Sunne belgiske vafler

Disse deilige belgiske vaflene lagde jeg i helga, og jeg har gledet meg til å dele dem med dere. Jeg har faktisk lagt ut oppskriften på dem for et drøyt år tilbake, men så gode som disse er fortjener de å deles igjen. Toppingen er derimot helt ny, og jeg har uten tvil funnet en favoritt i jordbær, banan og kokesjokolade.

Disse er så enkle å lage, og funker selvfølgelig like bra i vanlig vaffeljern som i den belgiske typen som jeg har brukt her. Jeg tror jeg kjøpte mitt på en typisk elektronikk forhandler, til rundt 2-300kr.

Du trenger: 

  • 2 egg
  • 40g havremel
  • 40g speltmel (bruk det melet du har)
  • 20g vanilje protein (kan sløyfes – jeg bruker det for smak. Proteiner er det nok av i både egg og Kesam)
  • 120 g kesam
  • 3 ss Sukrin 
  • 1 ts kanel og 1/2 ts kardemomme
  • 1 ts bakepulver
  • Væske til passelig konsistens (venn, eventuelt litt melk) 

Slik gjør du: 

Rør alle ingrediensene sammen til en jevn og fin røre. La den svelle i noen minutter før du steker. Stek vaflene gyldne og fine. Jeg bruker godt smør eller litt cocosa. Topp med hva enn du måtte ønske. Mine favoritter som topping er brunost, banan, salt smør eller bær.

Håper du har en fin mandag❤️ Jeg startet dagen med celleprøve hos gynekologen, så jeg lot denne skrotten få helt treningsfri og tok en kontordag i dag. Ikke fordi jeg ikke kan trene, for det kan man selvfølgelig helt fint etter en celleprøve, men jeg følte rett og slett bare for å ta en avslappende mandag. Grunnen til at jeg deler at jeg har tatt en celleprøve, er for å oppfordre deg også til å gjøre det. En celleprøve tas hos legen din, eller hos en gynekolog. Hør med din lege. Det er ikke farlig eller spesielt vondt. Det tar noen få minutter (selve prøven kun noen sekunder) og det kan rett og slett redde liv.

Så er du kvinne mellom 25 og 69 år, kontakt legen, ta en livmorhalsprøve, og unngå livmorhalskreft.  #sjekkdeg ❤️

Jeg skal ha tre gruppetimer i kveld (som jeg kun coacher, og ikke er aktiv på selv) og etter det skal jeg hjem å lage meg disse deilige vaflene til kveldsmat. En finfin start på uken!

 

Smiiil, Maren

 

3 kommentarer
    1. Kan du skriver hvor mange porsjoner / vafler du får? Savner det i oppskriftene dine ellers er de helt topp:-)

    2. De så magisk gode ut. Skal lage meg vafler når jeg kommer hjem fra litt vinterferie.
      Så bra at du deler at du har tatt celleprøve. Hos meg oppdaget de forandringer, så etter mange biopsier og sånn, så skal jeg inn til 6md kontroll om en liten stund. Man blir takknemlig for at det finnes et system som kan hjelpe, fange opp og følge opp videre, samtidig ekkelt at noe forandres. Tipper det blir bedre etter 6mnd kontroll for jeg satser på at den er feilfri!!! 😉

      Kos deg med gruppetimene. En god instruktør er gull.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg