Ny vlogg: De kommentarene som sårer mest

Jeg har vlogget meg gjennom denne helgen, og kastet meg over redigeringen slik at dere skulle få den så raskt som mulig. Jeg starter vloggen med å dele litt tanker om hvordan det føles når andre kommenterer kropp, utseende og ikke minst vekt. Det er overhode ikke fokuset gjennom hele videoen, det er masse deilig trening der til dere, mye mat, jeg tar dere med når jeg baker proteinrundstykker og masse masse mer.

 

Håper dere liker den❤️

 

Smiiil, Maren

 

33 kommentarer
    1. Kjære Maren. Det er jo derfor alle vi andre leser bloggen din, fordi du er en normal, sunn flott jente med så mye godt å formidle. Skjønner at sånne kommentarer går inn på deg, men drit i de. Får selv kommentarer stadig vekk som:..løper du? Det ser ikke sånn ut… Hvorfor er du ikke tynnere da? 🙈 Jeg er glad i å trene styrke og jeg liker å løpe (og spise mat). Life❤ Ps er man ute/inne og jogger/løper ja da ER man en løper i mine øyne. Stå på, heier på deg!

    2. Takk for at du deler, jeg syns det er skikkelig lavmål og fullstendig ufortjent med sånne kommentarer. Elsker løping selv, det gir meg så stor glede og et «friminutt» fra stress og mas i hverdagen. Digg med vlogg- gøy å følge deg. JEG HEIER PÅ DEG!
      Hadde jeg bodd i Kristiansand hadde jeg kommet på løpetime med deg for å få en dose EKTE løpeglede!

    3. For ei fantastisk, jordnær, motiverende dame du er! Gløm aldri at du er god nok som du er. Vi er en haug av damer som ser opp til deg og beundrer det du gjør daglig 😍 Du er et bra forbilde!

    4. Heia, syns du er inspirerende og et veldig bra forbildet for mange ^^ jeg digger å følge deg og hva du gjør og du er så utrolig fin og syns dt var frekt av dem som sa dette, for du er ikke stor eller noe. Du har fin trent kropp og du har inspirert meg mye, syns dt er døds gøy å følge med hva enn du gjør og får til❤️❤️

      Prøvde til og med den sykt gode maten du lagde med fajita den dagen og protein rundstykkene har falt i smak hos meg🥰

      Du er fin akkurat som du er og ja det er kjipt å få høre sånne kommentarer , og det er så sykt unødvendig, burde ikke vært lov!

      Håper du hadde en fin helg selv om den kommentaren ødelegger enn del, men det ser sånn ut på videoen og dt er bra! 👏🏻

      Fortsett med det du gjør for du gjør en kjempe jobb ❤️

    5. Leit å høre at du får sånne kommentarer. Skikkelig lavmål.Den personen er iallefall ikke representativ for oss som leser bloggen din. Du er inspirerende, nydelig, sunn og sprek. Og det er en glede å følge deg.

      1. Henger meg på her! Overhodet ikke representativ for oss andre!❤❤ Og forresten sjønner eg ingenting for eg syns du er slank, sunn og kjempefin jente!😊 Og snill, det er så fint å være det❤❤

    6. Har fulgt deg i mange år uten å legge igjen en kommentar, men nå var det på tide. Er i midten av 30-årene, og dermed kanskje litt eldre enn mange av dine følgere. Grunnen til at jeg følger akkurat deg er fordi du er et sunt og godt forbilde. Du formidler sunne og gode verdier, samtidig som du viser et balansert bilde av hvordan livet faktisk er, ganske ufiltrert. Takk for at du er du, og klarer å formidle en sunn, balansert og gjennomtenkt livsstil. Det er nok derfor vi følger deg! Det skader heller ikke at du stort sett alltid er positiv, formidler aktivitetsglede og helt enkelt er deg selv.

      1. Helt enig med kommentaren over her! Jeg er også i 30 årene og har tidligere slitt med mat. Når jeg av og til trekker mot et tynnere (og usunt) ideal og ønsker å kutte på maten, så ser jeg på deg og tenker at nei, det er jo sånn jeg vil være og se ut! Du ser råbra ut, slank men samtidig sterk og sunn, og jeg er så imponert over allsidigheten din når det gjelder trening og livsstil. Du motiverer og inspirerer hver dag, og det er grunnen til at jeg etter over ti år fortsetter å anbefale bloggen din videre! 😊

    7. Jeg blir helt sjokkert.. Forstår virkelig ikke hva folk får ut av å skrive sånne ting. Men det jeg vet er at man kan velge hva som skal ta oppmerksomhet i hverdagen. Så ikke la det få for stor plass, og ikke la det grave seg lengre inn enn nødvending. <3 Når du tenker på kommentaren, så bare snu fokuset til noe annet og distraher deg. Det er ingen vits i å bruke tid, energi eller krefter på å tenke på tull som det der. Jeg elsker bloggen din og youtube kanalen din, det er det eneste jeg følger med på. Det gir meg energi hver gang jeg ser på videoene du produserer, og for meg så gir vidoene dine meg utrolig mye.

      Håper du kan ha en skikkelig bra dag idag. Klem fra meg!

    8. Jeg håper du klarer å tenke at slike troll bare er misunnelige på deg og hva du får til.
      Tipper du løper fletta av de fleste!
      Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å holde en løpetime hvor du både løper OG snakker OG motiverer, det krever jo en ekstremt god kondisjon! 🙂
      Alle som løper, er løpere, uansett fart. 😉

      1. haha, vet du – det forstod ikke jeg heller før jeg en dag stod der på mølla og skulle holde min første time😂 men man får et ruche av endorfiner når man holder de timene, og et ekstra sett med krefter. det er et skikkelig energi-boost å løpe foran der, og man blir virkelig ikke sliten på samme måte når man leder klassen, som når man løper alene. 😄😄❤️❤️

        Så enig!! alle som løper, er løpere – uansett fart 💪🏼

    9. Kjære deg, Maren 💜
      Jeg er kanskje en av dine eldre følgere, har bikka 40. Og jeg skjønner godt at du ble satt ut, det tror jeg at jeg ville blitt.. Men, nå er jeg blitt eldre og tryggere på meg selv, så jeg vet at slike kommentarer kommer fordi man selv føler for å løfte seg opp (og da er den enda noen som ikke har skjønt at man gjør faktisk ikke det ved å rakke andre ned). Synes du er ei aldeles herlig jente med verdens mest smittende smil ☺️ Alltid like hyggelig å stikke innom deg for litt pepp og en dytt i riktig retning 🙏🏻 Fortsett slik 👍🏻

      1. Nå ble jeg helt varm i hjertet Siv, så god du er, og så utrolig fint at du tok deg tid til å skrive denne kommentaren❤️ Vit at det virkelig betyr mye for meg😊❤️ og 40 er da ingen alder, faktisk så er tyngden av lesere her mellom 25-55år, så du er midt i blinken du😍 takknemlig for å ha deg her!! god klem og takk for en nydelig kommentar

    10. Heier såå masse på deg. Du er så inspirerende, dyktig, flott, sprek og et stort forbilde. Jeg kan se at du legger mye innsats i jobben du gjør og du fortjener kun det beste. Du er en dyktig løpeinstruktør, ikke la deg påvirke av de negative kommentarene, for du er så absolutt perfekt som du er. Håper du får en super dag videre. Er din største fan og elsker å følge med på deg. <3<3<3 Stooor klem.

    11. Hei! Så trist at enkelte skal være så ondskapsfulle. Håper du klarer p heve deg over 💪🏼 Jeg syns det er herlig å følge motiverende jenter som ikke er størrelse 34 eller har DE markerte musklene. Jeg er selv M/38 og har faktisk kjent på dårlig samvittighet over å ikke være nok trent under svangerskap og nå kort tid etter fødsel – slik mange legger ut at de er i some. Jeg vil være sprek for å kunne følge barna mine, men ikke snakk om at noen får ta smågodtet fra meg 😂😊

      1. Neineinei, det er bare trist å lese, tenk at det har blitt sånn😭 man skal jo bare få lov å ha fullt fokus på å være gravid og på den lille babyen etter fødsel, og aldeles ikke på vekt, utseende og hvor trent man er. huff!! blir så lei meg av å lese det. Det er så sant som du sier, du har lyst å være sprek for å kunne løpe, leke og følge barna dine❤️❤️ Den galskapen rundt fokus på kropp må ta slutt, jeg blir helt matt!!! Det finnes så utrolig mye mer som er så vanvittig mye viktigere enn om man er en størrelse 34 eller 40.

    12. Kjære Maren,
      Måtte bare legge igjen en kommentar til denne videoen. Tusen takk som deler at kommentarene du nevner sårer. Hvem som helst ville blitt lei seg og skuffet over den type tilbakemelding, men takk for at du står i det. Jeg kan bare ikke tro at folk får seg til å skrive slik, og håper virkelig at de ikke mener at treningsbransjen skal være forbeholdt sixpack og lav fettprosent. Hva med helse? Stabil menstruasjonssyklus, unngå overbelastning, oppnå balanse i treningen, og generelt prioritere valg og matvaner som tillater et avslappet og uanstrengt liv? Dette innebærer ofte feks lunsj i kantinen på jobb, uplanlagt vaffelsøndag hos venner, middag med kollegaer og noen glass min med kjæresten til helgekosen….og da er det for de fleste av oss helt urealistisk å kreve at kroppen skal se ut som en typisk fitnessutøver. Det er bare ikke mulig, og altfor mange har prøvd og tatt skade av det. Verden trenger sårt treningsbloggere som deg; som gledelig og stolt promoterer sunnhet, aktivitet, livsgnist og hverdag. Du er så FLOTT, og kroppen din har aldri vært bedre- nettopp fordi den åpenbart tilhører et menneske som etterlever et helsefokus, tilstedeværelse i eget liv, og samtidig får inn masse treningsglede og bevegelse. Jeg beundrer deg, og det mennesket du fremstår som i sosiale medier; din energi positivitet og utstråling kan bare ikke unngå å smitte over tastaturet. Som helt normal kvinne i alminnelig jobb, og med et ønske om sånn passe helsefokus i min hverdag, trenger jeg deg. Jeg vil la meg inspirere av noen med en filosofi jeg kan etterleve. Jeg vil trene, spise sunt og være snill med kroppen min, men uten å gi avkall på feks restaurantbesøk, viktige kundemiddager og vinkvelder med venninner. Og da trenger jeg tidvis en påminnelse på at kroppen ikke kan være en size zero lenger- og at det er fint. Når jeg leser bloggen din minnes jeg på hvorfor jeg har erstattet rigide trenings- og kostholdsvaner, og hvorfor jeg har det så mye bedre nå. Vi er så mange der ute som drar fordeler av at det vises frem alternative idealer enn «fitnessbloggere» og tradisjonelle modellkropper. Vi trenger flere som akkurat deg! Forbilder i ordets rette forstand. Forbilder som ikke kalkulerer kalorier og næringsstoffer, men som samtidig vil være sterk og sprek; forbilder som spiser bra mat for kroppens skyld, men fremdeles kan nyte vin og sørlandschips på stranda. Forbilder som prioriterer et sunt forhold til mat og trening og lar livets gleder komme først. Jeg lar meg inspirere av hvordan ditt fokus på en frisk kropp og et friskt sinn gir resultater…og med resultater mener jeg ikke tynn kropp og synlige muskler; jeg mener en skikkelig glad dame som lever det som synes å være et skikkelig fint liv (på gymmen, på kjøkkenet og utenfor) <3

      1. Kjære skjønne NYDELGE du❤️ Dette ble nesten for mye for meg i dag, for en ubeskrivelig fin kommentar. Tusen tusen takk for hvert eneste ord i denne kommentaren😭 Jeg skal faktisk lagre den, og ta den frem når neste troll lurer seg inn på mine sosiale medier. Dette hjalp så uendelig mye, og jeg har lest kommentaren din igjen og igjen. Tusen takk, jeg er skikkelig heldig som har lesere som deg❤️ Sender deg en god klem! Du skal vite at denne kommentaren virkelig gjorde inntrykk på meg🙏🏻

    13. Synes du ser deilig ut! Og du er absolutt ingenting galt med kroppen din! Heldig kjæreste du har:) Hilsen kjekk gutt 29

    14. Herlighet, alt hva folk skal lire ut av seg. Tenk om alle bare kunne vært snille og greie, og heller spredt gode ord, og dersom de mener noe negativt kan de holde det for seg selv.
      Jeg synes du er fantastisk inspirerende, ekte og aldeles nydelig. Jeg titter innom bloggen din daglig, og blir like glad hver gang. Og de beina dine kunne jeg gjort mye for å få; makan til trente og fine bein altså 🙌🏻
      Håper du klarer å prelle av deg di stygge kommentarene, og tenk heller på alle vi som digger deg ❤️

    15. Nå måtte jeg bare legge igjen en kommentar her. Har fulgt deg en god stund og digger bloggen din alt du deler på sosiale medier:-) Og jeg er enig i alt Elise over her sier! Vi trenger virkelig personer som deg, som kan dele alt fra treningstips og sunne matoppskrifter til bilder av godteriskåla og brus:-) og som innrømmer at kroppen kan føles blytung noen ganger så man ikke orker trening, og at det er helt greit. At alle former for aktivitet er innafor, man må ikke på død og liv slite seg ut for at det skal telle som trening. En gåtur er også godt nok:-) Synes det er kjempekoselig at du deler helt hverdagslige ting som hva du spiser til middag, hva du gjør på kveldene og i helgene med kjæreste (og bonusbarn), hva slags klær du handler osv. Du er en stor inspirasjon på alle områder:-) Og du skal være stolt av kroppen din, den er rå! Du ser utrolig bra ut og du er helt nydelig:-)

    16. Hei Maren,

      Jeg kommentarer aldri men nå var det på tide. Sånne kommentarer gjør at jeg blir lei meg både på dine vegne, mine egne vegne og for jenter generelt. Én ting er at det er frekt og slemt, og at man uansett ikke skal si sånn til andre mennesker. Det finnes en egen plass i helvete for de som sier ting til andre bare for å være slemme. Men det andre er jo at DET OVERHODET IKKE STEMMER! Du er på ingen måte en « stor» person, men en nydelig, sprek og slank jente. Vi er ganske like i kroppen, og jeg anser meg overhodet ikke som «stor». Men når det kommer sånne kommentarer så er det jo et angrep på meg også da, og alle andre sunne spreke jenter. Jeg er så drittlei av alle profiler med 0 i fettprosent og at det liksom skal være sånn man ser ut når man er godt trent. Alle kropper er jo ulike, og for mange er det ikke naturlig å være såpass tynne. Jeg har selv vært der og det har tuklet med kroppen min på måter det tar lang tid å gjenopprette (f.eks er det mye vanskeligere for meg å bli gravid fordi den naturlige syklusen ble ødelagt). Og jeg har ikke vært syk en gang, bare spist for lite i forhold til det kroppen trengte fordi jeg ville se ut på en måte som ikke er naturlig for min kropp. Når man nå står her og noen av de viktigste funksjonene til kroppen er ute av balanse, så virker det hele så utrolig uviktig og idiotisk. Jeg har sluttet å følge de aller fleste treningsprofiler, men fortsatt å følge deg fordi du er en som ser fantastisk ut og er godt trent- men ikke virker å streber etter en kropp som er unaturlig tynn (når jeg sier unaturlig tynn så mener jeg unaturlig i forhold til hva som er naturlig for din kropp- alle kropper er selvsagt forskjellige og for noen er det naturlig å være veldig tynn). Du er som nevnt på ingen måte stor- men ser ut som en slank og trent jente som har funnet formen som passer for deg. Det er mitt store mål, og det er derfor jeg følger deg. Jeg vil ikke være stor, men jeg vil heller ikke være tynnere enn det kroppen min er laget for. Derfor er du det perfekte forbildet for meg, som jeg kan identifisere meg med og la meg inspirere av. Please- fortsett å være deg selv, det et mange av oss som trenger sånne som deg <3

    17. Kjøre fine, søte, vakre og sterke Maren!

      Du er fantastisk både det du fronter til folket og hvordan du ser ut (ikke at det er så viktig synes nå jeg, men du er flott og har en flott kropp😅✌️) Men jeg synes budskapet ditt via bloggen, ig og vlogg viser at du har gode, sunne og bra verdier! Derfor er du en av mine favoritter og det har du vært i alle år, fordi jeg føler at du som person har stått for det samme hele veien og det liker jeg!!! Heia maten! F**K hatere❤️❤️

      Line😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg