Når alt du vil er å være alene

Jeg har tatt en pause fra super-sosiale Maren, og alt jeg vil er å være alene. Det er en litt ny følelse for meg. Jeg er vanligvis en person som får energi av å være sammen med andre mennesker, men den siste tiden har jeg kjent på et enormt behov for å være alene. Jeg koser meg så hjemme alene på kveldene, sammen med Leo, en serie på tv, macen i fanget, litt jobb og noe god mat eller snacks. Jeg jobber, pusler med redigeringer, forbereder diverse ting, scroller på Instagram, koser med Leo og bare nyter alene tid.

Jeg føler meg litt kjip som kveld etter kveld takker nei til å være med på ting, og unngår å treffe folk, men jeg har rett og slett bare lyst å være alene. Jeg har det helt fint, og ingenting er galt. Det er kanskje naturlig etter en periode med mye folk rundt meg på treningsreise, og hele pakka. Jeg skal fortsette å nyte alenekveldene mine jeg, så kommer nok den uber-sosiale versjonen av meg snikende frem igjen snart🧡

Nå er klokka straks 22, Leo og meg har gått kveldsturen og vi er straks på vei i seng. Eller det vil si, Leo skal sove i buret sitt, og jeg i sengen. Han sov faktisk i sengen min når han var valp, men den tid er over. Selv om i disse skumle tider med mystisk hundesykdom, så har jeg mest lyst å ta han opp i senga mi, holde rundt han, og beskytte han fra den store skumle verden.

Hvorfor finner ingen ut hva dette er? Hvorfor er det ikke mer informasjon? Jeg går rundt med en liten klump i magen konstant, og kjenner at jeg virkelig trenger at noen betrygger meg med at faren er over snart🧡 Hva tenker dere andre som har hund? Er dere bekymret?

Nå skal jeg plukke med meg den lille godsaken av en hundegutt, og kose litt ekstra på han før natta. Håper dere har det fint alle sammen, og at uken har behandlet dere fint så langt. God klem til hver og en av dere🧡

 

Smiiiil, Maren 

 

4 kommentarer
    1. Hei!
      Vil først si at jeg har lest bloggen din i mange år, men kan ikke huske at jeg har kommentert før. Du gjør en super jobb, og er et veldig godt forbilde! 🙂
      Det jeg lurte på er, kunne du laget et innlegg med tips til oss som er nybegynnere på treningssenter? Jeg har meldt meg inn på et senter, men føler meg helt lost når jeg går inn dørene. Blir også så usikker av å ikke vite om jeg gjør ting riktig.. Hvor starter man? Har du tips?

    2. Hei, og takk for en hyggelig blogg 🙂
      Jeg har hund men er ikke veldig bekymret. Tar egentlig ikke noen spesielle forhåndsregler akkurat nå. Vi går tur som vi pleier og forer som vanlig. Følger med på Anicura norge og veterinærinstituttet sine sider, de hauser ikke opp situasjonen slik som media kan gjøre. Mitt hjerte gråter selvsagt for de som har mistet sine hunder og de som har syke hunder.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg