Når livet føles som en berg og dalbane

Er det bare meg som er ordentlig klar for helg? Denne uken her har vært som en solid berg og dalbane med lille Leo som nå er operert, en hel haug av gruppetimer ( og flere skal det bli, med både dobbel vikartime + helgerullering), nære relasjoner innlagt på sykehus, og flere opp og nedturer med jobbrelaterte ting. Jeg har sjeldent hatt så behov for en liten time-out. Så i dag lager jeg meg min egen timeout, med hjemmekontor og en tur til frisøren. Det er få steder jeg slapper så godt av som i stolen hos skjønne Linn Cathrine på Huset i markens❤️

Jeg la ut en liten story på sosiale medier i går, hvor jeg delte at Leo skulle opereres og at jeg var så bekymret at de nesten ikke var til å holde ut. Jeg er helt overveldet over responsen fra dere, herligfred så mye omsorg og godhet. Tusen tusen takk, dere er så fine!! Lille tassen min er nå operert, og operasjonen var vellykket. Han er ordentlig herjet med, og trenger tid på å komme seg. Veneflon i poten, smerteplaster på kroppen og ganske så medtatt. Nå han det heldigvis bare gå oppover🙏🏻

Jeg orker ikke at dette skal bli et syte-innlegg, det hjelper ingen å drive å klage over livets små utfordringer. Mange vil også rynke på nesten av at det går ann å ta så på vei for en hund, og det kan jeg faktisk forstå. Jeg forventer ikke at folk som ikke er hunde-mennesker, eller har egne kjæledyr vil forstå hvor mye dyrene kan bety❤️ Jeg ser på Leo som et fullverdig familiemedlem, og når han har det vondt – har jeg det vondt. Nå er forhåpentligvis det verste over, og vi ser fremover❤️

Hvordan er det med dere om dagen? Hvis du er med på løpe-challenge, hvordan går det med løpingen? Og dere andre, er det noe trening på deg om dagen, hvis det, hva trener du? Del veldig gjerne litt om hvordan du har det, og hva du driver med om dagen. Jeg koser meg så med å høre fra dere, og bli litt mer kjent med dere😊😊

 

Smiiiil, Maren

14 kommentarer
    1. Hei du 😊

      Skjønner så godt hvordan du har det med tanke på hunden din. Jeg måtte avlive katten jeg hadde hatt i nesten 10 år like før jul. Det svir fortsatt veldig i hjertet og hadde det vært håp for at han hadde kommet seg igjen, ja da hadde jeg pantsatt huset for å gjøre alt for ham. Det verste er at jeg egentlig ikke er så glad i katter, men han var noe for seg selv ❤

      Skal ta økt 2 i uka her om noen timer, blir 4×4 i dag. Digger challengen! Og at du skriver at det er opp til oss selv om alt gjennomføres eller ei, samt hastigheten. Jeg har trent mye tidligere, men etter å ha strevd med MS noen år, er jeg nok formmessig som en nybegynner.

      Uansett, digger øktene dine! Klem til deg og god bedring til hunden.

      1. Ååå kjære deg, så vondt å høre!! Forstår den smerten så godt, det er brutalt å miste kjæledyret sitt ❤️❤️❤️❤️ Tusen takk for fine ord, en nydelig kommentar og takk god gd bedring ønsker til Leo ❤️

    2. Det tar på med sånne ekstraordinäre ting altså! Fält når kjäledyr har det vondt! Hele livet mitt er og har värt en berg og dalbane hver dag i 6 år pga kronisk sykdom! ALT står på vent… Fryktelig vanskelig! Det handler om å se de små gode ting i alt for å fortsette å leve… Klem! <3

    3. Vi har alle våre oppturer og nedturer i blant, du er ikke alene om det, skjønner godt at du trenger å få ut litt frustrasjon 💕 Selv har jeg akkurat fått beskjed om at jeg mister jobben så har måttet si opp abonnementet mitt på treningssenter:( Så skal prøve ut de øktene du har lagt ut på hjemmetrening 🙂

      1. Først og fremst – så god du er som ser løsning i stede for å tenke at det er kjipt at du må si opp, så tenker du at okei da har jeg muligheten til hjemmetrening. Det løser seg alltid❤️❤️

    4. Huff! Høres ut som at du ikke har hatt den beste starten på uka 😔 Håper ting snur nå, og at ting bare kan bli bedre ❤️ Det er ufattelig vondt når de søte små ikke har det bra!

      For å svare på spørsmålene dine: Her er alt som vanlig, men jeg storkoser meg med løpechallengen. De første øktene var ganske tunge fordi jeg var så forkjølet, men nå har ting endelig løsnet og jeg føler meg 100 kg lettere. Det er så utrolig deilig å vite på starten av uken hvilke økter jeg skal igjennom, og nøyaktig hva jeg skal gjøre. Luksus at jeg ikke trenger å lete frem økter selv. Utenom challengen så trener jeg endel gruppetimer som bodypump, bodystep og bodyattack. Blir mye trening innendørs på denne årstiden, så jeg lengter vanvittig mye til sommeren og varmere vær 😍

      1. Nå kan det bare bli bedre, og det er godt å tenke på❤️ I dag er Leo bittelitt bedre enn i går, heldigvis. ting er på vei i riktig retning.
        Så sprek og god du er!! Heia deg, og tusen takk for at du liker løpechallengen💪🏼😄❤️

    5. Kjære Maren. Sender deg masse gode tanker.
      Hverdagen er i gang for fullt med jobb og mammalivet. Har kommet inn i en veldig god rutine og trener 4-6 ganger i uka nå.
      Det går mest i bakke-/trappeintervaller, HIIT trening og litt styrke.
      Klem fra meg

      1. jøss så bra 😄😄 4-6 ganger pr uke er jo helt rått!! io tillegg er du mamma og har full jobb. Det er virkelig imponerende💪🏼❤️
        god klem tilbake

    6. Hei 🙂

      Hva springer du på 4*4 med 1% stigning? Synes det er interessant å vite <3

      Stor klem fra Maren

      1. Igjen og igjen og ingen: jeg ønsker ikke å gå ut med mitt tempo. som tidligere svar: Jeg har bestemt meg for å ikke snakke om tempo, så jeg vil ikke gå ut med hvor for jeg løper dem. Jeg vil ikke legge en føring på hvor fort det er “normalt” å løpe dem. Vi er alle ulike, og har våre egne preferanser på hva som er raskt tempo for oss. 4×4 kan man snakke masse om, det er ufattelig mange meninger om akkurat denne intervalltypen. det er veldig enkelt å ta et kjøpt google søk og finne enormt mye informasjon. Da kan du helt sikkert også finne litt ut om hvor fort folk løper dem. Jeg løper dem slik at jeg øker gradvis og løper min raskeste intervall som det siste intervallet. progressiv økning der altså, da er jeg hele intervallet i sone 5. Lykke til med løpingen ❤️❤️❤️

    7. Jeg elsker løpechallengen. ENDELIG kan jeg løpe som jeg vil igjen nesten 100% etter en langvarig skade, og det føles magisk. Jeg er så med, og prøver å få til begge øktene dine, men jeg liker å løpe intervaller også med instruktør på sats, men heldigvis har de kjørt mange like økter som deg så det er perfekt.
      Løper intervaller 2 ganger, og mandager er fast løpsdag ute. Fikk piggsko og hodelykt til jul, så det er en kosetur på kvelden. Passer på å ikke tro at jeg er Henrik ingebrigsten da! 🙂

      Håper det går bra med hunden nå. Skjønner hvordan du har det. Det er jo familien, og vi er jo alt for de små 4beinte!
      Kos deg. Takk for at du er så kul og flink.

      Klem

      1. Takk for en nydelig kommentar og så fine ord ❤️ du er også kul og flink 😄😄😄 spesielt kul er du som løper med piggsko og hodelykt!! Ja så bra, typiske varianter av 4 minutter, 45/15 og pyramider og 1 minutter er intervaller som mange som driver med løp liker, og benytter seg av, så det er helt supert at du har fått gjort noen av dem på timer😄😄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg