Let’s catch up

Reklame | Lapoint

Åååå folkens, hvor skal jeg starte. Jeg har gjort så mye gøy siden sist – Lets catch up🧡!! Jeg har noen spisesteder jeg virkelig bare MÅ dele med dere, flere fantastiske steder med vakker natur, masse spenne utflukter, også har jeg i tillegg laget et skikkelig gøy innlegg om Lapoint, surfecampen jeg er på. La oss ta det fra starten, og begynne med gårsdagen.

I går hadde vi noen deilige timer på stranda, før vi dro på lunsj på et helt fantstisk sted. På vei dit kjørte vi forbi et skilt hvor det stod Coconut Hill, og det er et sted jeg har hatt så lyst å besøke. Så da fikk vi tuktuken til å stoppe, og opp med oss. SÅ vakkert!!!

Videre til lunsj. Stedet heter Shady Lane og ligger i nydelige Mirissa. Det var Monica, Davis og meg på tur❤️ Davis er fra New York, og er helt magisk på alle mulige måter. Uten tvil en jeg kommer til å holde kontakt med etter campen. Han er så herlig!! Shady Lane bød på doble avokado toast, smoothie bowl, Chia pudding og iskaffe. Mmmm.

Vi har spist mye denne typen mat til lunsj, også er det alltid en eller to lokale rettere til frokost, og 100% lokal mat til middag. Maten her er helt vanvittig god!

Etter lunsj fant vi ut at vi var så nærme det super freste stedet Doctors House, så da stakk vi like gjerne innom der også, for en par drinker. Det er så kult der, virkelig et sted som er verd å sjekke på Instagram, det samme gjelder Shady Lanke. En person kommenterte forresten at jeg snappet så mye drinker på denne turen, vel mine venner, 90% av mine drinker er alkoholfrie. Ikke at det er mer riktig enn noe annet, det er bare et personlig valg.

På kvelden hadde vi en helt nydelig kveld, med 3 retters middag og skikkelig kos. Utsikt til havet, tente fakler rundt oss, prat og latter til sent på kveld. Hans, Davis, James, Monica og meg. Gjengen på tur!! London, New York, Kristiansand og Trøndelag.

I dag har vi gjort enda mer spennende. Vi startet med 2-3 strand timer, etterfulgt av lunsj på en skjult perle av et sted. De bildene kommer i ett eget innlegg. Ett ord: WOW!!

Etterpå dro vi på te-plantasje, med guidet tur, og smaking på helt enormt mange ulike typer te. Så lærerikt, interresant og spennende. Det dyrkes te på Sri lanka man ikke finner noen andre steder i verden. Virkelig en opplevelse å få se det!

Etter dette var det rett på Skildpadde rescue, som er et sted hvor de hjelper skadede skilpadder. Det var så fint å se!! De redder skilnader opp fra havet som for eksempel har fått en fiskekrok i øyet sitt, fått et ben revet av, knekt skjellet sitt av en båt osv. Masse triste skjebner der, men alle fikk hjelp. Når de var bedre, og kunne klare seg selv, ble de satt tilbake i frihet.

Vi fikk også sette små baby skilpadder tilbake i havet, det var fint det❤️ men samtidig litt vondt, for jeg tenker jo at de små der kommer aldri til å klare seg alene i det store havet. Han mannen som var med oss fortalte at det var 15-20% som klarte seg, og at de ikke kunne bo fangenskap for alltid. Så det at de settes fri er naturens gang, og de som overlever overlever. Jeg håper min lille tass klarte seg. Han var så fin!!! Jeg la ut en liten filmsnutt av at jeg satt han fri på Instagram story.

Nei hjelpes for en dag det har vært, både i går og i dag! I morgen starter hjemreisen til Norge, så det er bare å utnytte hvert eneste minutt vi har her på fantastiske Sri Lanka. Jeg har mye mer å vise dere, og gleder meg til å oppdatere dere igjen i morgen❤️