Tilbake på trening sammen

Heiii fra ett stykk glad frøken. Endelig har kjæresten og jeg klart å komme oss på trening sammen igjen, og kjørt en skikkelig team-økt. Det var jo slik vi møttes, på trening, på akkurat denne typen team-crossfit-økter. Vi trente så mye sammen før, men så kom corona, også kommer sommeren med båtpuss som tok masse tid, og det ene med det andre. Dere vet hvordan det er, tiden forsvinner og hvis man har vært en god periode uten trening, så er det faktisk litt vanskelig å ta steget og komme seg på den første økta inne på treningssenteret igjen.

I går skjedde det, og det var SÅ gøy!! Vi har løpt litt sammen i sommer, og kjørt litt egenvektsøkter osv, men de harde øktene, med utstyr inne på senteret vi liker så godt, er annerledes. Jeg skal selvfølgelig dele økten med dere, for den anbefales å teste ut. Du kan helt fint kjøre den alene også.

Slik så økten ut:

EMOM 24 = Every minute, on the minute for 24 minutes

  1. Roing 12/14 kalorier (jeg hadde 12, han 14)
  2. Pushpress 10 rep
  3. Ski.erg eller Ass.bike 12 kalorier (anne hver runde med bike eller ski)
  4. DB-snatch 8+8 rep
  5. Ro 12/14 kalorier 
  6. Backsquat med stang 10/12 rep 

En slik økt fungerer slik at første minuttet ror du til skjermen viser 14 kalorier, så hviler du den tiden som er igjen av minuttet. Minutt 2 starter og da er det pushpress, kjør dine 10 repetisjoner, den tiden som er igjen av minuttet hvilket du. Minutt 3 er det ski.erg eller assult bike, kjør dine gitte kalorier, resterende tid er hvile osv.

På 24 minutter rekker man 4 runder av denne sirkelen her, og tro meg – den er så sykt mye hardere enn man skulle tro. Økten var skikkelig god, og jeg fikk en endorfin-boost uten like. Både fordi økten var gøy, men også fordi jeg endelig fikk trene sammen med min favoritt treningspartner igjen.

Etter denne økten kjørte vi en del øvelser for core/kjernemuskulatur. Blant annet V-ups, Russian twist med vekt, Turkish situp med vekt og planken med ekstra vekt på ryggen.

Tets gjerne ut økten, og spør meg dersom noe er uklart ❤️ I dag skal jeg få filmet en ny økt til dere, i samme stilen. Et par stikkord om den økten: Burpees, thrusters, løp og roing!!

 

 

Smiiii, Maren 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg