Middagstips: Fiskekakeburger

God morgen venner. En ny mandag, og en ny uke står for tur. En ny uke med unntakstilstand, uvisshet, hjemmekontor, hjemmeskole og en hverdag vi enda ikke helt har blitt vant til. Vi må gjøre det beste ut av det, og mat må vi ha uansett. Mange etterlyst mer middagsmat her på bloggen, så her kommer en av mine favoritter når jeg har lyst på Nore næringsrikt, sunt, godt og enkelt. Fiskeburger laget med 80% fiskekaker og hjemmelagde “burgerbrød”.

Noen vil kjenne burgerbrødene igjen som min velkjente este rundstykke-oppskrift, men her ser dere at den oppskriften så absolutt kan fungere som burgerbrød. Disse burgerbrødene er smekkfulle av fiber, proteiner og gode karbohydrater som kroppen trenger.

Fiskekakene er 80% fiskekaker kjøpt på vanlig matbutikk, velg den typen du selv liker best. I tillegg har jeg salatblad, agurk, tomat og ketchup.

Burgerbrødene lager du slik:

Du trenger:

  • Ca 3-4 dl havregryn (bland gjerne med litt speltmel, eller annen meltype hvis du har)
  • 3 ss cottage cheese
  • 1 ts bakepulver 
  • 1/2-1 ts salt 
  • 2 egg

Bland alle ingrediensene sammen i en bolle. Lag små rundstykker med hendene, og plasser dem på et stekebrett. Inn i ovnen på ca 200 grader i 10-12 minutter. Avkjøl på rist. Når de er avkjølt, skjær i to og bruk som burgerbrød.

Håper du får en så fin mandag du bare kan❤️ Jeg skal bruke dagen på å klippe enda en treningsvideo til dere- Nå er det så mye gøy på gang til den nye YouTube-kanalen og det er så stas. Du kan abonnere på kanalen min HER, så får du med deg alt som skjer.

 

Smiiil, Maren 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg