Løp med Maren #9

Da var det søndag igjen, og klart for en ny runde med #løpmedmaren. Nå er vi i niende uke med intervaller, så trenger du litt inspirasjon til løpeøkter er det bare å google: Løp med Maren så kommer alle ukene opp på rekke og rad. Masse herlige intervaller til dere💦💪🏼😅

I dag er det tid for harde spurt-intervaller i motbakke. En heftig økt, men også vanvittig effektiv. Finn en bratt bakke, som er såpass lang at du kan spurte i 20 sekunder uten å komme helt til topps.

Løp med maren #9 ser slik ut: 

  • Varm godt opp i 10-15 minutter. Rolig jogg, stigningsløp, lett tøying.
  • 20 sek full spurt i motbakke
  • 40 sek aktiv pause
  • x 10
  • 2 minutter pause 
  • 20 sek full spurt i motbakke
  • 40 sek aktiv hvile
  • x 10
  • 2 minutter pause 
  • 20 sek full spurt i motbakke 
  • 40 sek pause
  • x 10
  • Nedtrapping i ca 10 minutter. Rolig jogg, gange og lett tøying.

Økten vil da se slik ut: (20sek/40pause x 10) x 3

Som du ser er pausen lengre enn draget, og det er fordi du virkelig skal gi bånn gass i bakken, og dermed trenger litt mer tid på å hente deg inn igjen. Snu i pausen og jogg rolig eller gå nedover bakken i pausen.

Denne økten er en skikkelig råtass, og jeg håper dere vil like den! Denne økten er laget med tanke på å kjøre den utendørs, kjører du den på mølle, så ville jeg lagt meg på 8-10% motbakke. Her snakker vi altså bratt motbakke.

Lykke til sprekinger💦💪🏼

 

Smiiiil, Maren 

 

6 kommentarer
    1. Denne her gjorde jeg faktisk forrige mandag😄 Fantastisk økt, noe slitsom underveis, men ved å ta en bolk av gangen kom man seg jaggu gjennom💪🏻 Ha en strålende søndag, Maren💛

    2. Lurer på hvor mye/hvor lenge/hvor langt du løper per uke? 🙂
      Selv løper jeg omtrent hver dag. Elsker løping, og kan liksom aldri få nok. Løper for det meste på mølle, da jeg bor midt i sentrum og hater å løpe på asfalt (får vondt i kroppen). Dessverre er det lite områder med annet løpeunderlag utendørs her. Til sammen blir det ca. 60-70 km per uke, eller 7-8 timer. Får ofte høre fra andre at jeg løper for mye, men jeg ønsker å fortsette med dette siden dette er hobbyen min og noe jeg ikke kan få nok av.

    3. Hvordan ser treningsuken din ut nå for tiden? Føler alle tar helt av for tiden. Hjelper litt på humøret at det finnes flere som ikke har topp motivasjon med styrketrening 🙈

    4. Denne skal testes en av de nærmeste dagene 👏🏽 Forresten: Gratulerer så mye med dagen 😍🎉 Håper den blir så fin som den bare kan i en tid som denne ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg