Oppskrift: Sunn og god eplekake

Hei og god søndag mine venner. Jeg kom akkurat hjem fra en skikkelig god spinningøkt. Jeg har blitt litt hektet på spinning igjen, og det er så herlig. Det er en super måte å trene kondisjon på, uten å belaste bena så mye som for eksempel ved løping. Jeg har mitt murring i benhinnene mine, så spinning er gull for meg om dagen. Jeg har faktisk skrevet ned 3-4 skikkelig gode intervall-økter på sykkel og 3-4 gode intervaller på mølle, som jeg tenke jeg skulle dele med dere til uka. Det er sikkert mange av dere som har masse gøye intervaller på lur, men det er alltid gøy med litt innputt av ny intervall-inspirasjon.

Treningen tar vi til uka, i dag er det søndag og hva passer veI bedre enn litt bakst. I går lagde vi nemlig en utrolig god, og faktisk ganske så sunn eplekake. Jeg vil selvfølgelig dele oppskriften med dere.

Oppskrift på en sunn, saftig og utrolig god eplekake, som du enkelt lager hjemme. Husk at du alltid kan gjøre dine egen variasjoner, og bytte ut ting etter dine egne preferanser. Bruk den melken du selv ønsker, bruk den meltyper du selv ønsker og søtning du selv ønsker. Prøv deg gjerne litt frem.

Du trenger:
  • 2 egg
  • 60 g Sukrin
  • 1 ts kanel
  • 1 dl melk
  • 2 ss hvetemel (eller annen meltype)
  • 3 dl cottage cheese
  • 3 epler
  • 2 ss hakkede mandler
  • ½ dl rosiner 

Slik gjør du: 

Sett ovnen din på 175 grader. Visp sammen egg, sukrin, kanel, melk og mel. Rør så inn cottage cheese. Hell røren i en smurt ildfast form. Skrell og del eplene i båter, og legg dem på toppen av røren. Deretter drysser du de hakkede mandlene over. Sett formen inn i ovnen. Stekes midt i ovnen i ca 40 minutter. Når det er ca 5 minutter igjen av steketiden drysser du rosinene over. Rosiner er selvfølgelig valgfritt, men det gir en fin sødme, og jeg synes det løfter kaken.

Server med sukkerfri vaniljesaus, is , vanilje kesam eller hva enn du ønsker💗

Jeg håper du lager deg en ordentlig fin søndag, enten om du trener eller slapper av, er med familien, venner eller koser deg alene. Min plan er å jobbe med et gøy blogginnlegg med to filmer som viser to ulike sporty hårfrisyrer, som skal ut i morgen. Senere blir det filmkveld med venner, masse snacks og total avslapping i joggebukse.

Har du noen hyggelige planer for dagen? 

 

Smiiil, Maren 

 

 

1 kommentar
    1. Jeg har vært på reisefot siden 01 Norsk tid, så i kveld skal jeg på middag hos mamma og pappa, og prøve å ikke sovne foooooor tidlig etter ferien.
      Kos deg med søndag og eplekake. Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg