Sunn og frisk sorbet, som du enkelt lager selv

Mango & Bringebær Sorbet 

På første bildet under her ser du ingrediensene til den deiligste sorbet, som du så enkelt lager hjemme. Jeg ble helt overrasket over hvor godt det var. Konsistensen er mye tykkere og mer creamy enn en smoothie.

Fy søren så godt! Jeg lagde to ulike smaker, og vil selvfølgelig dele begge oppskriftene med dere. Disse tror jeg virkelig dere vil elske🧡❤️

  

Bringebær sorbet:

Du trenger:

💗 150g bringebær

💗 4 ss mager kesam

💗 2-3 ss kokosmelk (den stive delen)

💗 3 ss sukrinmelis

Slik gjør du: 

La bringebærene tine i 10 minutter på kjøkkenbenken, men de skal ikke tine helt. Kjør så alle ingrediensene sammen med en stavmikser. Pass på at du ikke kjører den for lenge, konsistensen skal være ganske tykk. Ikke som en smoothie / juice.

Mango sorbet:

Du trenger: 

🧡 150g frossen mango

🧡 30g vanilje protein

🧡 2 ss mager kesam vanilje

🧡 2 ss kokosmelk (den stive delen)

Slik gjør du: 

La mangoen tine i 10-15 minutter på benken, slik at den blir enklere å jobbe med, men absolutt ikke tiner helt. Kjør så alle ingrediensene sammen med en stavmikser. Pass på at du ikke kjører den for lenge, konsistensen skal være ganske tykk. Ikke som en smoothie / juice.

Jeg hadde ingen topping denne gangen, men det er super godt å toppe med kokosflak, gjibær, hakket mørk sjokolade eller andre ting du liker. Server i glass, og NYT🌸 Så UTROLIG friskt og godt!

 

Smiiil, Maren 

 

6 kommentarer
    1. Hvordan er der med negler og sminke og liknend når du skal jobbe som sykepleier? Der kommer kanskje an på hvordan du skal jobbe eller hvilke pasienter du skal ta vare på

      1. Nei det er ingen unntaksregler uansett. Sminke er ok (jeg bruker minimalt uansett) men neglelakk er ikke ok. Så det blir kortvarig glede med den lakken jeg har på nå. Neglene skal også være helt korte 😊😊

    2. Vet ikke om du har nevnt det i tidligere innlegg, men jeg lurte på – hvilken protein pulver (merke) bruker du? 🙂

      1. Jeg bruker litt ulike, har ikke noe fast. Nutramino eller whey fra Proteinfabrikken 😊😊 Så lenge det er over 80% protein i det, og ikke masse sukker tilsatt er det supert

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg