Min faste frokost

God morgen❤️ Her i sør har snøkaoset tatt seg opp igjen, og min planlagte joggetur utendørs ble byttet ut med en ekstra kaffe og God morgen Norge i sofakroken. Hva da viljestyrke? Hehe!

Jeg skal få trent, men det blir nok en god gåtur med masse klær ute i friskluft, også får løpingen utsettes til en dag hvor det faktisk går an å se veien foran seg. Nå snør, sludder og regner det om hverandre her, så akkurat i dag blir det trening innendørs i stede! Jeg burde i grunn kjøpe meg joggesko med pigger, har noen noe erfaring med det? Tips til merke? All hjelp mottas med stor takk❤️

I dag tenkte jeg dele frokosten min med dere. Dette er det jeg spiser 6 av 7 dager i uken. Meieriprodukter (skyr, cottage cheese, Kesam og/eller yoplait yoghurt) bringebær ( frosne, som jeg varmer) eple, sharon frukt og valnøtter.

Hvilken frukt jeg bruker varierer litt ut fra hva jeg har i kjøleskapet. Bærene er alltid bringebær eller blåbær, helst frosne, da det er MYE billigere! Jeg topper alltid med granola/nøtter og kanel. Mmmm❤️

I dag har jeg litt hjemmekontor på planen, en treningsøkt, en hyggelig jobb-lunsj og ellers bare nyte fredagskvelden med god mat og hyggelig selskap. I morgen skal jeg ut med jentene, og det blir så gøy! Jeg kan ikke huske sist jeg var ute, så det gleder jeg meg skikkelig til!

Har du noen hyggelige helgeplaner?

 

Smiiil, Maren  

 

10 kommentarer
    1. Ikke helt ukjent, dessverre, at den planlagte morgenøkta plutselig blei med planen. Det hender jo at man klarer å ta seg i nakken seinere på dagen, men hvis ikke, så er tross alt all aktivitet bedre enn ingen – f.eks gåtur.???? Når det gjelder piggsko har jeg aldri hatt det selv, men pigga sko – altså at det settes pigger inn i sålen på vanlige løpesko. Jeg synes det funker veldig bra, for da kan man bruke den skomodellen man selv liker, og du kan bestemme plassering av piggene litt etter hva slags steg du har. Det kan være lurt å ta et skopar som ikke er helt nye – det er litt «råflott», siden dempinga blir litt mindre viktig i denne sammenhengen. Her i byen pigger de sko ihvertfall på Løplabbet, det koster ikke mange hundrelappene.

      1. Ja helt enig med deg❤️
        Nei men for et tips!!! Herligfred – TUSEN TAKK! Det er jo faktisk helt genialt❤️ Nei nå ble jeg glad, dette visste jeg ikke! Pigging av egne sko blir det uten tvil.

        1. Ja, så bra!???????? Håper og tror du også blir fornøyd med å pigge skoa!????
          Forresten, i kommentaren over så skulle det ikke være ørten utropstegn etter gåtur, men en smiley – virka jo nesten aggressiv som det står nå, men det var jeg altså ikke, hehe.???? Og hvis det igjen blir hundre utropstegn eller andre tegn her, så var det altså et forsøk på emojis.????Ønsker deg ellers en super helg, Maren!????

    2. Jeg bruker løpesko fra Asics med pigger når det er mye snø og glatt is. Fordelen med dem er at de er varm og du blir ikke våt på beina som med vanlig løpesko i snø. Det er tyngre å løpe med pigger det er ulempen. Du kan løpe trygt der det er glatt. Det er bedre å bruke pigger enn å falle å slå seg noe jeg gjorde på onsdag med vanlig løpesko på snø og is 😉

    3. Det går også an å kjøpe løpebrodder, tror jeg betalte rundt 200kr på XXL. Nå skal det sies at jeg løper på forfot og det var mest pigger foran på brodden, så vet ikke helt hvor bra det funker om du lander på hælen først. Men jeg var virkelig positivt overrasket, merket ikke piggene i det hele tatt (hadde dog litt robuste sko, ikke de aller letteste uten demping) og satt veldig godt på både snø og is gjennom hele juleferien hjemme, selv når jeg økte farten og løp intervaller. Ikke var det noe problem at broddene falt av etc heller. Men har hørt mye bra om å pigge skoene som foreslått over også, så det er jo litt avhengig av hvor ofte du løper etc hva som blir beste valg for deg 🙂 !

    4. Mmmm. Denne gode skåla skal jeg lage meg til lunsj i morgen. Jeg bare MÅ ha havregrøten min til frokost, haha 😀 Ønsker deg en super uke, Maren. Du er så god 🙂 Elsker bloggen din. Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg