Løp med Maren #6

Reklame | Annonselenker

Corona eller ei, den faste spalten #løpmedmaren skal dere selvfølgelig få❤️ Denne økten kalles “gone in 60 seconds” og jeg ramlet over den for lenge siden på en amerikansk løpe-konto. Jeg syes den er så kul. Den kan like fint gjøres ute som inne på en mølle.

GONE IN 60 SECONDS:

10 minutter oppvarming, med rolig jogg. Øk tempoet et par drag mot slutten av oppvarmingen. Så over til selve økten:

60sek løp / 60 sek pause x 4

60 sek løp / 45 sek pause x 4

60 sek løp / 30 sek pause x 4

60 sek løp / 15 sek pause x 4

Målet er at du skal holde tempo oppe på samme hastighet som første runde, selv når pausen din blir kortere.

5-10 minutter nedtrapping, hvor du gradvis senker både tempo og puls. Kjør gjerne en lett uttøying.

Genser – HER / Tights – Lululemon / Sko – HER

Løper du utendørs så anbefaler jeg å laste ned en app som piper når du skal starte, og når du skal stoppe. Jeg bruker selv en app som heter WOD-app (smart WOD timer) og den er helt super. Den går over musikken min, slik at jeg har full kontroll. Jeg velger rubrikken det står tabata også legger jeg inn mine egne tall.

For denne økten ville jeg lagt inn følgende på runde 1: antall drag: 4, arbeidsperiode: 60 sekunder, pause 60 sekunder. På runde 2 legger jeg inn antall drag: 4, arbeidsperiode: 60 sekunder og pausen på 45 sekunder osv. Dette er helt selvsagt og veldig enkelt når du ser det i appen. Appen er gratis!

Håper dere tester økten! Del gjerne med meg hvis du tester, og fortell meg hva du synes.  Lykke til sprekinger❤️

 

Smiiil, Maren 

 

4 kommentarer
    1. Hei. Hva slags hastighet burde man løpe på? Bør det også være samme hastighet hele tiden? Eller øke ? 🙂 gleder meg til å teste ut økten:)

      1. Jeg blir imponert hvis du øker tempo, når pausene blir kortere, men for all del, klarer du det så kjør på. Som jeg skriver i innlegget, så er målet å ikke justere ned på tempo, selv om pausene blir kortere 🧡🧡 hastigheten vil jeg ikke bestemme for deg, der må du kjenne hva som er rett for deg💪🏼

    2. Tok økten i dag, kjempe gøy🏃‍♀️🤗 Tiden løp avgårde. Klarte et par ekstra runder, så neste gang øker jeg tempoet😉

      Takk for inspirerende treningsøkter😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg