Svar på alt dere lurer på

Jeg er jo i gang med disse faste spaltene mine, og på søndager svarer jeg på spørsmål. Jeg la ut åpen spørsmålsrunde på Instagram, og her kommer både spørsmål og svar:

 

Hvordan har du det om dagen?

Takk som spør, jeg har det fint❤️ Det skjer mye spennende med jobb, jeg reiser til Sri Lanka om én uke og ja, jeg har det rett og slett veldig bra!

Hvordan går det med deg etter bruddet?

Det går greit, tiden går og det går bedre og bedre. Jeg har det fint<3

Hvor mange økter pr uke trener du?

Det varierer litt, men ca 3-6 økter pr uke tenker jeg.

Topp 3 matretter?

Taco, sushi, italiensk pizza, stor digg kyllingsalat med masse godt i og ferskt brød til. Måtte nevnte fire, sorry! hehe,

Hvis du kun kunne gjøre én styrkeøvelse resten av livet, hva skulle det vært?

Åå den er vanskelig! men jeg tror det måtte blitt knebøy altså.

Hva er dine tanker rundt Leaving Neverland?

Åå det er så vanskelig å svare på. Min første tanke var at selvfølgelig snakker disse guttene sant, og for en grotesk, brutal og grusom historie. Jeg måtte se uten lyd, og se bort i perioder fordi det var så vondt å høre på. I ettertid har det vært så mye spekulasjoner og kommet frem så mye tull om betaling, og masse tøys, så nå vet jeg sannelig ikke hva jeg skal tro. Men noe har skjedd, og jeg blir fysisk dårlig av å tenke på det. Samtidig så er mannen død, og de eneste som lider nå er familien hans, og det synes jeg er vondt.

Jeg vet ikke jeg, hva tenker dere? 

Mål for 2019?

Lansere appen, gjennomføre to rå fullbookede treningsreiser, gjennomføre triatlon, opplevde alt Sri Lanka har å by på, levere gode innlegg til dere, prøve å inspirere og motivere så godt jeg kan, og fortsette å sprette ut av komfortsonen min.

Hvordan opprettholder du treningsmotivasjonen?

Ved å godta at motivasjonen ikke alltid er på topp. Jeg forventer ikke å være motivert 24/7, men jeg jobber jevnt og trutt med å holde på motivasjonen ved å trene jevnt, ha gradvis progresjon, ikke kjøre på med for mye på en gang sette av tid til restitusjon og skryte masse av meg selv når jeg mestrer. I perioder motivasjonen daler så trener jeg gjerne noe veldig annerledes ( for eksempel bytt mølla med romaskin eller spinning. Flytt treningen din ut) jeg oppdaterer spillelisten, en ny liten ting i treningsgarderoben, eller trener sammen med venner eller tester en gruppetime. Change it up, og gjør noe nytt! Det hjelper ofte for meg❤️

Kan du fortelle litt mer om triatlon-utfordringen din?

Ja det skal jeg veldig veldig veldig gjøre! Gøy at du spør😄

Er du utdannet barnesykepleier?

Jeg er utdannet sykepleier også har jeg jobbet et år på Barneposten. Var også der jeg var i sykehuspraksis som student

Er du singel?

Ja

Topp 3 godteri?

Candyking smågodt ( med karamell fudge, masse sjokolade, og rosa ting), is ( den nye Nyt isen er helt magisk, og Inspira er helt nydelig), Sørlandschips ( men liker ALLE typer chips)

Hva ønsket du å bli når du var barn?

Jeg var innom mye, men politi stod høyt på lista! og profesjonell turner. (hehe)

Trener du hver dag?

Nei jeg trener ikke hver dag, men jeg er i aktivitet hver dag. Typ gåturer med hunden osv. Jeg trener nok 3-6 ganger pr uke.

Har du truffet noen nye etter det ble slutt med deg og kjæresten? 

Nei, sånn tar tid, og jeg har overhode ikke hastverk. Jeg er ikke klar for det enda.

Hvordan tror du hverdagen din hadde sett ut om du aldri hadde begynt å blogge? 

Åå, for et morsomt spørsmål! Hmm, si det. Jeg tror nok jeg hadde levd ganske så likt, bare at jeg ikke hadde dokumentert det like mye. hehe. Jeg hadde nok jobbet som sykepleier, og hatt treningen, PT/gruppetimer ved siden av, og holdt treningsreiser som hobby ved siden av sykepleierjobben.

Holder du deg unna “hverdagskost”? spiser du det du ønsker?

Jeg definerer hverdagskost som vanlig norsk mat som brødskiver, ost, melk, frukt, kjøtt, poteter +++. Så da vil jeg si at jeg spiser hverdagskost, og at hverdagskost er mitt kosthold😊 Jeg spiser akkurat det jeg ønsker, men jeg har en mage som krangler litt, litt for ofte. Så jeg er (fremdeles) i en prosess hvor jeg prøver å finne litt ut av hva jeg putter i meg, som jeg ikke tåler så godt.

Veier du maten din?

Nei, det kommer jeg aldri til å gjøre. Jeg ønsker ikke å ha et slikt forhold til mat. Ikke at det er galt, det er bare ikke for meg.

Passer du på hvor mange kcal du får i deg pr dag?

Nei, jeg har ingen oversikt på det.

Hva og hvor mye usunt spiser du? 

Jeg prøver å holde  det sunt i uken, også koser jeg meg i helgen. Fredagskvelden, hele lørdag, og søndagskveld blir ofte litt ekstra kos. Jeg trener og beveger meg mye, så jeg tenker at det går veldig greit.

Drikker du mye lettbrus?

Ja huff, det er faktisk ganske ekstremt. Jeg ELSKER pepsi max❤️

Tips til en som skal løpe 10km løp for første gang? 

Først og fremst, gratulerer med en kul avgjørelse. Dette klarer du!! Har du trent mye løping før? Jeg ville begynt rolig, gå turer og øk gradvis. Begynn med litt intervaller, og bygg på det. har du testet 4×4 minutter intervaller? det er en fin start, da jogger/løper du så fort du klarer i 4 minutter også hviler du i 2 minutter. Gjenta 4 ganger. Det er en fin måte å bygge kondisjon, og begynne å løpe litt. Prøv deg videre på lengre og lengre distanser med rolig jogg. 3 km, 5 km, 8 km og etterhvert prøv deg pågå 10 km. Hold det rolig, og for all del, bygg gradvis. Skadene kommer når man gjør for mye, for fort! God musikk, gode sko, og gjerne en treningspartner. Dette klarer du! Heia deg🧡🧡

Får deg og broren din et treningsopplegg frem mot utfordringen dere skal gjennom?

Ja vi skal få hjelp av min gode kompis Sondre Solheim. Det blir så gøy! Sondre er en helt fantastisk dyktig triatlet, og en av mine beste guttevenner – så det blir skikkelig gøy!!

 

Dette var alt jeg rakk denne søndagen. Jeg legger ut ny spørsmålsrunde på fredag og lørdag neste uke også, så vil dere få svar på alt dere lurer på neste søndag igjen🧡 Håper dere synes dette var gøy, og er klar for å ha  spørsmål og svar for en fast søndagsgreie!

 

Smiiiil, Maren 

 

 

 

 

 

15 kommentarer
    1. Jeg skal også prøve meg på mitt første triatlon i år og hadde satt enormt pris på om du kunne delt ditt treningsopplegg fram mot konkurranse! 🙂 Du er rå!

      1. Jeg skal dele absolutt alt <3 vi må bare få de siste detaljene på plass i forhold til utstyr og litt diverse. så kicker vi i gang, og da skal det deles❤️ Enn så lenge så øver jeg meg bare litt på overgangen mellom sykkel og løp. Ikke startet på svømme delen enda.

    2. Åååå det var helt nydelig å lese at du ikke veier maten din og ikke tenker på kalorier. Jeg føler at det har blitt en trend nå og hele tiden veie mat og passe på kaloriinntak at jeg blir redd for å spise for mye eller for lite. Takk for at du deler!

    3. Liker veldig godt de nye spaltene dine, Maren! 🙂 Og når det gjelder Leaving Neverland, er jeg også veldig i tvil i forhold til hva som er riktig og hva som er oppspinn. Uavhengig av hvor mye som er sant av denne dokumentaren, var Michael Jackson helt klart en spesiell person -noe som kanskje ikke er så rart i og med at han var (og er) en giga verdensstjerne.

    4. Dette skulle vært for et år siden, for da skulle jeg delta på mitt første triatlon! Men så gøy at du skal gjøre det 🙂 Jeg fikk syklet alt for lite før konkurranse så det ble den tyngste delen for meg, mens svømming som “alle” er mest nervøs for gikk supert 🙂

      Masse lykke til, gleder meg til å høre med og følge med på veien 🙂

      1. Åå del alle dine erfaringer med meg❤️ hehe. jeg tenker at sykkel og svømming er verst! Jeg har aldri syklet typisk landevei, så det blir sykt spennende. og svømming er jeg helt grønn på.Men jeg ser nok for meg at sykkel er verst faktisk! så spent på dette😄

        1. Svarer litt sent på en gammel post her jeg 🙂 Men jeg meldte meg på et crawle-kurs over 10 uker, og det syns jeg var helt supert for å få litt tips og triks, samt bli tryggere på denne svømmeteknikken. Man kan jo gjerne svømme bryst, men du bruker veldig mye mer krefter på dette, som kan slite deg ut før syklingen og løpingen.
          Så hvis jeg skulle gi noen tips (ingen ekspert på noe 🙂 )

          – Melde deg på crawlekurs, og bruke bena minst mulig, kun for å styre retningen. da hviler bena og du sliter deg ut før sykling og løping
          – Du er godt vant til å løpe, så fokuser heller på å få en del timer på sykkelen, ikke nødvendigvis å ta seg helt ut, men bli vant til sykkelen, og få en del mil i bena. (hadde heller aldri syklet på landeveissykkel før)
          – Øve på overgangen mellom sykle og løpe. Bena føles som murstein etter en hard sykkeltur 🙂

          Masse lykke til!! Det kommer til å gå supert 🙂

    5. Du er bare så herlig og et godt forbilde for meg ❤️ Har lest bloggen du så lenge jeg har lest blogger og kommer nok alltid til å fortsette å lese dine innlegg. Du er så ærlig, så positiv, så sporty og så menneskelig! Tusen takk, vennen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg