Oppskrift på rundstykker og pjusk liten voffs

Ååå, hundemamma-hjertet mitt brister når lille tassen min ikke har det noe greit. Vi hadde en tur til veterinæren i går, og lille Leo måtte en tur i narkose. Han er fremdeles skikkelig pjusk, spiser minimalt og går på do helt ukontrollert, stakkars. Jeg veksler mellom å tørke opp diare fra de merkeligste steder i leiligheten, prøve å få i han litt vann, takle min egen bekymring og kose med han. På tirsdag skal han opereres, og jeg kjenner på en helt ubeskrivelig uro og frykt rundt det. Den tid, den bekymring, nå skal vi først komme oss gjennom denne helgen❤️

Min helg er satt helt på vent, alt kommer ann på hvordan Leo føler seg utover helgen. Han er viktigst! Jeg koser meg her hjemme med han, i dag startet vi dagen med å bake rundstykker. Så koselig, og så godt. Det er nesten like god lukt i leiligheten, som smak på rundstykkene😍 Tro meg, det trengtes litt godlukt og hygge her, etter x-antall dobesøk innendørs fra lille voffs🙈

  

Dette er mine favoritt rundstykker. Jeg har delt oppskriften før, men jeg deler den veldig gjerne igjen.

Du trenger:

  • 5 dl havregryn
  • 2-3 egg (kommer an på størrelsen)
  • 2 store ss cottage cheese
  • 1 liten ts bakepulver
  • 1 liten ts salt

Slik gjør du:

Bland sammen i en bolle, og kjør med stavmikser. Fordel som små boller på bakepapir på en stekeplate, inn i ovnen på 220 grader i 10-12 minutter. Dette varierer fra ovn til ovn. Jeg tar aldri tiden, jeg følger bare med, og når de er gyldne og fine, etter ca  12 minutter er de ferdige. Avkjøl på rist, og NYT❤️

Jeg er så hekta på brunost for tiden, det er barndomsminner i hver enste bit for min del. I tillegg synes jeg ost og skinke er skikkelig digg. Egg er også godt, eller hjemmelaget syltetøy. Nam nam! Disse er også knall gode som tilbehør til ulike supper, gryteretter eller lapskaus. Næringsinnholdet er veldig bra, og de inneholder godt med proteiner fra både havregryn, egg og cottage cheese, i tillegg til gode karbohydrater fra havre, og sunn fettsyrer fra eggeplommen. Topp det med godt pålegg du liker, og du har en sunn og god frokost, lunsj eller som nevnt, tilbehør til middag. Rundstykkene holder seg godt i kjøleskap, så det er perfekt å lage dem og ha dem klart til dagen etter.

Hvis man skal trekke frem noe positivt fra det å være hjemme med syk hund, så får jeg god tid til å forberede neste uke på Løpechallenge til dere. Da skal vi snakke litt om blant annet viktigheten av musikk, jeg skal dele min spilleliste, og en meget kompetent treningsmusikk-person sin favoritt liste. I tillegg skal jeg dele noen andre tips jeg bruker på mølla, når hode jobber mot meg, tiden går alt for sent og jeg har lyst å gi opp. Så skal dere selvfølgelig få nye øker for den neste uken 😊😊

Håper du får en nydelig helg❤️

 

Smiiil, Maren 

 

 

9 kommentarer
    1. Så god denne maten så ut <3 Skal lage disse rundstykkene i helgen! Spiste du og ex-kjæresten dette sammen?

    2. Uff, stakkars Leo. Hva feiler det han?
      Har selv en liten hund på 10mnd som har vært myye hos veterinæren siden i høst pga ørebetennelse og kløe i huden. Nå går han på allergifôr for å finne ut om det kanskje er matallergi. Kjempekjedelig, for han kan ikke spise noe annet, ikke en liten godbit engang..

    3. Masse god bedring til den lille voffsen! Måtte operasjonen gå bra, og Leo helt god igjen <3 Du er en snill hundemamma som tar deg så godt av ham!

    4. Huff så kjipt for vofsen, håper det går bra med dere begge! <3 Kan jeg spørre om du har fått noen diagnose på han, hvorfor han måtte i narkose idag og hvilken operasjon han skal ha? Beklager så mye at jeg spør, jeg er veterinærstudent, så er rett og slett bare nysgjerrig.
      Ha en superfin helg videre!

      1. Narkose i går fordi han har betente og overfylte analkjertler som er grusomt vonde å få tømt, så da gjøres det i narkose. Han er knøttliten, veier såvidt 2kg, og har hatt mye trøbbel med både bena sine og pelsen, i tillegg til analkjertlene. så det har vært mange turer til Vetrinæren så han blir redd og fryktelig stresset bare vi kommer til klinikken. Så ja, han er veldig stresset og redd og da er det bedre for alle å ta dem i narkose. På tirsdag skal analkjertlene opereres ut, da dette er 5 runde med overfylte og betente kjertler. de har også sprekt to ganger tidligere, noe som er grusomt smertefull for lille Leo. Så nå skal de bort, og vi håper det vil gjøre alt bedre for han❤️❤️

    5. Uff, er så innmari trist når dyrene ikke har det noe bra! God bedring til Leo <3

      Må teste de rundstykkene!

      Ønsker deg en fin helg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg