Oppskrift: Spinatpannekaker

God morgen venner🧡 Jeg rakk aldri å oppdatere dere i går, plutselig fant jeg ut at jeg skulle lage en Vlogg, og da løp dagen avgårde. I dag skal jeg klippe vloggen, og forhåpentligvis rekke å få den ut i løpet av ettermiddagen eller kvelden. Jeg blir så ivrig når jeg først setter i gang, så akkurat nå er videoen hele 37 minutter lang. Det er for langt for at noen skal gidde å se hele, så her må jeg være ganske så mye hardere i klippen.

Jeg lagde noen nydelige pannekaker i går som jeg har lyst å dele med dere. Disse pannekakene er knall grønne, og så utrolig gode. Grunnen til den grønne fargen er spinat, men de smaker likevel ikke veldig spinat. De er søte og gode, med en fantastisk konsistens.

Du trenger:

  • En god håndfull spinat 
  • To egg
  • 1/2 moden banan
  • 30g havregryn
  • 1 ts bakepulver
  • 1 ts kanel + 1/2 ts kardemomme 
  • 15g vanilje protein
  • 4-5 dråper stevia vanilje, litt flytende honning, eller et par ts sukrin (eller annen søtning) 

Slik gjør du:

Bruk stavmikseren og kjør ingrediensene sammen til en fin jevn røre. Tilsett litt vann/melk hvis det er nødvendig. Stek i stekepannen på middels varme. Jeg sprayer stekepannen først med olivenolje spray, men du kan også bruke smør, margarin, koskosfett eller hva enn du liker best å steke med. Stek til de får en lyse brun farge på hver side. Voala!

Bruk det du selv liker som topping. Jeg synes det er godt med bananskiver, bær, vanilje kesam, pannekakesirup eller flytende honning. Disse pannekakene er så saftige og gode, jeg er sikker på at du vil like dem. Har du barn, er disse ordentlig gøye å lage, det er så kult med den knall grønne fargen (enda mer grønne i virkeligheten, da redigeringen og lyset her tart litt av fargen)

Nå skal jeg komme i gang med redigeringen her. Vi snakkes igjen senere🧡

 

Smiiil, Maren 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg