Sunn kveldskos: Grove vafler

Disse vaflene slang jeg kjapt sammen i går kveld, og de ble så utrolig gode. Oppskriften er så enkel, men det er toppingen som gjør den ekstra gode synes jeg.

Disse er næringsrike og gode, så de funker supert som en frokost eller lunsj også, eller slik vi spiste dem, som et kosemåltid på kvelden. Uansett så er de super gode, og anbefales virkelig.

Du trenger:

  • 80g havregryn
  • 20g speltmel
  • 2 egg
  • 2 ss Sukrin eller annen søtning
  • 1 ts bakepulver
  • 1/2 ts kardemomme
  • 1 ts vaniljesukker
  • 1 ss vanilje Kesam

Stek vaflene, og avkjøl på rist. Topp med gresk yoghurt naturell, friske bær, hakket sjokolade og flytende honning. Mmmm❤️

Ha en fin kveld fininger❤️ Håper dagen i dag har vært fin!!

 

Smiiil, Maren 

 

4 kommentarer
    1. Så veldig godt ut 😀 men fikk du 6-7 vafler av 30g havregryn og 20g havremel? Det får ikke jeg 😂

      1. Hahah, SORRY! Det skal være 80 havregryn og 20 havremel. endrer i oppskriften med en gang!! Jeg slumpe uansett alltid, men denne gangen prøvde jeg jo faktisk å måle litt. hehe

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg