Oppskrift-onsdag: Sunne, saftige Pannekaker

God morgen❤️ Oppskrift-onsdag tok seg en pause når jeg var på Sri Lanka, og sannelig glemte jeg den litt vekk i påsken. Nå er den tilbake, og i dag står sunne, saftige pannekaker på menyen.

Jeg lagde dem på mandag, og innrømmer at da å det ikke så fint ut som på bildet. Hehe. De ble lagd som kveldsmat ( ergo for mørkt til å ta gode bilder til dere), og i en mindre versjon. Mer som små lapper. Oppskriften er super god, og jeg håper du vil teste dem ut.

Du trenger: 

🧡 50g havremel

🧡 20g speltmel (du kan bruke den meltyper du har tilgjengelig)

🧡 20g vaniljeprotein 

🧡 1 stor ss kesam

🧡 1 ts bakepulver

🧡 1 egg

🧡 1-2 dl havremelk

🧡 2 ss flytende margarin

🧡 2 ss flytende honning, gjerne økologisk. (eller annen søtning)

 

Slik gjør du:

Bland alle ingrediensen sammen, og spe på med mer melk/vann (eller litt mer tørrvarer/mel) for en jevn og fin konsistens på røren. La den stå å svelle i noen minutter, og stek små lapper, eller større pannekaker i en stekepanne.

Med denne oppskriften her like jeg faktisk best å lage litt mindre, og tykkere lapper. Husk at hvis du ønsker å teste det, så må røren være litt tykk. Så pass på at du ikke har for mye væske i.

Ha en finfin dag dere🧡 Her regner det i dag, og selv om det er litt kjipt så er det godt for nåde naturen og arbeidslysten. Når det er sol hele tiden får man jo bare lyst å kose seg ute. I dag er det en skikkelig jobbedag her, og jeg blir nok sittende med macen fra morgen til sen ettermiddag. Reise, sykdom og påske har gjort meg ekstremt lite både produktiv, kreativ og effektiv, så her må det tas tak! Jeg har laget meg havre-latte og tullet meg inn i pledd, Leo ligger å sover ved siden av og jeg skal prøve å kose meg litt med jobb i dag.

Hva er din plan for denne onsdagen?

 

Smiiiil, Maren 

 

5 kommentarer
    1. De så digge ut. Jeg våknet med skikkelig vond hals i dag , så er hjemme fra jobb og synes i grunn litt synd på meg selv. Men det går over etterhvert. Så i dag skal jeg ut å kjøpe meg litt god mat og masse drikke og halstsbletter, og så skal jeg se på quisand størst av alt og prøve å slappe av og bli frisk igjen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg