Oppskrift: Min favoritt havregrøt

God morgen🧡 Eller det blir vel mer riktig å si godt formiddag, klokken nærmer seg 11 og jeg har ikke gjort stort annet i dag enn å stirre på macen min. Jeg prøver å planlegge så langt frem jeg bare kan med denne løpechallengen, slik at den blir helt optimal for så mange som mulig. Det er skikkelig gøy, men det er også veldig mye jobb! Det er ikke kun løpeøkten som skal med, det skal også inn en del styrketrening, og bevegelighetstrening. Jeg skal snakke om musikk, tips og triks, løpsteknikk +++. Det er gøy å sitte å jobbe med, men akkurat i dag er ikke hode mitt med i det hele tatt.

Jeg har en uke nå hvor jeg befinner meg milevis utenfor komfortsonen, med oppstart av tre ulike gruppetimer, på et helt nytt senter. Det er også Sørlandets aller største treningssenter, så det er tidenes underdrivelse å si at det er litt trykk der nå i januar. Jeg har hatt min første metcon time, min første metcon Strength time og i ettermiddag skal jeg ha min aller første løpetime. Jeg er så nervøs at det gjør vondt! Jeg er ikke så redd for selve løpingen, det synes jeg er veldig gøy😊 men det som skremmer meg er alt det tekniske rundt å holde en løpetime! Det er så mange skjermer, så mange innstillinger, et avansert system jeg overhode ikke kjenner og aldri har jobbet i før. Fy søren så vondt det er å være så nervøs🙈 Jeg tror bare jeg må innse at i dag er ikke dagen jeg kommer til å få gjort mest mulig annen jobb på dagtid før den timen er unnagjort. Steike så godt det skal bli på søndag, når alle timene mine er gjennomført, uke 2 av løpechallengen er ferdig med både tekst, film og foto. Jeg gleder meg så til å trykke “publiser” på uke 2 av løpechallenge, og kjenne på følelsen av å ha fullført første uken med alt dette nye!

Nerver eller ei, mat må man ha🧡 Jeg er inne i en ny periode hvor jeg er litt hekta havregrøt, og spesielt denne varianten dere ser på bildene her er en stor favoritt.

Du trenger: 

  • Havregryn
  • Melk (enten soya vanilje som jeg brukte her, eller hvilken som helst annen melk du liker. Jeg bruker ofte havremelk, og det er sykt godt i grøt)
  • Vanilje protein
  • Topping: Persimon / Sharon frukt, kokos, kanel, flytende honning, og Chiafrø.

Slik gjør du: 

Kok opp havregryn på vann og melk, rør hele tiden så ikke melken brenner seg i bunnen. jeg bruker 50/50 vann og melk. Ta gryten av plata og rør inn proteinpulver (valgfritt). Du kan gjerne røre inn et ett stede for eksempel, det vil også gi deg godt med proteiner. Jeg bruker vanilje protein fordi det er enkelt, og smaker godt.

Topp grøten med det du ønsker, min favoritt er sharon, kanel, flytende honning, kokos og Chia, slik som vist på bildene her. Jeg liker også å ha litt ekstra frukt ved siden av, eller så kutter jeg det også opp i mindre biter og slenger det også oppå grøten.

Nå skal jeg prøve å roe nervene her, og få unna litt rydding her hjemme i leiligheten. Jeg synes det er så deilig å få ryddet og vasket her hjemme på torsdager, da er det ekstra godt med fredag og helg i morgen😍

Tenk litt ekstra på meg klokken 16.30 i dag da dere. Jeg tror på at gode tanker og positiv energi smitter, så kanskje det kan hjelpe meg litt i dag, på min aller første løpetime🙏🏻

 

Smiiil, Maren 

 

7 kommentarer
    1. Hei Maren 🙂 Føler meg egentlig litt teit når jeg spør, men skal kjøpe meg en del vekter og stativ til å bygge opp et hjemmegyn (idag har jeg “bare” en god tredemølle, vektvest, slynger og litt medisinballer), så lurte på om det i løpet av løpechallengen din blir gitt en rabattkode på hele Abilica sin hjemmeside eller om det kun vil være på tredemøller?

      Lykke til ikveld forresten, du fikser det lett 🙂

      1. Det kan være!! Jeg skal sende inn et litt ønske til den fine Abilica gjengen, og høre om de har planlagt noe mer snacks i form av rabatter til oss😍😍

    2. Sender deg lykke til vibes! 😀 You can do it! Tror du nailer det jeg! Du er jo sååå dyktig, fine deg! 😀 Klem! <3

    3. Hei!
      Hva synes du om at vannet i Kr.sand er så kloret? Det er hverken bra for hud, hår, og magen, immunforsvar etc :/

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg