Ukens spørsmål

Reklame | Annonselenker

Her kommer svar på ukens spørsmål🌸 Dere er så flinke til å stille varierte og fine spørsmål. Jeg har svart så godt jeg bare kan, og jeg håper dere får svar på det dere lurer på. Hvis det er noe du ikke fikk svar på, så kommer det en ny “ukens spørsmål” neste uke igjen.

La oss kjøre på med denne ukens spørsmål og svar:

Hvor er toppen på bilde fra? 

Den er fra Nelly, du finner den HER

Hvordan ser en typisk treningsuke ut?

Åå den varierer litt, men det ser vel ut noe sånn som dette:

Mandag: Styrketrening hvis jeg rekker, utgår ofte pga mye jobb med online kunder.

Tirsdag: Gruppetimer: Bakkeintervaller og Bootcamp hvor jeg er aktiv selv. (+ metcon, der er jeg ikke aktiv selv)

Onsdag: Crossfit-inspirert økt (AMRAP, EMOM, For time økter)

Torsdag: Gruppetime: Løpetime miksintervall, der er jeg aktiv selv. + gjerne litt baseløft styrketrening

Fredag: Crossfit-inspirert økt (AMRAP, EMOM, For time økter)

Lørdag/søndag: tur i skogen, trening med venner/kjæreste, hvile

Hvilke podcaster hører du på?

Åå, det er mange det! Jan Thomas og Einar blir venner, Harm og Hegseth, Synnøve og Vanessa, Vita og Wanda, Lene Orvik, Åpen journal, B-laget, Friminutt, Bagateller, Lørdagsrådet, Janka og Marte, Lindmo og co, Foodies, Ida med hjerte i hånden, sykt ærlig med Martine, Forklart fra aftenposten, Millenials og Wolfpack Training.

Hører på litt flere, men de er ikke oppdatert på lenge så kanskje de har takket for seg. Uansett, dette var enn av de jeg ofte lytter innom😊

Hva er det som gir livet ditt betydning?

For et fint spørsmål❤️ Det som gir livet mitt mening er uten tvil menneskene i livet mitt. Jeg er takknemlig for dem hver eneste dag❤️ Både familien min, kjæresten og venner. Ellers er det jobben min, reise, naturen, god mat og trening som gir meg glede og betydning.

Kan du legge ut tabata-økter?

Ja det kan jeg fint gjøre, men jeg trener veldig lite Tabata selv. Jeg liker ofte litt lenger arbeidsintervaller og synes ofte tabata kan bli litt hektisk. men jeg har jo hatt denne typen timer også, så jeg skal se om jeg ikke kan trylle frem noen gode tabata økter til dere😊😊

Hva spiser du til kveldsmat?

Som oftest brødskiver, og frukt😊 Veldig glad i grovt brød med ost og skinke, brunost og syltetøy. Favorittfrukten er druer, melon og epler/pærer.

Hva er din utdannelse?

Etter videregående tok jeg årsstudium i idrett, PT-utdannelse fra akademiet for personlig trening, kostholdsveileder fra NIH og Bachelor i sykepleie fra Universitetet i Agder. Også en hel haug av instruktør-kurs.

Hvor lenge har du trent?

Ååå i mange mange år! Jeg turnet aktivt når jeg var liten, så jeg startet vel når jeg var sånn 5-6 år, turnet til jeg var 13, og begynte å trene ordentlig igjen når jeg var 16-17.

De raske billene dine, hvor er de fra?

Jeg har to ulike, det ene er fra Oklay og de andre (de blå) er fra Rudi.

Forklar en typisk matdag for deg?

Altså nå er det så kjedelig, fordi jeg alltid er på farten, eller på kontoret. Så da blir det brød, brød, brød og mere brød. Hehe. men det er akkurat nå, jeg skal skrive på hva det kan være i perioder jeg har bedre tid😊😊

Frokost: Brødskiver (eller meieriprodukter med frukt og bær / havregrøt / pannekaker)

Lunsj: Brødskiver (salat med masse godt, eller sandwich med kylling og salat)

Middag: Taco, lompepuizza, fullkornspizza, spagetti, laks med grønnsaker og poteter,

Kvelds: Brødskiver og frukt (eller vanilje kesam med nøtter/musli/bær/frukt, grove vafler eller pannekaker)

Får du til å drikke mer vann? (ref. storyen din for en stund siden)

Ja faktisk blitt ganske mye bedre!! Drikkeflasken fremme på skrivepulten hver dag, med kaldt vann! Klarer å drikke to av den flasken hver arbeidsdag, også prøver jeg å få inn en til hjemme. Så ja, faktisk klart å ta meg litt sammen der.

Jeg så deg og kjæresten din på matbutikken hovden i helgen, og jeg må bare si at dere er et skikkelig fint par. Dere så skikkelig spreke ut, og så glade. Dere smilte, snakket og lo mens dere handlet. Jeg vet egentlig ikke hva jeg vil spør om, jeg tror bare jeg har så lyst å oppleve et sånn type forhold selv. Føler du at dere også er skikkelig gode venner og ikke bare kjærester?

Åå kjære deg, dette var koselig❤️ Jeg føler meg ubeskrivelig lykkelig sammen med Magnus, men selvfølgelig kan vi også diskutere altså. Det skal du ta med deg med alt og alle du ser, at det finnes alltid flere sider enn den ene du ser😊😊

men ja, jeg har funnet en person som har blitt min aller nærmeste, virkelig min aller beste venn og min kjæreste. Når man får alt i ett, så blir det et helt annet forhold enn hvertfall jeg har opplevd før. Jeg synes han er så utrolig morsom og gøy, samtidig som han er den tryggeste personen i verden. Han er så ekte og ærlig i alt han gjør, også synes jeg han er verdens fineste, kjekkeste og herligste person❤️

Hvilken pulsklokke har du? Er den sponset?

Jeg har Polar Vantage M. Nei, kjøpt den selv

Hvor gammel er kjæresten din?

Han fyller 31 i desember

Hvor gammel er du?

Jeg fylte 31 i april

Trener du mest tung styrke, eller styrke med egen kroppsvekt / hantler / kettlebell?

Det er absolutt mest hantler, stang og KB. Typiske crossfit/metcon/HIIT økter fremfor tung styrke.

Tips til å jobbe mer effektivt hjemmefra?

Nei, hehe. Derfor jeg måtte ha kontor. Neida, det finnes masse tips. Men det funket dårlig for meg, jeg må fysisk dra på jobb for å klare å være effektiv og ha fokus på jobb og ikke alt annet i hjemmet.

Jeg tror det beste tipset er å lage en egen sone i hjemmet som er ditt fysiske kontor, og når du sitter der så er det fullt fokus på jobb. Så tar du deg lunsjpause og alt som du ville gjort på jobb, men når det er arbeidstid så er det ikke lov å se på tv, eller vaske klær. Prøv å ikke la det distrahere – det klarte ikke jeg. hehe.

Hva er metcon?

På spicheren hvor jeg jobber så definerer vi det slik: MetCon eller metabolic conditioning er høyintensiv trening med varierte funksjonelle øvelser. Dette er treningsformen for deg som vil utfordre deg selv, lære nye øvelser og samtidig trene med andre. Spicheren følger egen programmering, som vil utfordre kondisjon, styrke og kroppsbeherskelse.

Så metcon er på en måte kondisjonsdelen av en WOD (CrossFit-økt). Det er høyintensive økter, med fokus på funksjonelle øvelser. Typiske treningsmetoder som går igjen er AMRAP, emom, for time eller team.

Kan du dele favoritt metcon-økt?

Åå det er MANGE det!! Jeg har delt en hel haug på min Instagram. Sjekk høydepunkt på min IG-profil. Jeg liker godt økter som kombinerer styrke og utholdenhet. For eksempel roing, brupees, Box jump og tunge trusters. Enten i en AMRAP eller som en Emom. Også elsker jeg Team. Gjerne masse masse repetisjoner som skal gjennomføres sammen.

Hva gjør du for å gjøre en dårlig dag bedre?

Ringer en god venninne eller mammaen min. Kommer meg ut i dagslys og frisk luft. Prøver å få inn en treningsøkt hvis det passer. Tar meg en god dusj, med gode produkter. Myke, behagelige klær. Litt ekstra god middag, en gøy film eller en god serie. Omgir meg med folk som gir meg god energi og snakker om hva enn det er som kan være årsaken til den kjipe dagen. Jeg har tro på at alt blir bedre når det snakkes om💗

Bukse HER / Topp HER

Så koselig at du var hos Kristina Andersen, visste ikke om dere var venner lenger?

Dette er så merkelig, det er så mye rare ting som snakkes om rundt Kristina og meg. Vi er absolutt venninner, og det var så koselig å være på besøk i vennesla🌸

Kjenner du Sofie Nilsen?

Vet godt hvem hun er, en instagram-venn😊 men kjenner henne ikke privat nei.

Føler du mye med på nyheter? er du oppdatert liksom?

Ja jeg prøver. Får med meg nyhetene hver dag, og er innom VG, FVN, og Dagbladet daglig. Jeg har også begynt å høre på podcasten Forklart fra Aftenposten, og den er helt gull!!

 

Ha en nydelig dag, skjønne venner💗

 

Smiiiil, Maren 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg