#pålagmedmaren

I dag er det 1 september, og jeg har en ting jeg har lyst å dele med dere. Høsten er her, og for mange kan høst være en fin mulighet for å vende tilbake til, eller innføre nye gode rutiner og vaner. Nå har jeg jobbet med trening, helse og ernæring i så mange år, og det er et par ting jeg har merket meg

  • For at en vane skal feste seg må det jobbes med over tid. Kontinuitet er nøkkelen
  • Keep it simple!!
  • Alt er enklere når man gjør det sammen med noen

Så da tenkte jeg, hvordan kan jeg inspirere så mange som mulig, til å innføre gode vaner, så enkelt som mulig, med størst mulig sannsynlighet for å lykkes. Det var da #pålagmedmaren ble skapt. Dette er en Challenge, skapt for å lage et stort lag, som skal gjennomføre 3 ting, hver dag, i en gitt tidsperiode.

Dette er min challenge til deg:

💪🏼 30 minutter aktivitet hver eneste dag

🍏 Frukt og grønnsaker til minimin ett av dagens måltid

🍫 Godteri og søtsaker kun én dag i uken

Varighet for denne #pålagmedmaren challengen er 1 september til 1 desember.

Hvorfor skal du være med?

Fordi du fortjener å føle deg bra, ha en frisk of funksjonell kropp som får i seg næringsrik mat, men også koser seg. I tillegg til det, så trekker jeg 4 personer som får en helt fantastisk premie. Flere aktører og sponsorer er med på premien, men jeg har valgt å holde dem hemmelig en stund til. Dette fordi jeg vil ikke at du er med på dette for premien, det blir bare en stor bonus. Jeg vil at du er med fordi DU ønsker å gjøre noe bra for deg selv, og din egen helse. Jeg vil at du skal bli motivert av at du gjør noe bra for deg selv💪🏼❤️

Hvordan blir man med?

Noter deg de 3 kriteriene over med aktivitet, frukt/grønt og kun én dag med godteri. Bruk hashtaggen #pålagmedmaren på ting du legger ut relatert til challengen på Instagram. Det lages da en egen side på Instagram under den hashtaggen, og jeg kan følge med på dere. Har du ikke Instagram så gjør det ingenting, lag deg et dokument på dataen, en liten bok eller en kalender. Noter ned et lite tegn hver dag du klarer å følge de 3 kriteriene. Når vi nærmer oss 1 desember sender du meg et bilde/ en oversikt av hvor god du har vært! Det opprettes også en egen Facebook-gruppe.

Dette er for ALLE! Det skal være relativt enkelt å gjennomføre, men likevel såpass krevende at du må gjøre en innsats.

Regler:

Det er lov å ta to økter på én dag, hvis du vet at det kommer en dag du ikke rekker å trene.

30 min aktivitet skal være i treningsklær / fritidsklær, og pulsen din må opp. Jeg sier ikke dette for å være kjip men det er rett og slett for at du skal få effekt så må de 30 minuttene være litt mer enn å gå rolig til jobben i jobbklærne dine. Dette er tross alt en Challenge! Powerwalk til jobb / transport-trening i treningsklær er selvfølgelig godkjent. En god tur med hunden, lek med barna i en halvtime, gruppetimer, styrke på gymmet, egenvektstrening eller strikk trening hjemme, tur med en kompis/venninne, kveldstur med musikk eller podcast på øret +++ Dette får du til!!

Frukt og grønt til minimum ett av dagens måltid betyr at det er et minimum, men det er selvfølgelig lov å kjøre på med mye mer enn det. Det kan også være en frukt som mellommåltid, eller gulrot eller andre grønnsaker som snacks.

Foto: Victoria Nevland

Jeg håper du leser dette og tenker at YES, dette var det jeg trengte for å gjøre en positiv liten endring for meg selv. Dette er ment som et herlig lite boost til deg, på vei inn i en høst som kan kjennes litt mørk. Så la oss teame opp, og hjelpe hverandre til å gjøre noe positivt for oss selv💪🏼❤️😅

Ukentlige treningsøkter og egen FB-gruppe:

Jeg skal levere ukentlige treningsøkter, med varighet på 30 minutter, for å gjøre dette så gøy, motiverende, inspirerende og gøy som mulig, for dere alle sammen. Jeg har opprettet en egen Facebook gruppe hvor treningsøktene vil bli delt, og litt inspirasjon til hvordan man kan få snikt inn litt mer frukt og grønt i hverdagen. Sunne oppskrifter og positiv helse-prat. Du finner gruppen HER.

Nå er jeg spent, vil du være #pålagmedmaren?

 

Smiiiil, Maren

 

11 kommentarer

Siste innlegg