Ukens spørsmål

Ny onsdag , og ny runde med spørsmål fra dere❤️ La oss bare kjøre på folkens, for her er det som alltid masse varierte og fine spørsmål fra dere:

Hvor henter du motivasjon fra? Er du alltid motivert?

Ååå nei du, jeg er overhode ikke alltid motivert, men jeg har drevet med dette så lenge at jeg er ikke avhengig av motivasjon for å gjennomføre. Jeg vet så godt at kroppen min får det godt av å få være i fysisk aktivitet, og jeg vet at følelsen jeg får etter en økt er verd å pushe gjennom litt motvillighet for! Jeg henter motivasjon fra egen erfaring om hvor godt det gjør, hvor glad jeg blir og hvor mye glede trening gir meg. Så jeg tror det handler om å skape gode vaner og rutiner, som man konsekvent holder på over tid. På et tidspunkt går det litt av seg selv, og det å føle seg super motivert før en treningsøkt er en bonus, men ikke et must for å få gjennomført 😊😊

Hvor mye bruker du på mat å måneden?

Å hjelpes, det aner jeg virkelig ikke. Jeg har ikke et matbudsjett, men jeg handler heller ikke unødvendige ting. Jeg er fornuftig i handlingen min, og kjøper sjeldent for mye, men jeg liker å kjøpe godt mat, og gjerne sunn mat, så det går jo en god del penger. Det er uten tvil min største utgift. Jeg beklager at jeg ikke har noe konkret tall til deg – det kan jo være en artig ting for meg å følge litt med på og svare på igjen i en annen spørsmålsrunde.

Kan du lage et serietips innlegg igjen snart?

Jo det kan jeg!! beklager at det har tatt alt for lang tid siden sist nå❤️

Skal du selge den nydelige leiligheten din?

Ja det skal jeg, ikke helt enda, men det er et salg i planene ja🙈 Spennende, rart og spesielt. Jeg har hatt så uendelig mange fine stunder i den leiligheten, og jeg har aldri følt meg så trygg noe sted. Den er virkelig HJEM for meg, men nå venter nye og enda finere, tryggere og bedre ting❤️

Hva skjer med vloggingen? når kommer flere?

Ja det gjør det, det bare er litt mye annen jobb akkurat nå, og jeg tenker kanskje at en vlogg hvor jeg bare filmer at jeg sitter å dundrer løs på macen er ikke så spennende 😅 Jeg skal skjerpe meg her, og få til en ny vlogg til dere snarest😍

Kan du tenke deg å jobbe fulltid som sykepleier?

På sikt, ja ❤️ men ikke så lenge det er mulig å leve av hobbyen min slik jeg gjør nå. Det jeg elsker med sykepleieryrket er at jeg får lov å hjelpe mennesker, og ha daglig kontakt med mennesker. Det går jeg også i jobben min nå🙏🏻  Jeg ser absolutt for meg at jeg skal tilbake i hvitt, og det jeg har vært inne å jobbet på sykehuset i coronatid nå har absolutt bare styrket det ønsket❤️ Uten tvil verdens fineste jobb!!

Beste tips til å klare pullups? 

Her må jeg får hente ut litt fra slik jeg gjør det med mine kunder i strongbody, og de får helt rå resultater:

Mitt beste tips er negative/eksentriske pullups. Du klatrer opp i stativet slik at du har haka over stangen og grip tak. Start med å bruke det grepet du er sterkest i, vanligvis parallelt grep eller “chins-grep” (håndflatene mot deg). Flytt deg vekk fra det du står på og fokuser på å trekke skuldrene bak og presse brystet opp/fram. Hold igjen så godt du klarer mens tyngdekraften drar deg nedover. Dette er negativt muskelarbeid, og det er råeffektivt. Når du klarer å henge i 30-40 sekunder sånn som det der, tør jeg påstå du har en pullup inne 💪🏼 test det ut!!! 

Hvilke råd ville du gitt 15 år gamle Maren?

Åå det måtte vært i den duren at “Ikke ta alt så seriøst, du klarer deg helt fint selv om ikke leksene er perfekte! og INGEN bryr seg om de små tullete tingene du selv ser”

Jeg var 15 år da mammaen min ble syk, og jeg skulle for alt i hele verden ønske at jeg kunne gitt meg selv en god klem, og hvisket at “Dette ordner seg, mammaen din kommer ikke til å dø fra deg”. ❤️

Hvilken maskara bruker du på trening? Som ikke reagerer på svette.

Jeg bruker to ulike, men den beste er Helena Rubinstein sin, også har jeg en fra Maybeline. Men svetter jeg nok så blir det litt maskara under øynene uansett. Så jeg tror nesten du må gå på vannfast da 😊😊

Hvordan gikk klessalget?

Veldig bra, det var super gøy!!

Hva var de målene du nå har satt deg med trening?

Jeg har så lyst å lære meg pistol squats, og tilbake på tofiret i pullups 💪🏼

Hvordan skal man få plass på gruppetimen din? Satt klar akkurat når påmelding åpnet og ble nummer 28 på venteliste.

Man må bare være tidlig ute, og det var du jo 🙏🏻 men det er faktisk sånn at mange melder seg av igjen, så ikke mist motet!! Jeg har opplevd å ha folk på timen som var laaaangt nede på listen. Så ikke gi deg, det går seg garantert til snart 😄❤️

Har du endret deg etter du ble sammen med kjæresten din? Hvordan har han påvirket deg?

Hmm ja det har jeg nok! Jeg har uten tvil blitt mindre selvsentrert, hehe. Det skjer nok automatisk når man går fra å være én til å bli to. Også har jeg nok blitt litt rausere, og mer tålmodig. Rett og slett fordi Magnus er den rauseste og mest tålmodige mannen jeg kjenner.

Jeg har også lært meg å ikke bry meg så mye om hva folk måtte mene og tenke, noe jeg også har fra han. Han er bare helt seg selv han, og det er så befriende. Jeg har også turt å slippe ut alle mine rare, teite og morsomme sider sammen med han. Det er kanskje noe av det aller beste😍

I tillegg er han helt udramatisk og vanvittig løsningsorientert, to egenskaper jeg har hatt godt av å få implementert i mitt liv. hehe. Så ja, man kan nok si at jeg ble en bedre person etter jeg traff han ❤️❤️

Hvor mange ganger i uken trener du magen?

Ikke en eneste gang. hehe. Har ingen spesifikke mage-økter altså. Det inngår liksom i alle øktene jeg gjør på en eller annen måte.

Kan du si noen jente og guttenavn du liker?

Hihi, nope! De må jeg nok holde litt på altså.

Hva er din største flause?

haha, ååå det første jeg kommer på er min herlige bil-flause. Det var så gøy at det ble et eget blogginnlegg ut av det. Dere kan lese det HER

Jeg ler høyt enda av den siste historien der, jeg husker enda den følelsen så vanvittig godt!! haha🙈

 

Håper dere likte denne ukens “ukens spørsmål”. Mer spørsmål og svar neste uke mine venner❤️

 

Smiiiil, Maren 

 

3 kommentarer
    1. Jeg trudde alle visste hvor mye de ca brukte på mat i mnd jeg 😀 ?? men det er jo veldig individuelt fra mnd til mnd da..eller er det bare jeg som liker å ha en viss oversikt over økonomien? 😛

      1. Hehe, jeg tror ikke alle vet det sånn helt på kronen? Veldig bra for deg at du har full kontroll 😄😄 Jeg vet selvfølgelig sånn ca, men som du og sier så varierer det veldig fra med til mnd. Det varierer ut fra om jeg har mye besøk, og da lager flere store middager og mye snacks og diverse til mange, eller det er en måned hvor det ikke skjer så mye. men hvis det er interresant så skal jeg sjekke ca hvor mye det går den neste måneden 😊😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg