Man blir aldri utlært

Reklame | Inspartum

Det er ingen tvil om at jeg ELSKER å trene andre, spre treningsglede, motivere og engasjere i gruppetreningssalen. Jeg storkoser meg med timene mine, men samtidig kjenner jeg på at jeg alltid kan bli bedre, og utvikle meg som trener. Da jeg hørte om Inspartum Akademi første gang festet navnet seg hos meg. Dette er jo spot on det jeg ønsker meg, og akkurat det jeg trenger. Jeg kjenner også til Eva Katrine som er grunnleggerne av hele utdannelsen, og den dama oser av kvalitet i absolutt alt hun gjør. Hun er en bauta innen gruppetrening, og har skikkelig tyngde i bransjen. Jeg synes det er ordentlig stas at jeg skal få lov å lære av de beste✨

Gjennom inspartum instruktørutdanning får du en fullverdig grunnutdanning innen gruppetrening. Du får den kunnskapen som er nødvendig for å kunne designe og lede gruppetimer i sal og på sykkel. Inspartum akademi sitt mål er å gi deg som student en helhetlig forståelse av faget gruppetrening, og har hovedfokus på å knytte teori og praksis sammen, på en lærerik og inspirerende måte. Gruppetrening er faktisk et fag, og jeg gleder meg så til å lære mer, og videreutvikle meg som instruktør.

På nettsidene til Inspartum står dette, og jeg kunne ikke vært mer enig:

For å få medlemmene på et treningssenter til å komme jevnlig tilbake, og trives med gruppetrening, er det avgjørende at instruktørene leverer kvalitetssikker og motiverende trening. Trening som øker treningslyst og bevegelsesglede hos den enkelte deltaker. Grunnleggende kunnskap om både treningslære, motivasjon/coaching, musikk- og instruksjonsteori, øvelser og design av egne timer, er derfor svært viktig for at gruppetreningsinstruktører skal lykkes✨

Jeg skal ta grunnutdanningen først nå 13-15 mars, som er en base for alle videre påbygg av utdannelser. Planen miner grunnkurs først nå i mars, også vil jeg bygge på med Inspartum Styrke etterpå.

Disse hovedtemaene vil bli gjennomgått på grunnkurset:

•       Instruktørrolle
•       Kommunikasjon
•       Motivasjon og coaching
•       Treningslære
•       Anatomi og fysiologi
•       Musikkteori
•       Intensitetsstyring og belastning
•       Skadeforebygging
•       Sikker trening
•       Tøying og bevegelighet

Fy søren så gøy! Jeg er nok litt vel nerdete når det kommer til slike ting, men det kribler virkelig i hele meg når jeg leser disse temaene. Så utrolig gøy! Jeg teller ned dagene til helgen🧡

Det hadde vært ordentlig gøy å gjøre dette sammen med flere, så går du rundt med en instruktør-drøm i magen, synes jeg du skal kaste deg med. Enten om du er instruktør fra før, og ønsker å bli bedre og videreutvikle deg, slik som jeg ønsker. Ellers om du er helt ny og har lyst å lære, så er dette utdannelsen for deg.

Klikke deg inn på INSPARTUM AKADEMI sine nettsider HER for å se alt de tilbyr av utdannelser, datoer og priser. Tenk så gøy om jeg kan ta utdannelsen samtidig med noen av dere✨

 

Smiiiil, Maren

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg