Tester du denne økta i helgen?

Heiii, og god fredag. Jeg titter innom for å ønske dere en god helg, og dele litt herlig treningsinspirasjon med dere. I går hadde jeg en skikkelig gøy treningsøkt med to superspreke jenter, Karianne og Adele. Økten kan skaleres opp og ned, alt etter nivå. Jeg synes økten var ordentlig gøy, og vil gjerne dele den med dere:

EMOM 40:

  1. 10 kalorier på assault bike (eller romaskin)
  2. 8 back squat (knebøy)
  3. 15 v-ups
  4. 14 reverse lunges (utfall bakover)
  5. 10 good mornings
  6. 6+6 snatch
  7. 20 ab.mat situps
  8. 10 x 15 meter løp
  9. 15 box jump
  10. hvile 

Som jeg har skrevet flere ganger, men som man ikke kan gjenta for ofte, så betyr EMOM every minute on the minute. Det betyr at minutt 1 kjører du på med assult bike eller ro til du har nådd 10 kalorier, hviler resten av minuttet. Når minutt 2 starter kjører du 8 knebøy, den tiden som er igjen av minuttet hviler du, på tredje minutt kjører du 15 v-ups, tiden som er igjen hviler du osv….

Det betyr at du totalt skal 4 runder gjennom alle øvelsene, siden det er 10 øvelser, og EMOM 40. Er dere med på opplegget?

Assult bike:

Back squat:

V-ups:

Reverse lunges:

Good mornings:

Ab.mat situps:

DB snatch:

Box jump:

    Foto: Adele Grosås

Test gjerne økter, og husk at du alltids kan bytte ut øvelser, eller spør meg om et alternativ til de øvelsene som er satt opp. Spør hvis noe er uklart, eller hvis det er noe rundt denne måten å trene på du er usikker på.

Som jeg har sagt så mange ganger før, her er INGEN spørsmål dumme, og det er alltid godt å ha et “trygt sted” å kunne spørre om alt mulig. Jeg håper dette kan være ditt trygge sted😊

Ha en nydelig fredag mine fine❤️

 

Smiiiil, Maren 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg