Sweet blue Monday

God mandag🧡 Har du hatt en fin start på dagen så langt? Håper det! Jeg måtte avlyse mandags-intervallene som jeg alltid gjør mandagsmorgen sammen med Julie. Formen er ikke helt god enda, og skal jeg klare gruppetimene mine i kveld, så måtte de utgå. Kjipt, men fornuftig!

Jeg får lage godt opp med hjemmekontor, sunn mat og varm drikke, så håper jeg at formen tillater at jeg klarer å levere to knallgode gruppetimer i kveld.

 

Jeg har lyst å starte denne mandagen med å vise dere en salat jeg spiste i helgen. Den inspirerte meg til å være litt mer spenstig med min egen salat. Se så mye godt det er her da. Spekeskinke, granateple, valnøtter, reddiker og masse annet digg.

Det er så mye spennende man kan putte i en salat, så prøv deg gjerne litt frem neste gang du lager en salat. Bland søtt og salt, en nydelig kombinasjon er cashewnøtter og mango, for eksempel. Litt honning over en salat med mange salte komponenter er HELT magisk!

Ikke bli skremt av at det er blåmuggost i denne salaten. Jeg trodde ikke jeg likte det, men jeg gav det en sjanse, og det var helt vilt godt! Blåmugg, granateple og spekeskinke er en kombinasjon som MÅ testes! Stedet heter Panda Panda forresten, for dere som bor i Kristiansand, og vil sjekke ut ut denne godsaken.

Hva er dine salat-favoritter? har du noen litt spesielle ingredienser du liker å ha i salaten din? Del gjerne i kommentarfeltet, så kan vi inspirere hverandre til nye, sunne favoritter🧡

 

Smiiil, Maren 

 

6 kommentarer
    1. Elsker å ha sopp i salaten, men det skjer helst på sommeren da vi ofte har rester fra grillmiddag.

      Ellers er jeg glad i diverse oster osm feta eller mozzarella.

      Elsker ellers å variere med:
      Linfrø, bønnespirer (helst alfala-spirer), løk, rødbeter, Sylteagurk, soltørka tomat, reddik, neper, Squash

      (liker også å ha forskjellig form på grønsakene, noe i kuber, noe i strimler, noe skjært opp i strimler vha sprializer!)

      Pleier å forsøke å teste én by frukt eller grønsak hver uke. Begynner å bli vrient nå… Men veldig veldig givende! Så mye mer som finnes enn vi tror.

    2. I det siste har jeg laget en del quinoa- salater med diverse oppi, som f.eks løk, agurk, fersk spinat, rødbeter, soltørket tomat og egentlig hva enn jeg har i kjøleskapet. I helgen hadde jeg rå, finhakket squash oppi. Jeg spiser mye vegansk, så det blir deretter. Men rødbeter anbefales å ha i salat 👍🏼

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg