Proteinrike pannekaker til kvelds

PANNEKAKER

Jeg koser meg ofte med litt ekstra god kveldsmat, og favorittene pannekaker. Oppskriften varier fra gang til gang, og går alltid på slump. Akkurat disse ble helt vanvittig gode, så nå skal jeg prøve å gjengi oppskriften så nøyaktig jeg kan:

Du trenger:

  • Ca 4-5 dl havregryn
  • 1 moden banan
  • 3 egg
  • 30g vaniljeproteinpulver
  • 1 stor ss kesam
  • 2 ss Sukrin ( eller annen søtning, feks honning
  • 1-2 dl melk
  • Kanel & kardemomme

Slik gjør du:

Ha alle ingrediensene i en bolle, og kjør sammen med stavmikser. Spe på med havregryn eller melk, alt etter som om røren er for tynn eller tykk. Stek på middels varme i stekepanna, og NYT!!

Topp med hva enn du ønsker. Mine favoritter er cottage cheese, honning og kanel, brunost, eller syltetøy❤️

 

I koppen er det forresten hjemmelaget Golden milk, den oppskriften kommer også i løpet av uken. Nå skal jeg krype opp i sofaen og kose meg med pannekaker, mens jeg ser på mine 3 favoritter om dagen: Verdens minste kommentatorboks, Førstegangstjenesten og Aallerud VGS, alle på NRK.no. Så vanvittig gøy😂

Ha en nydelig kveld fine dere, og test gjerne pannekakene. De er forresten super gode å lage opp kvelden før, og kose seg med til frokost eller lunsj dagen etter❤️

 

Smiiiiil, Maren

 

2 kommentarer
    1. Mmmm, elsker pannekaker med digg pålegg og tilbehør! Hva slags type vaniljeproteinpulver bruker du? Har du prøvd ulike typer og fått en favoritt? Fungerer forskjellige proteinpulver ulikt? -for eksempel at en bør bruke én type proteinpulver i bakst og en annen type i pannekaker/smoothies?

      1. Jeg bruker det samme i alle jeg altså, et helt vanlig Whey proteinpulver med vaniljesmak. Bestillte det på proteinfabrikken.no
        Jeg bruker det både i shake, i iskaffe/vanilje latte, baking og ja alt. Det kan godt være noe er bedre egnet osv, men jeg bruker altså Whey til alt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg