Løp med Maren #48

Heii og god søndag 🌸

Da var det søndag igjen, og tid for nye intervaller. Denne gangen er det bakkeløp på planen, med følgende heftige intervall. Jeg har kjørt denne på min løpegoeng, og det var en brutal men veldig veldig gøy økt 😊😊

Slik ser økten ut:

  • Varm godt opp i ca 10 minutter
  • 1 min løp på 4% motbakke
  • 30 sek pause
  • X 10 – øk med 2% annet hvert drag (slik at du ender på 12 % på de to siste dragene)
  • 3 minutter seriepause
  • 1 min løp på 12%
  • 30 sek pause
  • X 10 – senk ned med 2% på annet hvert drag (slik at du ender på 4% på de to siste dragene)
  • 5 minutter nedtrapping

Økningene ser da slik ut:

Intervall 1+2: 4% og runde 2: 12%

Intervall 3+4: 6% og runde 2: 10%

Intervall 5´6: 8% og runde 2: 8%

Intervall 7+8: 10% og runde 2: 6%

Intervall 9 + 10: 12% og runde 2: 4%

 

Kort fortalt ser økten slik ut: (1 min x 10) x 2 med pyramide økning og senkning på motbakken.

 

Lykke til sprekinger💗 Ha en nydelig søndag!

 

Smiiiil, Maren 

 

 

7 kommentarer
    1. Hei, Maren😊 Takk for nok en uke med intervaller, skal testes når senteret åpner igjen! Benytter du samme hastighet hele veien eller senker du den i takt med stigning første bolk og øker i siste bolk etterhvert som motbakken går ned? Ha en nydelig søndag videre💛💛

    2. Heeeiii snille fine gode Maren! <3
      Favoritt blogger og youtuber – uten tvil!!
      Kunne du vært så snill å lagt ut en kettelbell økt her på bloggen? Jeg har ikke instagram og trenger så sårt en økt som jeg kan utføre hjemme… Gymmen er jo stengt her i Oslo enda 🙁

      Sender mange mandags klemmer til deg! <3

    3. Takk for tipset, burde nok blitt litt flinkere til å bruke stigningen når jeg kjører intervall på mølla, ikke bare farta. Skjønte mest av den første beskrivelsen forresten 😅

      Hva gjør du i pausene? Går du eller står du rolig på siden?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg