Opptrening mot Triatlon er offisielt i gang

Det føles så skummelt å skrive det, men nå er altså treningen mot triatlon i gang. Etter matforgiftning i Sri Lanka, og heftig virusinfeksjon på lungene etter jeg kom hjem, så har oppstarten blitt utsatt. I dag gikk startskuddet, og det føles så utrolig spennende.

Dagens økt var en rolig morgentur, hvor jeg vekslet mellom å gå i godt tempo, og jogge rolig. Turen varte i ca 40 minutter, med absolutt mest gåing. Kroppen er ikke helt på lag enda, og jeg tokt det derfor veldig veldig rolig. Flere hosteanfall underveis, og en million stopp for å puste nesa begrenset litt, men det ødela ingen ting for den enorme endorfinrusen som tok meg mot slutten, og etter turen. FY SØREN så godt det er å endelig kunne bevege seg skikkelig igjen🧡

Etterpå var det tid for den aller første svømmetreningen. Min storebror og meg møtte opp med Sondre, som er vår svømmetrener, i Aquarama. Jeg har gruet meg så til denne dagen, men det gikk bedre enn fryktet. Samtidig så må skal jeg ikke være for positiv her, for det er enormt mye jobb som må gjøres på den svømmingen. Crawl er skikkelig vanskelig synes jeg, og det må øves masse! det blir uten tvil mange timer i det bassenget for min bror og meg fremover. hehe.

Dagens svømmeøkt bestod i mye teknikk, både med og uten utstyr ( svømmebrett og svømmeføtter) og en del driller. Jeg skal lage et mer utdypende innlegg på svømmetreningen for alle som her interressert i å vite litt mer om hvordan den legges opp.

 

I morgen får jeg ny treningsplan for den kommende uken, så den kan jeg også legg ut til dere. I tillegg er det test-dag for alle på XXL-challenge – så det blir mildt sagt en sprek start på uken🧡

Håper dere nyter siste rest av påskekosen, og er klar for å kaste dere med på litt av min triatlon trening når hverdagen er i gang igjen på tirsdag.

 

Smiiil, Maren 

 

3 kommentarer
    1. Så spennende, Maren! Jeg blir så inspirert, og sitter nå og vurderer å melde meg inn i tristlonklubb selv, og det er bare din fortjeneste. Den var så fin den podcastepisoden din, for jammen er du reflektert og jordnær. Man trenger ikke være ekstremist eller utstyrsfreak for å stille i triatlon, og det viser du så fint! Gleder meg til å lese om svømmeopplegget, og ønsker deg masse god bedring! Tar tid å komme seg når man har vært såpass dårlig, men hvis det er en trøst så er det inspirerende å se hvordan du håndterer det også. Livet skjer, og planene må endres underveis. Heier på deg!

    2. Du er flink og positiv! Jeg ligger rett ut med virusinfeksjon selv men begynner å se enden på det og gleder meg til å kunne trene igjen 🙂

      Den buksa du har på deg er fra Bjørn Dæhlie sant? Hva heter modellen?
      Har lett etter en slik bukse lenge som kan brukes både på ski og trening i skog og mark 🙂

    3. Æsj – nå hadde jeg skrevet en lang kommentar og så tror jeg den forsvant! Men kort oppsummert – du er så flink og positiv, en skikkelig inspirasjon!
      Og hva heter buksemodellen du har på her?:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg