Ting som virkelig irriterer meg

Har du noen dager du våkner opp, og føler deg litt tafatt? At alt bare føles som et ork, og du ender opp med å ikke ta tak i noe som helst? Sånn dag har jeg i dag. Jeg må le av meg selv, for i dag har jeg brukt så og si hele morgenen på å sutre og klage til meg selv. Jeg er en helt tullete blid person, uten å måtte gjøre noe som helst for at det skal være sånn. Det bare er sånn😊 Men noen ganger mine venner, noen ganger hoper ting seg opp, og det klikker helt!!!😅

Jeg må bare dele litt med dere.  Er dere klare for en versjon av meg dere aldri har møtt før? Lets go!! Her kommer dagens irritasjonsmomenter:

🧡 Tastaturet på macen er ødelagt, så jeg må trykke på mellomrom-knappen 4-5 ganger(!!) for hvert eneste lille mellomrom jeg skriver.

🧡 Jeg bor ved sjøen, noe som er fantastisk, MEN det er salt fra havet på rutene mine hele tiden. Det er ikke lenge siden de ble vasket, og nå er det totalt dekket av tykt salt og støv (det bygges et svært bygg rett ved siden) Så mye skit, salt og støv er det, at man faktisk ikke kan se klart ut av vinduene.

🧡 Jeg skulle bestille nytt trekk til sofaen min. Fikk gjort dette, og da var jeg overhode ikke nøye på min egen sofa. Her snakker vi skitten hund i sofaen, taco, sjokolade, kaffe og rødvinsflekker, i en salig miks. Så, noen dager senere får jeg beskjed at trekket jeg ønsket meg ikke finnes likevel, faktisk så går det ikke ann å kjøpe nytt trekk til sofaen min i det hele tatt. Nå er sofaen min vasket og renset – men flekkene går IKKE bort. Sofaen er så skitten og ekkel atte hjelp!

🧡 Det lusker små sølvdyr (tror ikke det er skjeggdyr? hva er forskjellen?) rundt i krinkler og kroker.

🧡 Naboen min i etasjen under røyer – mye! Spesielt på morgen og kveld. Hver gang han tar en røyk så smyger det seg opp og inn mitt soveroms-vindu. Det betyr at jeg både sovner og våkner i den deilig sigarett-damp.

🧡 Jeg har tannverk, sånn skikkelig tannverk! Har time hos tannlegen kl 11 i dag da, så la oss håpe dette punktet da kan strykes.

🧡 Leo mister mer og mer pels, og ingen kan fortelle meg hvorfor. Det er så vondt å se på at det er noe galt med den lille tassen, som betyr hele verden for meg, også kan ikke klare å finne ut av hva som er årsaken…..

🧡 Været!!!! Det er sol, så øsregner det, så er det sol igjen også hagler(!) det. Jepp, sånn er jo irriterende! hehe

🧡 Jeg elsker struktur og orden, men jeg FÅR DET BARE IKKE TIL. Jeg er skikkelig rotete om dagen, og klarer ikke ta tak i det og skjerpe meg. Jeg er så irritert på meg selv for manglende evne til å ta meg sammen.

🧡 Ting rundt meg faller sammen! Skuffene i frysen har knekt, den ene knappen på toalettet funker plutselig ikke, vaskemaskinen lukter plutselig litt fuktig og rart, og kjøleskapet lager en merkelig lyd. Det er så rart det der, hvordan ting alltid skal klikke på samme tid. Spesielt de dyre tingene.

🧡 Ledninger tar over livet mitt, og jeg får ikke til å gjemme dem, eller få et ledningfritt liv. Det ligger et hav av ledninger under tvén, og de irriterer meg hver eneste dag.

🧡 Det irriterer meg at jeg lever av sosiale medier, men likevel har så lite IT-kunnskap at jeg ikke kan installere et nytt program, eller legge inn et nytt presett i Lightroom. Jeg må ha hjelp til alle sånne ting, og det er jo skrekkelig irriterende. Jeg ser på YouTube filmer, og googler og styrer i vei. Får jeg det til? Nope!

🧡 Det aller aller aller mest irriterende om dagen er uten tvil magen. Jeg tror nesten ikke jeg kan skrive så mye mer uten å klikke helt. For den magen, og alt bry den drar med seg, tar livet av meg. Alle med sensitiv mage / IBS forstår. Man kan jo bli smågal av å ha så mye vondt, og forstå så minimalt av hva man gjør galt, for at det skal oppstå slike smerter.

🧡 Mobilen min er syk stakkars, og det er jo grusomt irriterende når man lever av å jobbe blant annet fra den. Den henger seg opp typ 20-30 ganger i døgnet. Fra den henger seg opp til den funker igjen tar det ca 2-3 minutter. Tenk etter hvor lenge det faktisk er, hvis du bare skal godkjenne noe, sende en kjapp sms, en vips eller ringe å gi en kjapp beskjed. Minimum 120 sekunder hvor du bare står helt stille og stirrer på skjermen, og håper den skal våkne til liv igjen.

Jeg smiler på bildene, og valgte å bruke akkurat disse bildene helt bevisst. For dette er jo i bunn bare vitti, men steike så irritert man kan bli på småting hverdagen altså.

La meg oppsummere at sofaen er drit skitten og blir ikke ren, vinduene konstant har et tykt lag av salt og byggeplass-skit. Og det løper små skjeggete dyr rundt her. I tillegg til at late, men likevel skumle veps har valgt min leilighet som favoritt sted de siste dagene. Jeg føler seriøst at jeg har verdens mest skitne leilighet 😭 selv om den vaskes og ryddes hele tiden!!!! Tanna verker og jeg må trykke 4-5 ganger på space-knappen for HVER ENESTE LILLE MELLOMROM i denne teksten. Dyre, store ting i livet mitt faller fra hverandre – på samme tid. Naboen forgifter meg, og ledningene tar over livet mitt. Jeg er totalt evneveik i alle IT-relaterte ting. Leo er pjusk og ingen vet hvorfor. Mobilen min er helt ute på tur, og magen min har aldri vært verre.

HJELPES for et blogginnlegg!! Jeg ler høyt her jeg sitter, for det blir jo bare for dumt. Alt dette er bitte-bitte-små ting, så jeg håper virkelig dere ser humoren i dette. Ingen ting av dette her er livstruende eller viktig i den store sammenheng. Dette er bare et litt artig innlegg, fra en som alltid skriver om fargerik mat, energifylte treningsøkter og smilefjes😅

Så, la oss bare få det ut folkens!!! Skriv 3 ting i kommentarfeltet som irriterer deg i hverdagen din!! Få det ut, tro meg – det hjelper skikkelig!

25 kommentarer
    1. Haha, du har sykt mange irritasjonsmomenter!

      Mine er:
      – Typens elektriske sparkesykkel streiker og driver og piper hele tiden (satte den ned i boden, da jeg holdt på å bli gal)
      – Lyspæren på badet er ødelagt og jeg må bestille spesiallyspære fra nettet.
      – Har klagd på en eksamen og etter snart 3 måneder, må jeg vente enda lenger for å få svar …

      Alle har sine greier, syns din liste topper hele kaka hahaha

    2. Fy sören så utrolig artig innlegg fra deg, Maren! Haha, tommel opp altså! 😉 USJ, den röykdunsten forstår jeg er helt forferdelig!

    3. Hahaha dette innlegget fikk fram smilet 😂

      1. Naboen har fått seg hund og den er løs HELE TIDEN. Vi har til og med hatt besøk av den INNE hos oss tre ganger fordi den fyker løs som den vil.

      2. Jeg har skikkelig dårlig treningsmotivasjon om dagen, prøver å ta meg i nakkeskinnet, men jeg ender opp med å ligge å ikke gjøre noen ting likevel.. arrrh så irriterende

      3. Har også vært plaget med magen/forstoppelse hele forbaska sommeren, fader så vondt og plagsomt😣

      Godt å blåse ifra seg litt av og til!
      Klem til deg ♥️

    4. Hei Maren! Har veterinæren vurdert om det kan være Alopecia X som Leo har? Det er relativt vanlig hos pomeranians, og kan diagnostiseres vha en hudbiopsi. Kan uansett anbefale en hudutredning hos en spesialist 🙂

    5. * Kolleger som ALDRI klarer å innfinne seg presist på jobb og heller ikke gir beskjed hvis de er forsinket. Det irriterer meg sånn at jeg må kjempe med meg selv hver gang, for å ikke klikke i vinkel og ta i bruk noen veldig stygge karakteristikker! Det er bare toppen av respektløshet. Det er såklart DE SAMME FOLKA HVER GANG!

      * Kø. Jeg er bare allergisk mot det. Jeg kan finne på å gå ut av butikken og droppe innkjøp hvis det er kø. Det er så latterlig ubrukelig.

      * Folk som er uorganiserte og ikke klarer å lage og holde en enkel avtale! Altså- hva er det som er SÅ SPESIELT med livet ditt at du ikke klarer å holde av noen få timer en dag, men alltid tar forbehold og svarer vagt. Enten svarer du ja eller så svarer du nei. Sånn som alle andre klarer- uavhengig om de har et halvt dusin unger og tre jobber!

    6. Vi har alle vårt, digger innlegget 😉
      Mine irritasjonsmomenter er:
      – Beina som konstant verker og er vonde
      – Regn, sol, regn, sol, regn..,, kan ikke været snart bestemme seg liksom!
      – Hovne øyelokk, ser ikke ut..

      Hehe.. kult du skriver litt andre type innlegg også!

    7. Vet du hva, Maren? Dette var herlig å lese😄 Vi har alle ting vi irriterer oss over som kanskje ikke er livsviktige (i det store bildet), men det er allikevel et «stort problem» for oss her og nå og bør anerkjennes😜 Håper dagen din snur og blir fantastisk, og hvis ikke : det kommer flere dager!! Ønsker deg en fortsatt super uke, koser meg ved å følge deg i sosiale medier💛

    8. Elsker dette og føler med deg😂
      – har en nabo som spiller *høy* musikk tidlig om morningen, jeg jobber turnus og har ferie nå. Vil gjerne sove lenger enn til klokka 7.
      – bor med en bror som ikke klarer å tørke av benken. Er konstant smulete og ekkel.
      – for ikke å snakke om resten av «smårotet» som egentlig ikke har noen plass som står på benken eller stuebordet og lugger.

    9. Hunden vår mista også pels, fant ikke ut…labber og ved halen, nederst på ryggen spesielt. En natt våknet jeg og så da at hun bet i håra selv. Så det hadde blitt en slags avhengighet. 2 uker med krage så var hu avvent og pelsen kom sakte men sikkert tilbake…det kan ikke være samme tilfelle hos din? 🙂

      1. Hei! Huff det var mye galt på en gang! Håper i hvert fall tanna ordner seg!

        Har lite å irritere meg over for tiden men gøy å lese listen din.

        Et lite tips oppi det hele er å kjøre en maskinrens på vaskemaskinen, man får kjøpt vaskemiddel til dette på matbutikken! Og passe på å la døren stå åpen på maskinen etter bruk. Det er i hvert fall ikke dyrt!

    10. Hei Maren!
      Har hatt skjeggkrefobi i hele sommer så kan fortelle deg litt om forskjellen på de.
      Sløvkre/sølvfisk oppholder seg i de fleste tilfeller på badet fordi de tiltrekkes av fukt. De et grå men kan også være mørke men dog uten pels. Sølvkre er ufarlig og skal ikke være vanskelig å bli kvitt dersom man rengjør godt og bruker limfeller. Slik som jeg oppfatter det kommer sølvkre av seg selv gjennom sluk og sånne ting og tiltrekkes til fuktige miljø(derav bad), men kan også være i andre rom.

      Skjeggkre derimot er en litt vanskeligere variant. Som du beskriver så har disse krypene hår/skjegg, så er derfor redd for at det er skjegg dessverre… Disse er litt større enn sølvkre og har typisk ganske lange “stikkerter” fremme og bak. Det eeeer mulig å bli kvitt de, men det er en langt hardere jobb. Anbefaler deg å get at it med en eneste gang!! Vask, kjøp limfeller…alt før bestanden vokser. Dersom du skal selge leiligheten din en gang burde du bli kvitt de nå, da de drar ned prisen kraftig. Skjeggkre kommer typisk inn i huset gjennom pappesker (feks IKEA) som har blitt stående over natten eller de kan ha blitt dratt med fra et annet sted med skjeggkre(fra noe som gjerne har blitt stående over natten). Men mitt tips til deg; ta action med en eneste gang! I dette minutt faktisk. om du vil bli kvitt de. Finnes ikke lovlig gift for de i Norge.

      Hilsen en med skjeggkrefobi:)))

    11. Tips! Min tantes hund mistet pels og det ville ikke stoppe.. Stakaren fikk eksem og full pakke, ingen fant ut av hva det var. En dame på dyrebutikken tipset om glutenfritt dyrefôr, det funka og nå er hun fin🤗

    12. Det her er HERLIGT at læse!! Må le 🤣
      De der sølvfisk-greier – SERIØST I HEAR YOU!!! De er så nasty (har de selv) og bvaaaadd når de forsvinder i lyset!!!

    13. Det her er HERLIGT at læse!! Må le 🤣
      De der sølvfisk-greier – SERIØST I HEAR YOU!!! De er så nasty (har de selv) og bvaaaadd når de forsvinder i lyset!!!

    14. For et herlig innlegg. Jey.
      1. Folk som ikke klarer å stå i kø for å komme inn på tbanen og bussen. Folk må gå av, før du kan gå på. Voksne folk sol dytter og er så dumme, det irriterer meg.
      2. Dere som kommer på gruppetimer på sats, og ikke klarer å skifte eller legge fra deg tingene i garderobe skapet, men drar med deg alt inn i salen.
      3.mensen. Jeg skjønner at det er smart å ha det for reproduksjon altså, men så slitsomt og ekkelt. Huske på å ha med deg nok tamponger eller bind, ikke så hyggelig med overnattingsbesøk da og man føler seg rar både litt før og ubderveis og magen føles også rar da.

      Vi har alle vårt.
      Klem

    15. Herlig innlegg, traff meg godt i dag! 😅
      Ting som irriterer meg:
      -hunden min slikker seg bak konstant (har vært til dyrelege, men får aldri fiksa det). Slafser ivei, helst i nærheten av meg. Skikkelig irriterende lyd, og får dårlig samvittighet av å bli lei siden jeg egentlig synes synd på han. Off, haha. Jaja.
      -sandkorn på gulvet hele tiden. Skjønner ikke hvor det kommer fra, men blir ALDRI rent nok. Føler jeg koster hele tiden.
      -Trege folk. Folk som skal holde køen, går supersakte, blokkerer veien for andre, er trege i oppfatningen, generelt folk som bruker sykt lang tid på alt og ikke respekterer andres tid!
      Puh’

    16. Herlig innlegg, traff meg godt i dag! 😅
      Ting som irriterer meg:
      -hunden min slikker seg bak konstant (har vært til dyrelege, men får aldri fiksa det). Slafser ivei, helst i nærheten av meg. Skikkelig irriterende lyd, og får dårlig samvittighet av å bli lei siden jeg egentlig synes synd på han. Off, haha. Jaja.
      -sandkorn på gulvet hele tiden. Skjønner ikke hvor det kommer fra, men blir ALDRI rent nok. Føler jeg koster hele tiden.
      -Trege folk. Folk som skal holde køen, går supersakte, blokkerer veien for andre, er trege i oppfatningen, generelt folk som bruker sykt lang tid på alt og ikke respekterer andres tid!
      Puh’

    17. Har du lest bloggen til ernæringsfysiolog Helene Ragnhild angående vanskelig mage? Mener hun har noen tips og erfaring på området. Du kunne jo for eksempel hatt et gjesteinnlegg på bloggen fra henne, om du tar kontakt? 🙂
      Husker å ha lest at vi fra gammelt av er vant til å spise mye kraft kokt fra bein, samt fermentert mat (feks surkål og andre grønnsaker). Dette er visst veldig bra for tarmen for å opprettholde viktige tarmbakterier. Nå som vi mer og mer har gått bort i fra slike matvarer, kan noen kanskje slite meg mageproblemer som konsekvens av dette, mener jeg å ha lest. Verdt å sjekke ut <3 http://heleneragnhild.no/

    18. Herlig innlegg! Slenger meg med på liste-kjøret:
      1.) Samboeren min klarer aaaaldri å rydde opp etter seg før jeg sier ifra. Hva er greia med det?? Er det så shit-vanskelig å tørke av benken og legge sammen klær.. Skjønner det ikke!!
      2.) Sjefen min på jobb skal alltid fortelle noen fylla historier i lunsjen og det irriterer vettet av meg. Nei, jeg orker ikke flere historier og visuelle bilder av at sjefen er dritings og spyr på terrassen eller løper naken i en hekk… Jeeezzz.. Det er både forstyrrende og upassende.
      3.) Magen min også kan irritere meg dagen lang. Den er helt raaar.. Har hatt IBS i 5 år og blir ikke klok. Har såklart blitt bedre men den overrasker stadig med nye vondter og dårlige perioder akkurat når jeg tenker hmm kanskje jeg har blitt frisk nå?? Men neida.. Ikke tale om..

      Puh! Det var min liste 😂👍

    19. Jeg slenger meg med på tre ting! 🙂

      – har en nabo, som har en hund. Den boffer litt innimellom, ikke høyt, egentlig ganske uskyldig og ikke så plagsomt. MEN det som er plagsomt er når eieren (hver gang hunden boffer) kommer ut og SKRIKER ut navnet til hunden 4-5 ganger og ber den komme inn… DET er plagsomt og forstyrrende 😅
      – kjøleskapdøra som er altfor hard å få opp, blie gal!
      – Sko som står rett innom inngangsdøra, slik at at du må trø over de for å komme inn… 😅

    20. Pleier ikke kommentere her, men må bare si at det var skikkelig fint å se et personlig “Alt er dritt”-innlegg fra deg som blogger! Synes alle bloggene har blitt så intetsigende og polerte de siste årene. Dette innlegget minte meg om den tida det faktisk var gøy å lese blogger 😊 Når det er sagt, så må du ikke tolke dette som skadefryd. Masse støtte, sympati og klemmer! Lei inn noen håndverkere og et skadedyrfirma, så får du tatt tak i de tingene som er hjem-relaterte. Det med magen er skikkelig kjipt, kan ikke håpe annet enn at det blir bedre snart. Stå på 😘

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg