Løp med Maren #30

Søndag betyr intervaller på bloggen 😊😊 I dag har jeg lyst å dele en bakkeintervall med dere, inspirert av en økt jeg kjørte på løpegjengen min på tirsdag. Den gjennomføres slik at du har en bakke du skal løpe opp og ned 5 ganger. Hvor du bygger den opp, og justerer den gradvis ned for hvert drag. Du forstår det når du ser økten:

  • Varm godt opp i 8-10 minutter 
  • 40 sek løp / 20 sek pause på 6% motbakke
  • 40 sek løp / 20 sek pause på 7% motbakke
  • 40 sek løp/ 20 sek pause på 8 % motbakke 
  • 40 sek løp / 20 sek pause på 9 % motbakke
  • 40 sek løp / 20 sek pause på 10% motbakke 
  • 1 minutt pause 
  • 40/20 på 10% 
  • 40/20 på 9% 
  • 40/20 på 8 % 
  • osv helt ned til 6%
  • 1 minutt pause
  • 40/20 på6% 
  • 40/20 på 7%
  • osv hele veien opp til 10 
  • 1 minutt pause 
  • slik jobber du i 5 “blokker” totalt. 
  • Avslutt med 5-10 minutter rolig nedtrapping. 

Kort sagt blir økten slik: 5 x (5×40/20) med stigende og synkende motbakke fra 6% til 10 og fra 10% ned til 6. Pause på 1 min mellom blokkene.

På de korte 20 sek pausene kan du bare stå på siden av møllen. På.1 minutt pausen kan du få helt rolig på møllen hvis ønskelig.

 

Lykke til sprekinger ❤️

 

Smiiiil, Maren 

 

3 kommentarer
    1. Hei, holder du samme hastighet gjennom en intervall (6-10%)? Ble litt usikker når jeg skulle teste den selv, men gjennomførte med samme hastighet per intervall og økte heller farten gradvis fra intervall 1-5.

      1. Jeg forsøker å holde samme tempo på 6% motbakke og så tett opp mot 10% jeg klarer,m men jeg MÅ litt ned for å klare å fullføre. skulle jeg ligget helt likt så hadde farten på intervaller på 6% vært for lav. omvendt så øker jeg tempo nedover fra 10% ned til 6% 😊😊

        heia deg, kjør på ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg