Løp med Maren #36

Heii og god søndag❤️

Her kommer en ny intervall til dere, denne gangen er det litt lenger intervaller, rett og slett fordi vi (les: meg) kan ikke KUN løpe korte tempo-intervaller. hehe. Så folkens, nå kommer litt lengre drag, jeg håper dere blir med!

Denne økten er lånt av min gode kollega Ole, som holdt en løpetime jeg var med på tidligere i uken. Det er en pyramide, og det spesielle med den er de korte pausene som konsekvent holdes gjennom hele økten, uavhengig av hvor langt intervalldraget er.

Her kommer økten:

  • Varm godt opp i 10-15 minmutter
  • 2 min løp
  • 1 min pause
  • 2 min løp
  • 1 min pause
  • 3 min løp
  • 1min pause
  • 3 min løp
  • 1 min pause
  • 4 min løp
  • 1 min pause
  • 3 min løp
  • 1 min pause
  • 3 min løp
  • 1 min pause
  • 2 min løp
  • 1 min pause
  • 2 min løp
  • Nedtrapping 5 minutter

 

Kort forklart ser den slik ut: 2-2-3-3-4-3-3-2-2, med 1 min pause mellom hvert drag.

 

Lykke til sprekinger 💪🏼😊💦

 

Smiiil, Maren 

 

 

6 kommentarer
    1. Juhu! Over lengre tid nå har jeg savnet å løpe, og savnet den gamle løpeformen, etter en lengre periode med fokus på styrketrening. På grunn av dette og jevnlige oppdateringer fra deg med løpe- og intervallglede, er jeg endelig i gang! Og intervallene dine skal testes ut en etter en 😍 Jeg lurte på om du bruker en spesiell app for intervallene? Jeg sliter sånn med hukommelsen når jeg løper, glemmer så fort når jeg skal begynne og slutte og hvor langt var neste drag igjen?
      Jeg er også nysgjerrig på hvor lenge Løp med Maren fortsetter! Du nærmer deg et imponerende antall intervaller 😍 Vil det fortsette, eller blir det kanskje et skifte etter nyttår? Uansett, ja til mer treningsinspirasjon hver uke!!
      Ha en nydelig ny uke, Maren! 💜

    2. God morgen, Maren! Takk for inspirasjon til å løpe denne intervallen før jobb i morges. Så kan jeg sitte å jobbe resten av dagen med den beste følelsen 😀
      Ha en fin start på uken!

    3. Hei!
      Kan du ikke fortelle mer om halvmaratonet du løp i helgen. Er det første gang du løp så langt? Hadde dere pauser underveis eller løp dere hele tiden? Med tanke på at dere løp i skogen, var det mye bakker og ulendt terreng? Hvor lang tid brukte dere? Hadde du forberedt deg noe, hviledag dagen før, spist noe spesielt etc?

    4. Jeg er helt enig med deg i at korte intervaller er favoritten, men jeg tok utfordringen på strak arm! Stor mestringsfølelse og takk for at du pusher litt utenfor komfortsonen 🙏🏼🤩
      Tester stort sett alltid #LøpmedMaren øktene dine, og det har blitt noen nye favoritter og gjengangere!! 🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg