oppdatert på nyeste fagmaterialet, noe som er viktig i dette yrket som stadig utvikler seg. Gruppetrening ville jeg kontaktet Inspartum, mer kompetanse innen gruppetrening samlet på ett sted tror jeg nesten ikke finnes. SÅ flinke!! Ellers har NIH (Norges idrettshøgskole) også gode tilbud.

Kan du komme med noen middagstips? 

Hmm, sånn on top of my head her nå så kommer jeg på: Laks og grønnsaker i ildfastform toppet med matfløte og chillisaus, lompelasange, polarbrød mini-pizzaer, wok, kyllingsalat med grovt brød til, kylling, ris, dampede grønnsaker og bearnaise saus.  Taco, pasta med pesto og laks eller kylling. Omlett med ferskt brød til. Ulike typer supper, med masse gode grønnsaker i. vegetarburger med søtpotet fries.

Hvilken utdannelse har du? 

Etter videregående har jeg årsstudium i idrett fra UIA, personlig trener fra AFPT, kostholdsveileder 1 og 2 fra NIH, bachelor i sykepleie fra UIA og masse kurs innen ulike treningskonsepter. (styrke i sal, spinning, corebar, kjernetrening +++)

 

Ha en nydelig torsdag mine venner❤️

 

Smiiiil, Maren 

 

5 kommentarer
    1. Huff så slitsomt å få spørsmål om du er gravid, bare fordi du ser lykkelig ut med kjæresten. Det er en skikkelig uting å spørre andre mennesker om dette syns jeg. Mange sliter med å få barn og med spontanaborter, tenk hva et slikt spørsmål kan gjøre med andre. Jeg har aldri spurt noen, og får jeg spørsmålet selv (heldigvis bare face to face…) så setter jeg faktisk folk litt på plass. “Har du noe annet svært privat du lurer på?” “Har du for vane å spørre folk om noe jeg kanskje sliter med?” “Hvis jeg er det, så får du vite det på sikt, men imens kan du kanskje lære deg litt folkeskikk”. Åhr dette irriterer meg altså.
      Jeg skal gifte meg snart, og har allerede fått spørsmål om “når kommer barna?”. Jeg svarer bare at barn kommer ikke på bestilling, og at det er mellom mannen min og meg, ingen andre. La nå damer fortelle når de vil…
      Sånn, dagens rant, glad for at du også svarer ærlig <3 Håper du får en strålende dag videre!

    2. Hei 🙂 vil bare si du virkelig utrolig skjønn, og er veldig inspirerende. Heia deg!

      forrige helg la du ut et bilde av servise til dine foreldre? Hvitt med høstblader. Var hvertfall på en søndagsmiddag. Vet du hvor det er fra? Var så fint! 🙂
      Klem Kine

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg