Lunsjen som reddet dagen

I dag har jeg sittet med bilag og regnskap i hele dag. Det er nemlig slik at når jeg driver eget firma, så er de ganske mye å holde styr på. Heldigvis har jeg verdens beste Geir, min regnskapsfører, som holder orden på alt. Jeg har også en pappa som tidlig lærte meg at er det én du absolutt aldri tuller med, så er det banken! Jeg er glad for at mine foreldre har vært tydelige, og litt strenge der. Jeg tror det har spart meg for en god del surr på min reise som selvstendig næringsdrivende.

I dag har vi altså sortert, strukturert, og organisert absolutt alle utlegg og bilag for 2018, og det er virkelig til å bli helt svett av. Jeg trives veldig godt i jobben min, men det er virkelig ikke bare bare å drive for seg selv alltid. Det er så mye å passe på, og inntekten kan være svært variabel. Noen måneder er knall gode, mens andre er mer stille. Jeg elsker friheten jeg har, men av og til høres det litt godt ut med en fast, trygg jobb, med en stabil inntekt.

En solid innsats med regnskap måtte feires med en ekstra god lunsj. Kontoret til Geir ligger like ved siden av Frøken Larsen, og der koste vi oss med tidenes salat-fest. Har du sett to så digge, store og fristende salater? Mmmmm.

Jeg hadde Cæsar salat, og Geir hadde en skalldyr-salat. Så utrolig godt, sunt, smakfullt og rikelig med mat. Jeg er alltid redd for å ikke bli mett når man bestiller salat, men det var ingen fare her. Med rause biter kylling, store salatblader, krutonger, bacon, parmesan og grovt godt brød, ble jeg ordentlig god og mett🧡 Geir var strålende fornøyd han også – neste gang skal jeg bestille hans salat, for den så helt nydelig ut.

Et lite tips: Be om dressing ved siden av, da kan du selv bestemme mengdene, i stede for at det er gjort på forhånd. Standard er at dressingen er på, så husk å be om det, hvis du ønsker det.

Vi koste oss med mat, cola zero og kaffe. Skravla gikk i ett, om alt annet enn regnskap. Denne lunsjen reddet hele dagen min. Jeg blir helt gåen i hode av tall og økonomi-prat, så det var helt nydelig å koble helt av med en nydelig lunsj på Frøken Larsen.

Det er så koselig med Geir, og det er så hyggelig å kunne ta en lunsj sammen og prate litt annet enn jobb. I dag gikk vi i dypet på både Orderud og Baneheia-saken, sørlendinger og vår litt lukkede, og kanskje litt lite inkluderende væremåte, livet og kjærligheten, litt trening og mat, og ellers alt mulig mellom himmel og jord. En helt utrolig koselig lunsj, med en av de snilleste og herligste jeg vet om. Geir du er helt topp – tusen takk for i dag🧡

 

Smiiil, Maren 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg