Tilbake til hverdagen: Frokostpannekaker

Jeg delte pannekake-froksten min i går, og kommentarene haglet med spørsmål om oppskrift. Oppskriften er nesten lik som den jeg delta fra venninnekvelden forrige uke, men da lagde vi dem hos en venninne og nå lagde jeg dem hjemme. Det blir alltid litt annerledes når man lager det hjemme hos seg selv, og gjerne litt slump på de ulike ingrediensene.

Her kommer min oppskrift: 

1 stor godt moden banan

2 egg

4 ss havregryn

4 ss speltmel 

1 ss sukringold

1 ts kanel

Slik gjør du: 

Kjør først egg og banan med stavmikser til en jevn og fin røre. Så blander du inn alt det tørre og kjører mikseren litt til. Du kan også mose bananen med en gaffel, og blande resten av ingrediensene med ei sleiv, eneste forskjellen er at du da ikke får rørt ut alle klumpene, men det gjør ingen ting. Stek på middels-høy varme, avkjøl og server med det du ønsker av topping.

Jeg synes det er godt med et dryss melis, litt sirup, banan og friske bær. Det er også veldig godt å ta frosne bringebær og varme dem, for så å helle dem over pannekakene. Mmmm❤️

Disse pannekakene er næringsrike, gode på smak og holder seg mett. Supre som frokost (kan lages dagen før, og stå klare i kjøleskapet). De er nydelig å ha med som lunsj, eller som en ekstra god kveldsmat🧡

Hva gjør du denne mandagen? Er det tilbake til hverdagen, eller har du fremdeles ferie?

 

Smiiiil, Maren 

 

8 kommentarer
    1. Lager meg noen lignende, som regel til kvelds, da med peanøttsmør 🙂 Det er helt obligatorisk for min del og er jeg tom for peanøttsmør så gidder jeg ikke lage disse heller hehe:-)

      1. ja, det står: Bitr eller noe. veldig vanskelig å tyde. men gå inn på Hansen og co sin nettbutikk og søk på bestikk og se om du finner det🧡🧡🧡

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg