Løp med Maren #43

Endelig er hverdagen her igjen, og det er tid for nye runde med Løp med Maren. Jeg skal selvfølgelig fortsette å dele intervaller med dere i 2021.

I dag har jeg hatt en løpetime på Spicheren treningssenter, og den timen var så digg. Jeg tenkte derfor at det er perfekt at ukens “Løp med Maren” blir den økta.

Slik ser økta ut:

  • Varm godt opp i 10 minutter
  • 3 minutter løp (start på 4% motbakke øk til 5% etter 1,5 min)
  • 1,5 min aktiv pause
  • 3 min løp (start på 5% motbakke øk til 6% etter 1,5 min)
  • 1,5 min aktiv pause
  • 30/20 x 6 TEMPO uten motbakke
  • 1,5 min aktiv pause
  • 3 min løp (start på 6% motbakke øk til 7% etter 1,5 min)
  • 1,5 min aktiv pause
  • 3 min løp (start på 7% motbakke øk til 8% etter 1,5 min)
  • 1,5 min aktiv pause
  • 30/20 x 6 TEMPO uten motbakke (øk med 0,2 km/t pr drag)
  • nedtrapping 5 minutter

Kort fortalt ser økten slik ut: 2 x (2x 3 min) og 2 x (6x 30/20) 

 

Lykke til sprekinger😅💪🏼💦

 

Smiiiil, Maren 

 

 

4 kommentarer
      1. Det bestemmer du helt selv, helt umulig for meg å sette en fasit der. Du løper så fort du klarer, slik at du klarer å gjennomføre hele draget, men ikke kunne løpt noe særlig lenger. 😊😊

    1. Skal motbakke stå på 0? Syntes jeg husker at jeg ble fortalt en gang at det ikke var anbefalt, ble mer belastning på bena? 😅🤷‍♀️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg